Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 26650
Hei!


Jeg lurte på om det fins noen bra Dop/Narkotika filmer?
Det kan være dokumentar eller vanlig film.
Har sett en veldig bra film som handlet om at datra til en president ellernoe i det slaget.
Begynte med dop og til slutt solgte hun seg for dop. Noen som har hørt om den? så den på Nrk.

Takker for svar.
Sist endret av Dr.Feelgood; 16. desember 2008 kl. 22:42.
Trainspotting

Ganske bra film med en god dose humor. Anbefales.
Super High Me, må sees

Vil også anbefale og se serien weeds. Denne er veldig bra
Sist endret av naxoz; 16. desember 2008 kl. 22:46.
Requiem for a Dream
http://www.imdb.com/title/tt0180093/

Jeg husker ikke særlig mye av filmen, lenge siden jeg så den ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=lgo3Hb5vWLE
Sist endret av Zendelum; 16. desember 2008 kl. 22:50. Grunn: Link til trailer
Dop er veldig sentralt i den norske spillefilmen Izzat.

Forøvrig kan du henvise spørsmålet ditt angående hvilken film du så på Nrk her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=hvilken+film
Sitat av naxoz Vis innlegg
Super High Me, må sees

Vil også anbefale og se serien weeds. Denne er veldig bra
Vis hele sitatet...
Er vel ikke stonerfilmer han er ute etter...
Er nokk mer heavy greier han mener siden han bruker ordet "Dop".
anbefaler Fear and Loathing in Las Vegas
Den siste revjakta. x)
De som skremmer vannet av deg:

Candy
Requiem For A Dream

Thrillere der narkotika er det hovedsaklige drivkraften i filmen:

Blow
American Gangster
The Salton Sea
Drugstore Cowboy
Scarface (måtte ta den med, hele storheten til Tony er jo bygget på coke og baller)..

De morsomme filmene som brukerene kjenner seg igjen i:

Fear And Loathing In Las Vegas
Spun
Human Traffic Remixed

Det var de jeg kom på i farten, finnes nok mangfoldige fler..
Sist endret av Joachimsen; 16. desember 2008 kl. 22:59.
Pineapple express er dritmorsom
den du snakker om er nok "traffic".

ellers er det en noe dårlig (etter min mening) doku om hasj; "smokers".

utenom de to og filmene som allerede er nevnt, kan jeg nevne:

go!
dazed and confused
drugstore cowboy
twin town

faen, kommer ikke på de andre jeg har sett. jeg kan ikke egentlig -anbefale- alle av dem, ettersom jeg syns de fleste av dem var relativt kjedelige/dårlig, men alle de virkelig gode filmene var allerede nevnt. disse her er heller ikke dokumentar-aktige. hvis du vil ha ordentlige dokumentarer, kan du laste ned "hooked"-serien. der finner du dokuer om lsd, x, hasj, meth osv.
Sitat av Silvercrest55 Vis innlegg
Jeg lurte på om det fins noen bra Dop/Narkotika filmer?
Vis hele sitatet...
Sitat av Transe Vis innlegg
Pineapple express er dritmorsom
Vis hele sitatet...
Again. Nesten alle nevnte er stonerfilmer.
Tror ikke det var det hav var ute etter. De som kaller hasj for "Dop" får aldri den noe særlig ut av Pineapple Express og andre stonemovies.
Sist endret av plohg; 16. desember 2008 kl. 23:13.
Hm... Visste ikke om jeg skulle legge den her men jeg kjører på :P
Lagde en film om datura til UKM for et år sida ellerno, la den ut her også da.
http://www.youtube.com/watch?v=mh1jDX80jcM

Om den er bra eller ikke kan du dømme selv
Alkoholisert gamer
Sitat av Silvercrest55 Vis innlegg
Jeg lurte på om det fins noen bra Dop/Narkotika filmer?
Vis hele sitatet...
Tror kanskje jeg skjønte feil.. er det du er ute etter filmer som handler om dop/narkotika? Første jeg tenkte på var filmer hvor de bare brukte det innimellom.. Isåfall så skjønte jeg feil..
Jeg synes ikke hasj er "dop", men fordi andre legger ut filmer som "Super High Me" og "How High" tenkte jeg at jeg skulle nevne en lignende film
"Loaded" kanskje?
The salton Sea og spun er jo veldig bra laget. Noen flere filmer i denne stilen?
Harold and kumar filmene er jo humor-drug filmer som må sees
Cheech & Chong viss det er humor typen du er ute etter.

