Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175206
1.Dra opp start-menyen. Skriv deretter inn følgende i søke-vinduet: %appdata%/.minecraft
2.Høyreklikk på stats-mappa og velg egenskaper. Beveg deg så til taben Tidligere versjoner.
3.Her velger du så en versjon som du hadde før du oppgraderte minecraft.
4.Når dette er gjort så skal stats-filen være den samme gamle!

Er ganske sikker på at dette er en bedre og legit måte å downgrade minecraft..
Sist endret av heilo38; 28. mai 2011 kl. 23:28.
Noen som har lyst til å bygge noen på minecraft?

kontakt meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt kjipt problem på singleplayer
Alle nøytrale mobs, bortset fra ulver er borte. Leita en god stund nå og har ingen ide hva problemet er.
Kjører ingen mods, har Jonh Smith's texturepack. Skulle ikke være noe problem med det tho siden det funket etter at jeg oppdaterte til 1.6.
På forhånd takk for hjelp
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Litt kjipt problem på singleplayer
Alle nøytrale mobs, bortset fra ulver er borte. Leita en god stund nå og har ingen ide hva problemet er.
Kjører ingen mods, har Jonh Smith's texturepack. Skulle ikke være noe problem med det tho siden det funket etter at jeg oppdaterte til 1.6.
På forhånd takk for hjelp
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å slette .minecraft og installere på nytt? Ta i så fall backup av savefilen din først.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Har du prøvd å slette .minecraft og installere på nytt? Ta i så fall backup av savefilen din først.
Vis hele sitatet...
Prøvde det, funker fortsatt ikke. Legger til at jeg ikke installerte texture pack igjen.
Noen andre som har hatt det problemet? Savner nesten de inpåslitende kuene.
Sist endret av NotToSmart; 8. juni 2011 kl. 22:36.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg vet ikke om dette er skrevet om før men det får gå. Jeg vil spille multiplayer på skolen men det er noe som blocker meg fra å koble meg til serveren. Hva er det som er problemet, er det noe ikt-avdelingen har satt opp som hindrer meg?

Noe jeg kan gjøre for å komme rundt sperringen?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette er skrevet om før men det får gå. Jeg vil spille multiplayer på skolen men det er noe som blocker meg fra å koble meg til serveren. Hva er det som er problemet, er det noe ikt-avdelingen har satt opp som hindrer meg?

Noe jeg kan gjøre for å komme rundt sperringen?
Vis hele sitatet...
Portene er stengt her på skolen. Jeg fikk det til å fungere med Your Freedom og SocksCap, dette var dog Steam, men er vel samme prinsippet.


Her har du en guide til hvordan du setter det opp.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette er skrevet om før men det får gå. Jeg vil spille multiplayer på skolen men det er noe som blocker meg fra å koble meg til serveren. Hva er det som er problemet, er det noe ikt-avdelingen har satt opp som hindrer meg?

Noe jeg kan gjøre for å komme rundt sperringen?
Vis hele sitatet...
Får du en feilmelding?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
noe med "timed out"
Server timed out?

Regner med skolen som er bitch
her har de blokka steam WoW LoL og alt annet :/
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg fikk ikke til your freedom
ANdre tips folkens?
Prøv HideMyAss
det funker på nettsider, men vist du kjøper/cracker tror jeg det funker på programmer også
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Prøvde det, funker fortsatt ikke. Legger til at jeg ikke installerte texture pack igjen.
Noen andre som har hatt det problemet? Savner nesten de inpåslitende kuene.
Vis hele sitatet...
Dersom du har temmede ulver teller de inn i kvoten nøytrale mobs på banen til enhver tid. Har du nok ulver vil du ikke få noen andre mobs.
Sitat av brunost Vis innlegg
Dersom du har temmede ulver teller de inn i kvoten nøytrale mobs på banen til enhver tid. Har du nok ulver vil du ikke få noen andre mobs.
Vis hele sitatet...
16 ulver er for mye
Kan forklare hvorfor det var dyr på noen gamle saver jeg sjekka.
Jaja, får ta og avlive dem på en human måte da. Storstilt zombijakt når natta faller på
Saven din så kul ut..
føler du for og dele download filen
Sitat av Zitto Vis innlegg
Saven din så kul ut..
føler du for og dele download filen
Vis hele sitatet...
Hvem prater du til, meg? Og mener du save eller texture?
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
16 ulver er for mye
Kan forklare hvorfor det var dyr på noen gamle saver jeg sjekka.
Jaja, får ta og avlive dem på en human måte da. Storstilt zombijakt når natta faller på
Vis hele sitatet...
Gidder du å linke til texture pack?
save
orker ikke lage egen så da loker jeg og ser hvor gode dere andre er
Om noen ønsker så kan dere joine denne serveren;
188.138.116.136:25566
Survival
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Gidder du å linke til texture pack?
Vis hele sitatet...
Here you go Beste texturepacken som noengang er blitt lagd.

