Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 16396
hei sitter med 5 flein her, lurer på om jeg skal la dem trekke i litt varmt vann i noen min, så skyte det vannet? kan det på noen måte være farlig å skyte sopp?
vist du velger å skyte 5 flein vil jeg si at du virker ganske despo etter å trippe.

dermed er det bedre og la være, siden flein ikke er noe du burde få i deg sånn på måfå, desuten vil jeg ikke tro at du har sjangs i havet for å få noen skikkelig tripp på 5 flein.
Sist endret av oamo91; 28. september 2010 kl. 12:41.
neii neiii neeeeeeeeeei. Du må ikke finne på å skyte soppvann! Hvor mye annet dritt trur du ligger i soppen a, den har stått ute og grodd, og nå er den kommet inn i varmen og begynner å brytes ned. Jeg trur du blir sjuk. Ikke dødssyk, men forgifta ihvertfall.
Ikke skyt pølsevann heller, forresten
Sist endret av Bothrops; 28. september 2010 kl. 12:45.
I smell darwin award!
Tulling! Hør på Bothrops, ikke drep deg selv.
Hahaha, må være troll xD
Trådstarter
det er 5 sopp..derfor vil jeg ha mest ut av det
og jeg hadde jo selvfølgelig brukt filer så jeg ikke får i meg soppen i blodet da.
hadde jeg ikke vist sopp formerer seg hadde jeg skutt dem alerede, men soppen er tør, er den død og kan ikke formere seg lenger da eller?
vil ikke at det skal begyne å vokse noe inni kroppen min hehe
Tja, det jo bakterier i jorden, som kan være ganske dødelige...

f.eks tetanusbakterier, som vill gi deg stivkrampe. Og mange, mange flere bakterier jeg ikke ville stolt på at filteret ditt får bort.
Er den tørr? Da skal noen få gram holde vet jeg, men 5 sopp er vel kanksje lite? Uansett så skyter du ikke noe du finner ute i skogen, sier seg selv.

*Bortsett fra elg ect.
Vær klar over at skogbunn er noe av det tøffeste plassen på jorda for en organisme. Det er ofte mørkt og fuktig, kombinert med nærhet til bakken og rikelig med organisk nedfall gjør at det er mange skadelige sopper, bakterier og andre mikroorganismer som livnærer seg av åtsler der. Du vil finne rester av dett på soppen din, og dette kan umulig være bra å få inn i blodet.