Gikk en serie med glimrende dokumentarer om diverse dop på national geographic for ikke så lenge siden, huske ikke tittlene til alle, men "The worlds most dangerous drug" var vertfall en av dem. (Metamfetamin)

Link: http://www.youtube.com/watch?v=yc32c90odKU

Kan jo ta en titt på denne også: http://www.youtube.com/watch?v=bR3gI...eature=related

Fant en om kokain også: http://www.youtube.com/watch?v=L-DRo...eature=channel
Sist endret av Az0g; 17. desember 2008 kl. 02:22. Grunn: Ny link
http://blip.tv/file/1356143/ bra dokomentar
navn: The union: The business behind getting highe
Vet ikke om noen har sagt Blow ?

http://www.imdb.com/title/tt0221027/

Ganske bra film om George Jung. (Sann historie.)

Jeg vil vel egentlig si Scarface også. Det handler om Tony Montana som er en "drug lord" i Miami fra 1983.

http://www.imdb.com/title/tt0086250/
En ganske intresang dokumentar om dopbruk i Storbritania.

Britains most dangerous drugs
Hvis du er doku interresert kan jeg anbelfale Cocain cowboys 1 og 2.
Florida på sitt beste og verste. Den første er veldig bra, nummer to er litt mer onsdag, (om du forstår).
"Kidulthood" og "Adulthood" av filmer.

også "Breaking Bad" er en jævlig bra serie.
Sitat av qanuk Vis innlegg
den du snakker om er nok "traffic".

ellers er det en noe dårlig (etter min mening) doku om hasj; "smokers".

utenom de to og filmene som allerede er nevnt, kan jeg nevne:

go!
dazed and confused
drugstore cowboy
twin town

faen, kommer ikke på de andre jeg har sett. jeg kan ikke egentlig -anbefale- alle av dem, ettersom jeg syns de fleste av dem var relativt kjedelige/dårlig, men alle de virkelig gode filmene var allerede nevnt. disse her er heller ikke dokumentar-aktige. hvis du vil ha ordentlige dokumentarer, kan du laste ned "hooked"-serien. der finner du dokuer om lsd, x, hasj, meth osv.
Vis hele sitatet...
Må også anbefale den serien. Vittig at de som var avhengig av morfin fikk heroin for å slutte
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Har sett en veldig bra film som handlet om at datra til en president ellernoe i det slaget.
Begynte med dop og til slutt solgte hun seg for dop. Noen som har hørt om den? så den på Nrk.
Vis hele sitatet...
Er det Traffic du tenker på? Er ikke presidenten men en høyprofilert anti-dop politiker om jeg ikke husker helt feil.
Det er forresten en veldig bra film.

Utenom denne vil jeg anbefale dokumentaren "The Union" som handler om marijuana fra British Columbia i Canada.
Sist endret av Canute; 21. desember 2008 kl. 05:47.
Vist du er ut etter filmer som omhandler narko, vil jeg anbefale deep cover: http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Cover

Og drugstore cowboy: http://www.youtube.com/watch?v=5_Rs8c08hM8
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fremtidsdokumentar/film av BBC som er satt i 2015.

All narkotika har blitt lovlig, og vi følger en undercover politimann som jobbet med narkotikasaker.

En link
http://video.google.ca/videosearch?q...gs+were+legal#
Blood in Blood out (Blodets Bånd)

Denne Filmen handler ikke bare om Narkotika, men også om Gjengmiljøene rundt dette.
Under filmen er det en del handling i fengselet, hvor de hadde ett fåtall skuespillere, og mange fanger i steden som spilte "in Real Life", denne filmen er noe av det bedre jeg har sett de siste årene, anbefales på det sterkeste!

