Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4003
Halla.

De siste dagene har jeg merket at det er høyere lyd i høyre ørepropp en venstre og det er mye høyere. Det er ikke bare sangen, og det er heller ikke øreproppene.
Testet øreproppene på ipoden til en kompis og der fungerte de helt normalt.

Så jeg lurer på om det er en slags instilling på ipoden som gjør dette, eller om jeg burde prøve og formatere den. Har en jailbreaka ipod touch 3g viss det hjelper.
Du kan jo sjekke "Balance" på innstillinger?
Standard I-pod ørepropper?
har ikke standard ipod ørepropper og finner ikke noen balance instillinger

noen svar?
fins vel kanskje en mulighet som lar deg sette ipod'en tilbake til fabrikksinnstillinger uten å måtte formatere den?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sideshow Vis innlegg
fins vel kanskje en mulighet som lar deg sette ipod'en tilbake til fabrikksinnstillinger uten å måtte formatere den?
Vis hele sitatet...
Har formatert den, det hjalp litt
Litt gammel tråd ser jeg, men hadde samme problemet rett før den som ble lavere og lavere plutselig ble helt stille. Tenker at det har blitt dårlig tilkobling på kabelen et eller annet sted.
▼ ... over en uke senere ... ▼
nå begynner det å bli verre, viss jeg kabelen vrir seg litt bytter lyden fra øre til øre.

Har prøvd med 3-4 headsett så er ikke noen ledning. siden jeg kjøpte den rett før sommeren en gang skal jeg ta meg en tur til butikken å klage når alt julemaset er ferdig
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dårlig kontakt i høytaler utgang på ipod'n.

Hvis du har trykkluft kan du blåse inn litt i hullet, evt åpne ipod'n og rense kontaktflatene.
Det kan hende at det har blitt slitasje i ledningen nede ved jacken. Det er da det klassiske "lyden i venstre proppen er borte"problemet oppstår.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det kan hende at det har blitt slitasje i ledningen nede ved jacken. Det er da det klassiske "lyden i venstre proppen er borte"problemet oppstår.
Vis hele sitatet...
Akkurat DET irriterer meg noe til de grader! Sitter her med mitt femte koss portapro, og etter bare tre måneder med forsiktige bevegelser begynner jackn å gå rett til helvete.

Jeg har prøvd før å erstatte kabel.. men så suger jeg noe veldig på lodding/strippe kabel.
Sitat av Psycedelic Vis innlegg
Akkurat DET irriterer meg noe til de grader! Sitter her med mitt femte koss portapro, og etter bare tre måneder med forsiktige bevegelser begynner jackn å gå rett til helvete.

Jeg har prøvd før å erstatte kabel.. men så suger jeg noe veldig på lodding/strippe kabel.
Vis hele sitatet...
Istedenfor å bruke tilsammen 1500spenn på portapro foreslår jeg at du tar en titt på AKG sine headsett. De er 10 ganger bedre, pluss at du ikke irriterer de rundt deg med ikke eksisterende isolasjon. <:
Sitat av olaPola Vis innlegg
Istedenfor å bruke tilsammen 1500spenn på portapro foreslår jeg at du tar en titt på AKG sine headsett. De er 10 ganger bedre, pluss at du ikke irriterer de rundt deg med ikke eksisterende isolasjon. <:
Vis hele sitatet...
Du må gjerne fortelle meg hvorfor AKG er så mye mer fantastisk enn Koss' sine produkter. Er det noe jeg ikke tåler, er det headset uten trøkk.

Og jeg driter foresten i om folk rundt meg irriterer seg over at de kan såvidt høre infected mushroom fra der jeg sitter .
Sitat av Fleff Vis innlegg
Dårlig kontakt i høytaler utgang på ipod'n.

Hvis du har trykkluft kan du blåse inn litt i hullet, evt åpne ipod'n og rense kontaktflatene.
Vis hele sitatet...
jeg bryter vell garantien viss jeg åpner den?
prøvde å rense med qtips og da var det en del møkk der inne, så skal undersøke om det finnes noe trykkluft i huset