Det er av samme grunn at mange planter som lever på skogbunnen inneholder gifter og anti-sopp og bakteriemidler. For eksempel tyttebær ble tidligere blandet i mat for å øke holdbarheten og som behandling mot vise typer infeksjoner.
Går det ikke ann å ekstraktere virkestoffet?
Ville nok heller ekstraktert stoffet enn å skyte soppvann ihvertfall, selv om jeg ikke ville stolt på at ekstraktreringen er i nærheten av å være ren nok til å blandes i blodet. Om ikke annet så blir det en humoristisk Darwin award hvis du bestemmer deg for å skyte det.
Sitat av 2free Vis innlegg
det er 5 sopp..derfor vil jeg ha mest ut av det
og jeg hadde jo selvfølgelig brukt filer så jeg ikke får i meg soppen i blodet da.
hadde jeg ikke vist sopp formerer seg hadde jeg skutt dem alerede, men soppen er tør, er den død og kan ikke formere seg lenger da eller?
vil ikke at det skal begyne å vokse noe inni kroppen min hehe
Vis hele sitatet...
Fleinsopp kan ikke vokse inni kroppen din. Bakterer og mikroorganismer av forskjellig art, som godt kan finnes i soppen, kan derimot formere seg i kroppen din, og gjøre deg syk. Kort sagt; å injisere soppvann er ingen god ide.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Stikk seriøst å plukk mere istedet og lag deg en kopp med flein-TE!
Blir helt satt ut jeg.. Hvis du vurderer å skyte sopp DA har du et problem.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Blir helt satt ut jeg.. Hvis du vurderer å skyte sopp DA har du et problem.
Vis hele sitatet...
Jepp, mangel på sopp. Haha
Er det bare meg, eller blir spørsmålene her på rusmiddeldelen bare drøyere og drøyere (evnt. dummere og dummere) ? :P syns det er greit mye rare ting folk får for seg å gjøre om dagen :P vel, bra du spør først i alle fall så det ikke begynner å gro flein i hjernen din og du blir tura ut livet :P
Sist endret av Kraft; 28. september 2010 kl. 16:15.
Det er ikke noen måte du kan få dette rent nok til at det er trygt og skyte.
jeg vil tro du ender opp med blodforgiftning og x antall ukjente bakterier i kroppen. Halvråtne blader, død trevirke, avføring fra dyr, x antall insekter og organismer, alt dette har vært i kontakt med det du vurderer og skyte... Tenk deg nå grundig om virker dette rent nok til at du kan skyte det? Har du et filter som siler ut absolutt alt? Isåfall vil jeg sette den sprøyta i nærheten av nærmeste sykehus.... jeg vil gjette på at du innen 10 minutter skjønner hvorfor...
Hva blir de neste? skyte kaffi
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Det er ikke noen måte du kan få dette rent nok til at det er trygt og skyte.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig mulig å ekstrahere virkestoffene fra soppen, og du kan få disse rene nok til å injisere dem. Men dette er jo ikke noe du gjør på kjøkkenbenken, ved hjelp av springvann og et kaffefilter
Er du virkelig så dum at du har vurdert dette?
Ta heller å dra den late kroppen din å plukk litt mer om det er så om og gjøre å ture på flein på en Tirsdag!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er jo selvfølgelig mulig å ekstrahere virkestoffene fra soppen, og du kan få disse rene nok til å injisere dem. Men dette er jo ikke noe du gjør på kjøkkenbenken, ved hjelp av springvann og et kaffefilter
Vis hele sitatet...
Sant det , men trur du denne personen gidder det vist han ikke gidder og gå og plukke noe mer flein? tvilsomt
ArbeidsledigProletar
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Jepp, mangel på sopp. Haha
Vis hele sitatet...
Og evne til å tenke igjennom ting.
Jeg har skutt flein ekke så falig, men fortsatt falig. Du får en hælvetes kick ut sv dimensjoner. De jeg gjorde var at jeg lage en ekstrakt med 96% alko, problem var at jeg ble super drita i tillegg hahaE. Endte opp på sjukehuset til observasjon men det vakke noe problem. Peace and smoke

Anbefaler deg ikke gjøre det pga det kan være dødelige bakterier somdu skyter inn i blodet. Jeg viste ikke dette selv da jeg prøvde.
Sitat av onoffon Vis innlegg
Jeg har skutt flein ekke så falig, men fortsatt falig. Du får en hælvetes kick ut sv dimensjoner. De jeg gjorde var at jeg lage en ekstrakt med 96% alko, problem var at jeg ble super drita i tillegg hahaE. Endte opp på sjukehuset til observasjon men det vakke noe problem. Peace and smoke
Vis hele sitatet...
Oooooog... takk til deg...
Du vet at dette kunne gått skikkelig galt sant? Å skyte alkohol er en svært dårlig idè, å blande flein inni herligheten virker ufattelig teit. Sorry mac, men må få lov til å kommentere dette.

Bte: sjekket du om alkohol er en fin måte å ekstrahere virkestoffet før du gjørde dette?
Alkohol løser opp det meste av virkestoff som oftest, så jeg kjørte på. Ser nå at det kanskje ikke var så smart.
Trådstarter
Vel.. jeg har lekt med tanken selv det med 96% alkohol.. pga så mange sa det det med bakterier og alt..
men drita, og sjukehus? jeg har skutt 2ml 96% før bare for å test å det suger... noe jævlig:P
du virker faen ikke som du er gammel ihvertfall, høres ikke ut som du vet hva du snakker om i det hele tatt.
Jeg tror du bare bør ligge unna sopp jeg. Du er åpenbart ikke helt frisk i hue. Skal man trippe på sopp bør man ha en viss peiling på hva man gjør og hvorfor man gjør det, + at man må være klar frisk i hue. Med mindre du faktisk ønsker å havne i en livslang psykose.

