Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 21766
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvorfor ikke lage et som ikke er iscenesatt? Må da være et lignende program som pawn stars o.l som ikke er så veldig falskt.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor ikke lage et som ikke er iscenesatt? Må da være et lignende program som pawn stars o.l som ikke er så veldig falskt.
Vis hele sitatet...
Ja, hadde vært veldig gøy å se på noe hvor ikke halve eller hele greia er planlagt..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor ikke lage et som ikke er iscenesatt? Må da være et lignende program som pawn stars o.l som ikke er så veldig falskt.
Vis hele sitatet...
Er vell en grunn til at de faker det.
Er sikker skit kjedelig å se på mennesker som bare haster seg igjennom butikken for å selge gammelt skrot...
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Synes det hadde vært morsommere enn å se konflikter eller syke ting som bare viste seg å være skuespill, i alle fall.
Pantelånerne i Detroit er jo rett og slett søppel, de bare pøser på med konflikter med folk som ser dopa ut..
Alle reality programmer er jo til en hvis grad fake. Tilogmed ting som Farmen og Paradise hotel er jo staga. Der de får beskjed av produser hva de skal gjøre og blir tilbudt penger for å gjøre forskjellige ting. Tviler på at noen av disse programmene som går hadde vært morsomme å se på hvis alt hadde vært ekte. Hadde nok blitt mye penger på å finne det ene opptaket som er verdig å bli sendt på TV.


Noen som vet om Skattejegerne også er fake? Virker i alle fall som at deler av dette er ekte, men vet ikke om alt er fake?
Sist endret av MartinTi; 20. februar 2013 kl. 22:51.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
Pantelånerne i Detroit er jo rett og slett søppel, de bare pøser på med konflikter med folk som ser dopa ut..
Vis hele sitatet...
Det må jo GARANTERT være skuespill hele greia, Pawn Stars trodde jeg ihvertfall var litt ekte Pawn Stars (Las Vegas) har ihvertfall interessante varer med fet historie osv. Hardcore pawn (detroit) er bare negere og dopa folk som klikker som faen for ingenting, er bare tragisk å se på
Pawn stars, blir litt som idol. Dem søker deltagere, plukker ut gjenstander som er interessante, eller gjenstander som har en høy verdi. (Dem søker hyppig etter selgere i annonser, og facebook-sider) Det gjør også at dem får gjort mye research av gjenstandene dem får tilbud på, og kan vise til mange interessante fakta.

Selvsagt er det scriptet at f.eks Chum Lee, løper inne på lageret med samuraisverd, og ødelegger varer. Og sikkert at Rick og Richard er noen veldig sære sjefer. Men, kjøpene er nok reelle, da det alltid finnes halv pr-kåte amerikanere, som er villige til å stille opp på TV.

Har selv kjørt forbi gold & silver, da var det kjempe kø utenfor. Dette var antagelig en av dagene dem hadde filming i butikken, da jeg et par dager senere var forbi, og det var merkbart roligere utenfor butikken.

Syntes uansett programmet er verdt å se, da du lærer ganske mye.
Sist endret av FarmerJoe; 20. februar 2013 kl. 23:51.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
Hvis du for eksempel ser på Storage Wars på Max, så kan jeg si at det er bortkastet tid ettersom det er fake.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det fake?

Sitat av 23732 Vis innlegg
Auction Hunters, tror jeg det het, er ganske interessant. Går på Discovery veldig ofte
Vis hele sitatet...
Det er fakere enn fakest.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
På hvilken måte er det fake?
Vis hele sitatet...
Regner med at det er scriptet, ikke tilfeldig at de fant den gjenstanden, eller at den personen vant auksjonen.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg

EDIT: Gikk det ikke noen rykter om at Top Gear hadde en profesjonell sjåfør til bilkjøringen i visse løp osv, også da?
Vis hele sitatet...
Har du noen gang sett Top Gear? Dem har vel aldri lagt skjul på at "The Stig" er en dyktig sjåfør? Det eneste var at dem prøvde å holde den virkelige identiteten hans skjult.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Var ikke The Stig det var snakk om i mitt tilfelle.
Bruker å se Ax Men og Bering Sea Gold som går på Discovery Channel. Om de er fake eller ikke vet jeg ikke, men de virker til å være ekte og realistiske. Morsomme å se på synes jeg uansett de er. Har også fått med meg alle episodene av Shipping Wars og det virker som det er ganske så iscenesatt, selv om de prøver godt.