Sitat av Zitto Vis innlegg
save
orker ikke lage egen så da loker jeg og ser hvor gode dere andre er
Vis hele sitatet...
Her er den Ikke helt ferdig ennå men, men.
Gjemt et skilt et sted i slottsmuren, se om du finner den

Btw, gi tilbakemelding

Må legge til litt mer da
Anbefaler å bruke John Smith til saven min for detaljer som dette.
hvis jeg kjøper minecraft, må jeg spille en server eller kan jeg spille alene på min egen PC og save der?
Sitat av sugerøret Vis innlegg
hvis jeg kjøper minecraft, må jeg spille en server eller kan jeg spille alene på min egen PC og save der?
Vis hele sitatet...
Du kan spille singelplayer
Sitat av sugerøret Vis innlegg
hvis jeg kjøper minecraft, må jeg spille en server eller kan jeg spille alene på min egen PC og save der?
Vis hele sitatet...
Bestemmer du helt selv, men anbefaler deg og spille på en server, morsomere.
joda det er det sikkert, men skal ikke spille hardt, er bare et utrolig morsomt spill og bra tidsfordriv der man ikke har nett.

men da vil jeg gjerne forsette å bygge på det jeg alerede har startet og ikke starte på nytt hver gang.

men jeg forstod det slik at det er mulig å spille singleplayer og save, så da har jeg alerede kjøpt spillet og laster ned nå.

takk for hjelpen freaks!
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det du gjør multiplayer blir også lagret.
hva gjør man mot de monsterne på natten? bare gjemme seg?
blir jo litt mye sløsing av tid og man kan jo ikke surfe/loke i mellomtiden.
Du er jo ikke ute hele tiden. Du er nede i minen og graver eller bygger byggninger . også på singleplayer kan du legge deg i sengen å skippe til den morningen
Sist endret av Swii; 11. juni 2011 kl. 18:41.
seng?

jeg har bygget et 3 etasjes hus og vannbasseng, men har ikke møbler.
når det blir natt bare løper jeg inn og murer igjen inngangen.

og jeg graver på fjell, ikke under, jeg vil flate ut området rundt huset mitt så jeg starter på alle topper og grinder meg nedover og løper inn når det er kveld og tenner på en røyk, men jeg greier ikke å ta en røyk hver gang det blir natt lol.
blir litt for mye i lengden,

men hvor er den senga?
Sist endret av Dalaras; 11. juni 2011 kl. 18:53.
Heisann! Sengen må du nok crafte selv, sånn:

http://images.wikia.com/answers/images/4/49/Bed_minecraft.png
(Hvitt = Wool, som du får ved å slå sauer)

Det er lettere å finne ressurser (Iron, coal, diamond etc.) hvis du graver under fjellene, for de spawner mer lengre ned. Og du trenger ikke mure igjen ingangen! Bare lag en dør

http://franchisemedia.ign.com/wiki/minecraft.ign.com/default/uploads/thumb/5/5d/DoorCraft.png/180px-DoorCraft.png
Sist endret av onClipEvent; 11. juni 2011 kl. 19:54.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
seng?

jeg har bygget et 3 etasjes hus og vannbasseng, men har ikke møbler.
når det blir natt bare løper jeg inn og murer igjen inngangen.

og jeg graver på fjell, ikke under, jeg vil flate ut området rundt huset mitt så jeg starter på alle topper og grinder meg nedover og løper inn når det er kveld og tenner på en røyk, men jeg greier ikke å ta en røyk hver gang det blir natt lol.
blir litt for mye i lengden,

men hvor er den senga?
Vis hele sitatet...
Minecraftwiki.net
shit was so cash
Anda22's Avatar
Blir kanskje litt for dumt og spør om dette når jeg har spørt nesten det samme en gang før

Men jeg loader Minecraft_server i en mappe jeg har kalt mc server.
Når jeg loader kommer det opp.

INFO] Starting minecraft server version Beta 1.6.6
[INFO] Loading properties
[WARNING] server.properties does not exist
[INFO] Generating new properties file
[INFO] Starting Minecraft server on *:25565
[WARNING] Failed to load ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-players.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-ips.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: ops.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load white-list: java.io.FileNotFoundException: white-list.txt (Systemet finner ikke angitt fil)

Også begynner den og loader fra 0-100% nedover.
Connecter den til hamachi med ip'en og trippel sjekker alt.
Men det er bare jeg som kan gå innpå serveren.
Ingen av mine venner som er på hamachi serveren kan ikke gå innpå.
Noen tips ?
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Blir kanskje litt for dumt og spør om dette når jeg har spørt nesten det samme en gang før

Men jeg loader Minecraft_server i en mappe jeg har kalt mc server.
Når jeg loader kommer det opp.