Og for å svare på spørsmålet ditt (som du sikkert alerede har fått svar på): Nei, du kan ikke skyte flein. Virkestoffene i flein trenger å brytes opp i magesekken for å gi effekt. Dessuten bør du aldri skyte h20 rett inn i blodet, det kan være dødelig.
Sitat av onoffon Vis innlegg
Jeg har skutt flein ekke så falig, men fortsatt falig. Du får en hælvetes kick ut sv dimensjoner. De jeg gjorde var at jeg lage en ekstrakt med 96% alko, problem var at jeg ble super drita i tillegg hahaE. Endte opp på sjukehuset til observasjon men det vakke noe problem. Peace and smoke

Anbefaler deg ikke gjøre det pga det kan være dødelige bakterier somdu skyter inn i blodet. Jeg viste ikke dette selv da jeg prøvde.
Vis hele sitatet...
Det er klart at det ikke er så farlig når det allikevel er farlig! o 0 Spesielt mtp. på de dødelige bakteriene som du nevner... det gjør det ekstra ufarlig og farlig på samme tid.

Og å havne på sykehuset til observasjon er jo også noe som er helt uproblematisk... dagligdags det. Ingenting å tenke på, det gikk jo tross alt bra!

Beklager, men ting henger ikke sammen her... men du anbefaler i det minste å ikke gjøre det, det skal du ha.

Jeg burde kanskje ikke bli det mtp. alt som er å lese her inne, men jeg blir stadig vekk overrasket over hvor langt folk er villig til å strekke seg for en rus... sjansene folk tar for en liten tripp. Jeg er all inn for å leve livet den ene gangen vi kan være helt sikker på at vi lever det, men det blir jaggu ikke mye liv å leve om man er dau.

Sitat av 2free Vis innlegg
Vel.. jeg har lekt med tanken selv det med 96% alkohol.. pga så mange sa det det med bakterier og alt..
men drita, og sjukehus? jeg har skutt 2ml 96% før bare for å test å det suger... noe jævlig:P
du virker faen ikke som du er gammel ihvertfall, høres ikke ut som du vet hva du snakker om i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Du høres jo ut som du er helt på linje med påavpå her... Kan ikke si det virker som om det nødvendigvis er noen stor aldersforskjell på dere to, eller kunnskapsforskjell heller for den saks skyld.

Beklager om jeg er noe krass og moralistisk her, blir bare noe oppgitt.
Sist endret av Ezukiel; 29. september 2010 kl. 00:13.
Sitat av NorwegianMonkey Vis innlegg
Og for å svare på spørsmålet ditt (som du sikkert alerede har fått svar på): Nei, du kan ikke skyte flein. Virkestoffene i flein trenger å brytes opp i magesekken for å gi effekt. Dessuten bør du aldri skyte h20 rett inn i blodet, det kan være dødelig.
Vis hele sitatet...
Jo, det går ann.

http://jop.sagepub.com/content/early...67445.abstract

Men ærlig talt, om du på død og liv vil "skyte flein" får du gjøre følgende:

1. Skaff deg penger.

2. Finn en research chemicals forhandler som selger 4-AcO-DMT. Bestill.

3. Vent til du får brevet i posten, vei opp en dose, mekk opp og skyt det. Anbefaler egentlig ikke å skyte det heller, er sikkert ikke sunt for deg, men det gir du vel egentlig rimelig faen i om du vurdere å skyte sopp i utgangspunktet.
Sitat av badjaja Vis innlegg
Jo, det går ann.

http://jop.sagepub.com/content/early...67445.abstract

Men ærlig talt, om du på død og liv vil "skyte flein" får du gjøre følgende:

1. Skaff deg penger.

2. Finn en research chemicals forhandler som selger 4-AcO-DMT. Bestill.

3. Vent til du får brevet i posten, vei opp en dose, mekk opp og skyt det. Anbefaler egentlig ikke å skyte det heller, er sikkert ikke sunt for deg, men det gir du vel egentlig rimelig faen i om du vurdere å skyte sopp i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...