Storage Wars, Pawn Stars og nevnte Shipping Wars prøver iallefall å få det til å se bra og mindre iscenesatt ut. Hardcore Pawn Detroit, Hardcore Pawn Chicago, Storage Hunters, Operation Repo, South Beach Tow med flere er så elendig laget og lukter fake lang vei. Tragisk rett og slett......
Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men hva med pantelånerne i Detroit? er det også fake?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Og hva med Dog the Bountyhunter?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
På hvilken måte er det fake?
Vis hele sitatet...
De planter ting i lagrene.
Hvorfor skulle noen la være å hente ting for tusenvis av dollar før fristen går ut?

Sitat av norcogamer Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men hva med pantelånerne i Detroit? er det også fake?
Vis hele sitatet...
Ja, nesten alt sånt er fake.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Må nesten si at jeg er litt overrasket over at enkelte her i det hele tatt lurer på om de fleste show'ene her i tråden er skuespill?? (Pawn Stars, Bjørnemannen, Cops, Storage Wars, osv.) Det er vel ganske åpenbart når du ser på serien.

Det er et fåtall reality-TV som ikke er iscenesatt, om i det hele tatt noen.
Vis hele sitatet...
Cops er ekte gitt
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Når det gjelder Top Gear er det jo åpenbart at de såkalte konkurransene seg i mellom er regisserte. Det er helt utenkelig at de gang etter gang kjører 18 time gjennom Europa og tilfeldigvis kommer i mål med et minutts mellomrom. De testet også Tesla S og da gikk tilfeldigvis bilen tom for strøm noe som gav en komisk effekt. Problemet var at dette var forhåndsbestemt og sto i manus, noe Tesla fikk beskjed om i ettertid. Nå har de jo aldri sagt at de er et troverdig forbrukerprogram, men de bør ikke lyve heller.
Vis hele sitatet...
Har du sett England-Oslo racet til Top Gear så er det ikke slik at alle løpene ender opp med nesten dødt løp. Ellers så er rutene også lagt opp slik at racet skal bli så spennende som mulig. Men at det er en del klipping og liming pga praktiske ting, samt for å få det mer spennende er nok sant ja.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
De planter ting i lagrene.
Hvorfor skulle noen la være å hente ting for tusenvis av dollar før fristen går ut?



Ja, nesten alt sånt er fake.
Vis hele sitatet...
sitter i fengsel, har ikke penger til å betale leia, stryki med etc..
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
hæhæ! det der towprogrammet er jo helt idiotisk..
Så en episode, da skulle de taue en bil så var det en liten kungfu ching som klikket helt ninja på taueren, så kommer hun mørke damen løpende med en fastnøkkel i størrelse 60 og knaller asiateren i bakhodet.
Tow or die!! lol
Vis hele sitatet...
Link hvis noen andre vil se den:
http://www.youtube.com/watch?v=uGWEwYvbC9Y

Det er så fake at det er en lidelse å se på....
Sabeltanns høyrehånd
Jerry Springer show er ekte, men de får beskjed om å overdrive å lage mer trøbbel slik at programmet blir mer underholdende. Historiene er ekte, og de på scenen er de som som regel de som kommer med historien dems.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
De planter ting i lagrene.
Hvorfor skulle noen la være å hente ting for tusenvis av dollar før fristen går ut?
Vis hele sitatet...
Jeg ser at det påstås at det plantes ting, men TV-selskapet påstår det motsatte. Nå møtes de jo i retten, så får man se. Nå er det sikkert slik at de kun velger ut de beste scenene og tar disse med i serien. Det er sikkert mange lagre mellom disse "gullfunnene".

