Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 931
Hey.

PHP lager en html knapp.

Kode

echo "<button onClick='document.form.x.value=
og her vet jeg ikke hvordan jeg gjør det.

Ny tilde avslutter onClick funksjonen.

En Gåseøyne avslutter echo

Så hva skriver jeg da?

Kaizen
Sitat av http://no2.php.net/manual/en/function.echo.php
echo "Escaping characters is done \"Like this\".";
Vis hele sitatet...
Du skriver \ ,da vil php tolke at du vil ha tegnet som står etter \ i steden for å avslutte stringen der.
Skal det ikke funke med \" ?

Too late
Sist endret av HabbaLaBiba; 17. januar 2010 kl. 15:30.
evt. lag en event handler/event listener i et separert script (.js-fil). Da slipper du slike problemer, du får mer ryddig kode og du følger god programmerings "practice". Baksiden er at det er noe vanskeligere^^
Det beste er å bruke enkel quote ' rundt stringer, for da slipper du å escape alle " - et tegn man bruker ofte ved html.

Kode

<?php
echo '<button onClick="document.form.x.value=\'value\'">Value</button>';
?>
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg må si meg enig med Dominic. Det å parse markup og javascript på den måten blir en suppe som er unødvendig vanskelig å forstå og vedlikeholde.
Skill buisness logic og presentasjon så mye som mulig. Tenk objektorientering. Skill også markup fra skript ved å først lage korrekt markup, for deretter å implementere skript-funksjonene uten å forandre markup (ikke DOM selvfølgelig).
Da vil du sitte igjen med et produkt det er mye enklere å håndtere, og kanskje også gjennbruke

Jeg tror man kan si i de fleste situasjoner at dersom man trenger å bruke et skript for å generere et annet skript, har man gjort noe veldig feil, eller i hvert fall veldig unødvendig
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei
Takker for alle svar.
Ja, burde sikkert fått det inn i et et eget script.
Men det er bare noe jeg lager for meg selv.
Rimelig fersk på mac. Burde sikkert prøvd meg på et mvc framework.
Hva bruker dere? Hva anbefaler dere?

Kaizen