Vist du velger dette alternativet vil jeg bare si: Ebay, Milligramsvekt
Neineinei, dette tar du på øyemål vettu
*ironi off.

Tror nok badjaja har den lureste løsningen for deg. OG miliramsvekt er et must, men du trenger ikke bestille på Ebay. Det finnes headshops i Norge som selger dette også, noe dyrere though.
Å anbefale noen å skyte research chemicals bare fordi personen allerede er dum nok til å ville skyte sopp er ikke helt stuerent i mine øyne...

Det er ikke greit å gjøre noe helt idiotisk bare fordi det er et "tryggere" alternativ til noe enda mer idiotisk..
Sitat av fetter Vis innlegg
Å anbefale noen å skyte research chemicals bare fordi personen allerede er dum nok til å ville skyte sopp er ikke helt stuerent i mine øyne...

Det er ikke greit å gjøre noe helt idiotisk bare fordi det er et "tryggere" alternativ til noe enda mer idiotisk..
Vis hele sitatet...
Nja, njo... Det er jo dette som kalles skadereduskjon, og veien jeg personlig mener er best å gå når det kommer til rusmidler som et samfunnsproblem. Å gi rusbrukere et mindre skadelig alternativ. Så i prinsippet synes jeg tankegangen her er riktig.

Når det er sagt, er utgansgspunktet, det å injisere en fleinsoppløsning, så far off at et marginalt mindre skadelig alternativ også er veldig skadelig. Å injisere kjemikalier fra et undergrunnslaboratiorie i Asia, kan ikke anses som "trygt" (ref. saker som denne). Det naturlige ville jo være å råde trådstarter til å heller innta fleinsopp oralt, noe som også har bitt gjort.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nja, njo... Det er jo dette som kalles skadereduskjon, og veien jeg personlig mener er best å gå når det kommer til rusmidler som et samfunnsproblem. Å gi rusbrukere et mindre skadelig alternativ. Så i prinsippet synes jeg tankegangen her er riktig.

Når det er sagt, er utgansgspunktet, det å injisere en fleinsoppløsning, så far off at et marginalt mindre skadelig alternativ også er veldig skadelig. Å injisere kjemikalier fra et undergrunnslaboratiorie i Asia, kan ikke anses som "trygt" (ref. saker som denne). Det naturlige ville jo være å råde trådstarter til å heller innta fleinsopp oralt, noe som også har bitt gjort.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der, men det går vel litt på definisjon. Hvor stor skadereduksjon er det egentlig å anbefale injisering av et helt annet og hittil ganske ukjent stoff, når poenget var at han ville få maks utnytte av det lille han hadde av råmateriale? Alternativet har omtrent akkurat samme (og åpner samtidig for flere) faremomenter!

Jeg anser også skadereduksjon som eneste vei å gå for å hanskes med rusmiddelproblematikken, men ting må allikevel behandles litt på skjønn.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg anser også skadereduksjon som eneste vei å gå for å hanskes med rusmiddelproblematikken, men ting må allikevel behandles litt på skjønn.
Vis hele sitatet...
Absolutt. Jeg er helt enig med deg i at det ikke nødvendigvis er tryggere å injisere syntetisk psilocin eller liknende, enn å injisere fleinsopp. Med mindre du sitter med kjemikalier som er underlagt samme kontroller som det dagens legemidler er, da (legalisering ville jo åpnet for dette)
Lest gjennom alt her, og alle snakker om å skyte det ene eller det andre, enten det er 96, flein eller kaffe.
Det jeg lurer på er, hva vil de si å "skyte"? Å ta soppen rå?