INFO] Starting minecraft server version Beta 1.6.6
[INFO] Loading properties
[WARNING] server.properties does not exist
[INFO] Generating new properties file
[INFO] Starting Minecraft server on *:25565
[WARNING] Failed to load ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-players.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-ips.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: ops.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load white-list: java.io.FileNotFoundException: white-list.txt (Systemet finner ikke angitt fil)

Også begynner den og loader fra 0-100% nedover.
Connecter den til hamachi med ip'en og trippel sjekker alt.
Men det er bare jeg som kan gå innpå serveren.
Ingen av mine venner som er på hamachi serveren kan ikke gå innpå.
Noen tips ?
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt sjekket at de filene feilmeldingen forteller ikke finnes, finnes?

Edit: server.properties, bannet-platers.txt, banned-ips.txt, ops.txt, whitelist.txt
Sist endret av Daybreak; 14. juni 2011 kl. 14:26.
▼ ... over en uke senere ... ▼
litt lei av torches, hvordan skaffer jeg glowstone?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
litt lei av torches, hvordan skaffer jeg glowstone?
Vis hele sitatet...
Du må i Nether og finne GlowStone , Knuse de og så får du Noen lignende som gold og tar de med i en worchb.. og setter de som 2x2

Eller du kan bruke ToManyItems eller Invedit hvis du spiller Singel
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Du må i Nether og finne GlowStone , Knuse de og så får du Noen lignende som gold og tar de med i en worchb.. og setter de som 2x2

Eller du kan bruke ToManyItems eller Invedit hvis du spiller Singel
Vis hele sitatet...
finner de ikke i invedit?
Støtter TooManyItems. Den kan finnes her, men siden mcforumet er nede for øyeblikket må du nok vente litt.
Du kan jo prøve og oppdatere Invedit ? Eller laste ned en ny en.Kunne sendt deg en link, men jeg sitter på iPhonen nå
Sist endret av Smurfe; 25. juni 2011 kl. 09:01.
Har kjøpt Minecraft, og det virker veldig låvende. Men har fått ett stort problem.

Etter ca 5 min spilling fryser skjermen, og jeg får beskjed om at ATI display-drivers er gjennopprettet etter en feil. Må så starte Minecraft på nytt. Dette gjentar seg, men kun i Minecraft.

Noen andre som har vært borti det. Har Googla litt og ser det er utbredt, men har ikke funnet noen løsning.

Prøvd å oppdatere skjermkort drivern til nyeste versjon?
Sitat av zevz Vis innlegg
okay, takk for svar, er nesten sikker på at jeg har sett folk fly rundt!
Vis hele sitatet...
Det er en MOD som jeg ikke husker hva heter.. Bare google det, sikker på at du finner det ut
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Noen tips ?
Vis hele sitatet...
Har du åpnet server_Properties og endret IP-adressen der til den du har på Hamachi?

åpne i notepad.
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Har du åpnet server_Properties og endret IP-adressen der til den du har på Hamachi?

åpne i notepad.
Vis hele sitatet...
i så fall så burde du fjerne det... Hvis du kjører en vanilla server, altså en du har lastet ned rett fra minecraft.net, skal du ikke trenge å endre på noen instillinger, med unntak av port og multi-world. Bruker selv bukkit, men er ganske sikker på at du ikke skal skrive noe på ip i det hele tatt, og at det bare skaper problemer. Og de filene som mangler pleier den å opprette selv. Hvis den ikke gjør det er det bare å lage dem, pass på store/små bokstaver osv...
Hey, eg har lyst til og laste ned forsjellige mod på minecraften min, men eg finner ingen andre enn singel play comandos.


vist du veit om nokon bare set linken her eller på pm til meg.



Ty
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Hey, eg har lyst til og laste ned forsjellige mod på minecraften min, men eg finner ingen andre enn singel play comandos.


vist du veit om nokon bare set linken her eller på pm til meg.



Ty
Vis hele sitatet...
Piston mod!
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Hey, eg har lyst til og laste ned forsjellige mod på minecraften min, men eg finner ingen andre enn singel play comandos.


vist du veit om nokon bare set linken her eller på pm til meg.



Ty
Vis hele sitatet...
Hva med og Google Minecraft mods?
Noen som har lyst til å sette opp en server med meg?

Send PM
Hadde vært fint hvis du vet hvordan man fikser permissions too :P
Klarer resten selv
Hvordan starter man på en flat bane i minecraft?
Begynner å bli litt lei av fjell når jeg hadde planer om å lage meg en by elns.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Hvordan starter man på en flat bane i minecraft?
Begynner å bli litt lei av fjell når jeg hadde planer om å lage meg en by elns.
Vis hele sitatet...
Singleplayer eller multiplayer? Om det er MP så er det vel bare å ta seg en tur med øksa. Worldedit er fine greier
Sitat av Skateward Vis innlegg
Singleplayer eller multiplayer? Om det er MP så er det vel bare å ta seg en tur med øksa. Worldedit er fine greier
Vis hele sitatet...
Singleplayer.
Worldedit? *googler dette*

Beklager dobbelpost, men fant et map som var ferdig.

http://www.youtube.com/watch?v=J8yRM7D1CmE
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Man kan også bruke worldedit i singleplayer hvis du har singleplayer commands