Filmen er ikke helt ny, men fortsatt sinnsyk bra!!
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Zz-WlIm93t4
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Brick er bra.
The Wackness er en ny film som kom ut i 2008, men selve handlinga i filmen foregår i 1994, New York. Handler om en elev som går gatelangs med is-tralla si, stapp full med god marihuana. Hans liv omhandler bare røyking og salg. Han har ingen venner, og har problemer med og finne seg dame. De eneste personene han møter og prater med er hans familie som alltid krangler, og hans såkalt gode venner - også kjent som kunder. Hans kunder er alt fra høyt respekterte arbeidsmenn med familie, til speisa, trippende. harmonifylte hippier som koser seg i parken. Han går også til psykolog, hvor han betaler i marihuana istedenfor penger. Han tror selv han lider av depresjon, og spør om og få utskrevet pillere. Men psykologen nekter, og sier det eneste han trenger er og få seg fett! Hehe Han og hans psykolog blir tilslutt veldig gode venner, og drar på fittejakt i byen sammen. Psykologen er gift så det er ikke det som er problemet, kanskje heller bare rett og slett for lite sex. Og sex var i hans øyne en av menns største behov. Det ender opp med at han blir forelska i ste-dattra til psykologen, og det blir full bang-bang på hyttetur.

Blablablalba, kan ikke spolere alt for mye av hendinga, men er i bunn og grunn en helt ok film synes jeg. Det var langt ifra at jeg kjeda meg, men det er nok ikke en film jeg vil kjøpe for og stolt ha stående i filmhylla.
Ste-dattra røyker forresten også Så og si hver eneste karakter i den filmen røyker, og det er ofte "bong og joint action" hvis jeg skal kalle det det. Filmen passer veldig fint til såkalte "stoners", men passer bra for totalt rusfrie mennesker også, som engang ikke vet hva marihuana er for noe.

----
Jeg ser Pineapple Express (2008) er nevnt før. Jeg så den filmen for ikke så alt for leng siden, og den hadde sine morsom sider i blant, men jeg følte tilslutt at jeg ble litt lei, og det ble kanskje litt for meningløst og hjernedød humor for meg. Jeg føler jeg har sett samme greia før, uten og ha gjort det. Det blir kanskje som og skille ene Tom & Jerry episoden fra den andre Altså, det går i det samme gamle oppbrukte sløve dumme surra potheads, som ikke klarer og gjøre noe riktig. Alt går til fans, og alt blir bare værer for hver eneste lille ting de gjør.
Sikkert dødsartig for noen, men ikke helt min greie da.

Faktisk så synes jeg introen til den filmen var det aller beste av hele filmen. De 3-4 første minuttene når det er svartvitt...ååh, stakkars skække meg, holdte på og le hjertet opp av halsen min på grunn av overdose lættis.

Her er forresten det klippet fra Pineapple Express jeg prater om. Sjekk det ut
Youtube: Pineapple Express - Private Miller Intro
Lengde: 3:43
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. desember 2008 kl. 17:46.
----
Må legge til noe om The Wackness for hip-hop elskere: Method Man spiller stor pusheren (med amrikansk-jamaican slang) som hovedkaraktern henter poten sin fra. Og det er masse god rap i filmen, blant annet Biggie Smalls (aka The Notorious B.I.G.)

Jeg ser også at jeg har dobbelpostet sist gang jeg var her, så det er bare og slette den første

(Bitches I like em brainless, Guns I like em stainless steel) *digge*
Sist endret av Quetzalcoatl; 25. desember 2008 kl. 16:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke lest hele tråden.

Men Cocaine Cowboys er en dokumentar om de sentrale personene under kokain-bølgen i Miami på åttitallet.

Dokumentaren viser den eksreme voldsbruken og den "hensyndsløsheten" i miljøet, men også de enorme profitene, der bakmenn og sentrale personer måtte kjøpe egne hus for og oppbevare penger som resultat av at de rett og slett ikke hadde kjangs til og bruke alt.