Har selv aldri tatt noe dop/shrooms, og leste her at man skal ha god peilig før man prøver shrooms, så er jeg fuck'd da?
Sitat av Niveum Vis innlegg
Det jeg lurer på er, hva vil de si å "skyte"? Å ta soppen rå?
Vis hele sitatet...
Med "skyte" menes å sette stoffet med sprøyte.
Sitat av Niveum Vis innlegg
Har selv aldri tatt noe dop/shrooms, og leste her at man skal ha god peilig før man prøver shrooms, så er jeg fuck'd da?
Vis hele sitatet...
Hvis du tar fleinsopp uten å ha forberedt deg overhodet, kan du bli ganske tatt på sengen, ja. Det kan du forsåvidt uansett, men sjangsen for at ting går bra er større om du har satt deg inn i soppen effekter og ikke minst dosering og viktigheten at set og setting.
Det syke er at disse 2 fleinskytterne har over 50% kp's i forhold til innlegg.
Skyt meg med en sprøyte flein hvis jeg tar feil men dør ikke alt av bakterier og shit hvis man koker soppen en time eller 2?? Da skal det vell ikke være noe problem å skyte soppen?
Nei, koking dreper ikke alle bakterier. Du vil trenge en Autoklav: http://en.wikipedia.org/wiki/Autoclave
Sitat av brrr Vis innlegg
Skyt meg med en sprøyte flein hvis jeg tar feil men dør ikke alt av bakterier og shit hvis man koker soppen en time eller 2?? Da skal det vell ikke være noe problem å skyte soppen?
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg ga deg et kvalitetspoeng når jeg egentlig skulle sitere.

Men mye av bakterier vil dø hvis du koker soppen i en time, men du risikerer å sitte igjen med en smørje som har null psykoaktiv effekt. Dette fordi at psilocybin og de andre aktive stoffene i soppen vil bli ødelagt av de høye temperaturene.
Herregud ... nei, 5 sopp er ikke rare greiene, men å skulle begynne å mekke sammen et serum av det på køket og så skyte det blir som å tørke opp urin på en utestedsdass med dasspapir for så og spise det for å bli beruset. Seriøst. Pell deg ut og plukk noen flere i stedet. Du får frisk luft og vi slipper å lese den tragikomiske notisen i Dagbladet om den rustrengte ungdommen som skøt sopp. Kanskje du får litt tid til å tenke gjennom hvorfor du egentlig tar flein in the first place også, hadde vært kjekt.
Klarer ikke å ta dette seriøst, det går bare ikke ann å være så dum med mindre man er ufattelig hjerneskadet.
En av de bedre trådene jeg har lest her på nFF..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En av de bedre trådene jeg har lest her på nFF..
Vis hele sitatet...
Denne tråden her kan vell bli brukt som skremmselspropoganda etterhvert.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Denne tråden her kan vell bli brukt som skremmselspropoganda etterhvert.
Vis hele sitatet...
Isåfall kommer jeg til å le godt!
Sitat av Golden Cap Vis innlegg
Beklager, jeg ga deg et kvalitetspoeng når jeg egentlig skulle sitere.

Men mye av bakterier vil dø hvis du koker soppen i en time, men du risikerer å sitte igjen med en smørje som har null psykoaktiv effekt. Dette fordi at psilocybin og de andre aktive stoffene i soppen vil bli ødelagt av de høye temperaturene.
Vis hele sitatet...
Nei psilocybin/psilocin blir ikke ødelagt av høy temperatur, det er oksygen som reagerer med dem og ødelegger dem. Høyere varme får bare denne prosessen til å gå fortere, men siden det ikke er noe oksygen i vann til å skryte av så blir ikke virkemiddlene ødelagt.
Sitat av brrr Vis innlegg
Nei psilocybin/psilocin blir ikke ødelagt av høy temperatur, det er oksygen som reagerer med dem og ødelegger dem. Høyere varme får bare denne prosessen til å gå fortere, men siden det ikke er noe oksygen i vann til å skryte av så blir ikke virkemiddlene ødelagt.
Vis hele sitatet...
Det er jo en hel del oksygen i vann, da...
Tusen takk for god underholdning!