Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2220
Fikk tak noe god hasj her en dag. Virker som veldig gode saker, men problemet er at hver gang jeg røyker det blir jeg ekstremt depressiv!
Begynner å tenke ting som; omg, hva om dama blir gravid, omg hva om politiet kommer på døra i morgen, omg livet mitt suger. Dette går over når rusen tar slutt.

Har røyket en god del cannabis og dette har aldri skjedd før. Er det noen typer hasj som kan gjøre dette? Synes det er veldig fjernt, fordi jeg er egentlig en ganske positiv person. Noen som har lignende opplevelser?

Hjelp, freak!
Fruitarian
Pistol's Avatar
Du kan rett og slett ha funnet en strain som ikke passer så godt for deg. Alle kan ikke røyke alt, til tross for at mange tror det. Det kan også være at du har noe mer dyptliggende i livet ditt som plager deg, hva tror du? Bruk tid på å reflektere rundt hvordan du kan forbedre din livssituasjon hvis du ikke har det optimalt. Kanskje er det stress fra jobb/skole som tar litt knekken på deg, eller at forholdet mellom deg og kjæresten holder på å dabbe av.

Prøv eventuelt å legge ned røykinga en 7-dagers tid og se ann da.
Vær obs på hvilken setting du tar hasjen i. Jeg vil fraråde å ta det sent på kvelden alene foran skjermen o.l, kan ofte bli meget emosjonelt, både meg og uten hasj. Hasjen bør nytes i en sosial setting om du har problemer med dette, med en gjen du er komfortabel med. Da kan du kanskje også lufte dine indre tanker og få feedback fra din bekjente. Lykke til, håper ikke du opplever lignende situasjoner i fremtiden.
NFFs husbedreviter
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg.

Kan begynne med at jeg syntes Mentalism sin kommentar er fullstendig absurd, "håper ikke du opplever lignende situasjoner i fremtiden".
WTF?
Håper du aldri opplever å reflektere rundt livssituasjonen din igjen?
Du sier jo også det at en kveld alene foran skjermen kan bli emosjonell med og uten hasj, betyr det at fyren skal holde seg unna slike situasjoner også?
Skal han alltid søke å være i en sosial setting slik at han ikke begynner å reflektere over livssituasjonen sin?

Livet er faen ikke lett og om det er hasj som må til for at du skal begynne å reflektere litt over det, så kjør på!
Innser at jeg tar hardt i nå, og nei, jeg oppfordrer ikke alle til å røyke hasj, men, jeg skjønner ikke den manien fra å være litt trist og melankolsk..
Melankoli kan være ekstremt utviklende det, og i dagens samfunn er ethvert fnugg av melankoli noe som blir sett på som depresjon og aller helst bør medisineres bort etc.
Vi er ikke like ille som i Usa, men jeg ser likhetstrekk..

Ikke vær redd for å kjenne litt på de vonde følelsene OP.
Det er til og med greit å gråte litt..

Nå skal det sies at endel av de "symptomene" du nevner, er den klassiske paranoiaen, men, du kaller det selv deppresive tanker, og jeg vet fra mitt eget liv at deppresive/melankolske øyeblikk/kvelder kan oppstå når man røyker.

Så ja, det er naturlig og det er sunt, ikke vær redd!
Sist endret av Dsverre; 21. mai 2013 kl. 01:23.
Hasj er ikke et stoff for alle, og mange opplever det samme som du beskriver. Det kan vise til at du ikke tåler det så godt psykisk, eller bare at du er i en litt følsom fase og hasjrusen eskalerte dette. Nyttige ting for oss å vite er:

- hvor lenge har du røyket hasj?
- Hvor gammel er du?
- hvor mange ganger har du røyket den hasjen du får slik virking av.
- Får du samme virkning hver gang av den hasjen?
- Har du fått depressive tanker under rusen før?
- Har du fått deppressive tanker av andre type cannabisstrains etter du fikk deppressive tanker av hasjen?
- Er det depressive/psykisk syke folk i familien din?

Gode tips ovenfor her! Kan være strain, kan være noe i underbevissthet som plager deg (følelser, stress etc). Også er setting viktig. Gjør det i trygge omgivelser, når du er avslappet og rolig selv.

Det beste tipset er å kutte ut bruken i noen uker/måneder så burde det gå over. Det er mange som føler det sånn som deg, det er ikke unormalt, men dog heller ikke et "bra tegn". Hvis du fortsatt blir plaget etter en god pause, så hadde jeg vurdert å kutte ut helt, eller iallefall i lang tid. Kjenner flere som har røyket i mange år som har måtte slutte fordi de plutselig fikk angst/panikkfall under rusen. Men på den andre siden så kjenner flere som opplevde det samme som deg, som tok en god pause og etterhvert taklet rusen helt fint.