De som er med jobber faktisk med å by på lagre i virkeligheten også, såvidt jeg har skjønt. Også auksjonariusen har dette som sin faste jobb.

Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Han påstår det ja, men det må bevises i retten nå.
Sist endret av hemmeligegreier; 21. februar 2013 kl. 21:41.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg ser at det påstås at det plantes ting, men TV-selskapet påstår det motsatte. Nå møtes de jo i retten, så får man se. Nå er det sikkert slik at de kun velger ut de beste scenene og tar disse med i serien. Det er sikkert mange lagre mellom disse "gullfunnene".
Vis hele sitatet...
Nei.
Det hadde jo blitt ganske dyrt å filme hver eneste scene??
Sitat av norcogamer Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men hva med pantelånerne i Detroit? er det også fake?
Vis hele sitatet...
Butikken er ekte, går faktisk å kjøpe ting derfra online. Derimot items, kranglene og all dramaet er scripta.
Digger "Pawn shop detroit" men er det noe jeg hater er det hu dritt kjerringa Asley.
Hva med skattejegerne som går på Max er ekte eller scripta?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Digger "Pawn shop detroit" men er det noe jeg hater er det hu dritt kjerringa Asley.
Vis hele sitatet...
kjenner jeg blir sint når jeg ser på det, er så tåpent hele opplegget
Sitat av zeicko Vis innlegg
kjenner jeg blir sint når jeg ser på det, er så tåpent hele opplegget
Vis hele sitatet...
Jeg blir sint på grunn av hun. Hadde slått trynet hennes til helvete. Kan ikke fordra den kjerringa.
Jeg har tidligere bruke veldig mye tid på å se slike amerikanske reaility-serier, og kan dele mine erfaringer:

Gold Rush (Alaska):
Er en blanding av ekte og script. Selve konseptet med at de prøver å grave etter gull for første gang er ekte, men flere konflikter, ulykker og dramaer er staget for å få serien mer interessant. I tillegg er det med at de kommer til å gå konk hvis de ikke finner så og så mye gull bare bullshit, da de får betalt ganske heftige summer av Discovery for å holde på. Ryktene sier $60k per episode, men jeg aner ikke hva som er sant.

Bering Sea Gold/Gold Divers:
Så vidt jeg vet er det ekte. Har sett alt av aftershows og intervjuer av flere av folkene før de ble med i serien, og jeg synes det virker som det som skjer der er the real deal. Men det er sikkert situasjoner som er planlagte/scriptet der også.

Jungle Gold:
Hele programmet er fake, tullete og overdrevent. Alle som har sett noen episoder er nok enige med meg på dette punktet. Spesielt det som skjer i siste episode er så fake som det kan bli.

Storage Wars:
Som allerede nevnt i tråden driver Dave Hester å påstår at alt er staget og fake. Han sier blant annet at de planter interessante ting i rommene slik at det skal være mer spennende å se på.

Pawn Stars:
Flere av tingene som kjøpes inn der er visstnok blitt funnet på musser og lignende, og det sies at de kun har blitt lånt ut til bruk på programmet. I tillegg er noen av de som skal selge ting blitt identifisert som skuespillere.

Disse påstandene her er en blanding av egne meninger og observeringer, blandet med informasjon jeg har funnet på internett.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Som allerede nevnt i tråden driver Dave Hester å påstår at alt er staget og fake.
Vis hele sitatet...
Det gjør han da ikke? Det er bare enkelte ting han påstår.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det gjør han da ikke? Det er bare enkelte ting han påstår.
Vis hele sitatet...
Han gjør det da. Var et program som jeg hadde sett hvor de hadde undersøkt dette, og er 90% sikker på at han sa dette.