I dokumentaren er det intervjuer med personer som var sentrale i miljøet på åttitallet, hvor vi hører deres historier fra sin storhetstid.
Jeg anbefaler Haschisch, en dokumentar om alle aspektene ved hasjproduksjon i Marokko.
Filmen Blow er basert på sann historie, samme historie som dokumentaren Cocaine Cowboys handler om. Begge filmene anbefales på det sterkeste Johnny Depp gjør en super jobb (som vanlig) i filmen Blow!

Nå skal jeg se "If drugs were legal" som Dodecha linka til, og etter det skal jeg se den du prater om xtapolapocetl. Virker interessant.
Sist endret av Quetzalcoatl; 25. desember 2008 kl. 17:28.
The Union - Ny og visstnok bra utført, seriøs dokumentar som tar for seg "the business behind getting high". Har ikke fått sett denne ennå men har hørt den skal være veldig bra.

The Wonderland Experience - Kultfilm om goatrance kulturen i india. Litt "alice in wonderland" feel. Humoristisk til tider og veldig "spaca". Kjempekul vri på slutten. Finnes bare på video google

A Scanner Darkly - Av produsenten bak "waking life" og "dazed and confused". Denne kan også kalles kultfilm, er fra 2006, og har KEANU REAVES i hovedrollen. Viss du likte waking life vil du like denne og. Drugs er en stor del av filmens plot, og visuelt sett har den samme rotoskopiske effekt som waking life med en twist. En "spesiell" film basert på en eller annen novelle. Verdt å få med seg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
American Drug War anbefales på det varmeste! utrolig bra dokumentar!
Cocaine Cowboys 1 og Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother.

In the 1980s, ruthless Colombian cocaine barons invaded Miami with a brand of violence unseen in this country since Prohibition-era Chicago - and it put the city on the map. "Cocaine Cowboys" is the true story of how Miami became the drug, murder and cash capital of the United States, told by the people who made it all happen. Written by rakontur

Nr 2; Set in 1991 on the inner-city streets of Oakland, California, cocaine dealer Charles Cosby has his life is changed forever when he writes a fan letter to the "Cocaine Godmother" Griselda Blanco, who is serving time at a nearby federal prison. Six months later, Cosby is a multi-millionaire, Blanco's lover, and the head of her $40 million a year cocaine business. Also known as "The Black Widow" for her propensity to permanently dispose of her men when she's done with them, Blanco will stop at nothing to ensure that Charles is faithful to her. Cosby soon learns that he's in way over his head. Written by Magnet Releasing


Kopiert fra imdb viss kilder er en nødvendighet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mange gode forslag her

Kan også anbefale "Paid in Full" for oss som liker Wood Harris (Avon Barksdale fra The Wire).
Ellers så er American Me en bra film å se hvis du likte Blood in Blood out.

Noen fler forslag folkens?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Smiley Face, Hun vant stonette of the year award for filmen, men så vidt jeg kan lese meg til røyker hun ikke selv. Hotteste stonerjenta jeg har sett (sofascenen, sovende i pysjen).

Sist endret av Dodecha; 4. februar 2009 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen fler forslag her eller folkens?
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Jeg kan anbefale den filmen som dodecha anbefalte Smiley face, jeg så den etter han anbefalte og jeg kan anbefale den videre
kan andbefalle city of god, super film fra rio!
Den handler om hvordan slummen i rio er hvordan de overlever, daglige kamper hvordan de store narkobandene styrer osv!
Veldig bra film, med mange sterke sener...
http://filmjournal.net/danielstephens/files/2007/03/city-of-god2jpg.jpg

Må jo legge til at den er basert på en sand historie og at han som forteller igjennom filmen er en av de skuespillerne skal forestille på ekte..
Sist endret av sykofant; 8. februar 2009 kl. 23:18.
Har nettopp sett filmen etter din anbefaling Sykofant. Utrolig god film! Anbefales!
Pusher I,II og III? sikkelig dopfilmer. værtfall den jeg så av dem
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at det blir for mange å velge mellom, man ser etter de gode ikkesant...

Så nettop Mi Vida Loca, ikke akkurat en dop film, men en slags kvinnelig versjon av Blood in Blood out, anbefalles for de av oss som intereserer seg for latino culture.
Sist endret av Carlsberg; 12. februar 2009 kl. 21:27.