Dsverre: Skjønner ikke helt hva du vil frem til. Det er normalt og sunt å gråte og være lei seg ja, men det er ikke "normalt" og sunt å være paranoid og depressiv. Cannabis er et mildt psykoaktivstoff og kan absolutt gi bivirkninger som paranoia og depressivitet. Og anbefale dette til en som er plaget av slike problemer er bare uforsvarlig. Ja, noen med angst syntes at visse cannabisstrains hjelper. Men igjen, mange andre blir enda dårligere av det. Å kaste ut strofer som "ja, go for it. Røyk deg en bønne, det går bra. Det er sunt å være lei seg" til folk som får dårlige opplevelser av cannabis, eller folk med depressive tanker / psykiske lidelser (Ikke rettet mot OP) er ikke forsvarlig.

Lykke til Pirajaspøkelse !
Sitat av Dsverre Vis innlegg
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg.

Kan begynne med at jeg syntes Mentalism sin kommentar er fullstendig absurd, "håper ikke du opplever lignende situasjoner i fremtiden".
WTF?
Håper du aldri opplever å reflektere rundt livssituasjonen din igjen?
Du sier jo også det at en kveld alene foran skjermen kan bli emosjonell med og uten hasj, betyr det at fyren skal holde seg unna slike situasjoner også?
Skal han alltid søke å være i en sosial setting slik at han ikke begynner å reflektere over livssituasjonen sin?


Så ja, det er naturlig og det er sunt, ikke vær redd!
Vis hele sitatet...
Nå misforstod du kommentar min litt tror jeg. Jeg mener ikke at det er usunt å utforke sin identitet og tanker, men det å falle i depressjon er meget seriøse saker og noe jeg selv har slitt med i mange år. Det er ikke noe jeg ønsker for noe annet menneske. Det er veldig vanskelig å gjøre noe med og bør tas ved roten så fort det oppdages.

For all del, det å finne seg selv er meget spennende, men bør gjøres på en fremgangmåte som er komfortabel for personen det gjelder. Selv finner jeg vennskap og meditasjon som den beste kuren for mørke tider, men dette er selvfølgelig forkjellig fra individ til individ, og når op forteller at hasjen gjør han depressiv er det kanskje andre bedre måter for han å utforske sinnet på.
Hva pleier du å gjøre når disse tankene og følelsene kommer?

Jeg selv har opplevet dette opp til flere ganger, prøv å finn ut hva som trigger disse tankene og følelsene ved å analysere og gå tilbake til før disse tankene oppsto hvis du klarer og husker det da.

Har lært meg selv å kontrollere til en viss grad om jeg skal være depressiv og negativ i tankemønsteret, eller positiv. Noe de fleste kan hvis de går inn for å ikke tenke negativt. Er ikke veldig vanskelig, tenk på øyeblikket, se deg rundt og bare nyt virkeligheten akkurat sånn som den er. Bare å se ut av vinduet for eksempel, kan få meg til å smile

Kan også funke gjøre noe helt annet som får deg på andre tanker. Gå en tur kanskje, vaske opp, støvsuge, sette på en sang og danse litt. Bare ikke la disse tankene ta deg helt over. For hvis man kun blir sittende og observere disse tankene uten å gjøre noe med det, så er det vanskelig å komme seg ut av det, kan ende opp i en ond sirkel med paranoia osv.
Det kan tenkes at det er svært høy THC-andel i hasjen. Åssen er hasjen diin?
Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver, men for meg gjelder det alt av cannabis.
Idag røyker jeg ikke men kan fint sitte med kompiser som røyker, men det frister meg ikke lengre.
For jeg vet at når jeg røyker blir jeg sykt depressiv og får noia, og begynner å lage negative tanker om ting som egentlig er helt meningsløse. Har fått angst om alt mulig rart, det meste helt ubegrunnet, noe litt mer begrunnet.

Før var alt bare sweet når jeg var høy, men etterhvert ble det mer kjipt enn positivt så jeg valgte å legge spliffen på hyllen. Vet fortsatt ikke hva som gjorde at det ble sånn, har vel med psyken og velvære å gjøre.
Tipset mitt er iallefall at om du fortsetter å bli depressiv av å røyke så ta en liten pause. Prøv heller igjen om noen uker/mnd.

Peace!
Sist endret av hardstylez; 25. mai 2013 kl. 04:27.
Var sånn det var for meg en periode. LItt pillemisbruk og enda mer røyking førte til at bad trippen jeg fikk av en joint en gang gjorde meg totalt fucket for 2 år and counting.
Røyker du jevnt eller er du mere av og på ?
Hvis du er mere av og på typen vil jeg si det er normalt å få det sånn iblandt.
Røyker du jevnlig så er det nok som andre sier her at du har fått en strain som ikke passer deg helt,eller at det er andre underliggende problemer som du må ta tak i.
Prøv og mekk litt mindre porsjoner og se om det hjelper.

Og hvordan du røyker det spiller litt inn her,går det i bong el lignende eller er det jointer det går i ?