Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 12306
Jeg har en liten forkjærlighet til musikk etter litt røykings, dybden blir en helt annen, der og da er det bare musikken som betyr noe. Selvfølgelig blir det da ofte til at jeg hører musikk under the influence, og ville gjerne utveksle erfaringer med andre freakere som deler min interesse for dette.

Er klar over at det finnes tråder som "anbefalt trippmusikk", det jeg imidlertid er ute etter er å samle diskusjoner, historier og folks favoritter når det gjelder rus og musikk. Alt fra minirapporter til enkle bidrag er hjertelig velkomne så lenge musikk er en faktor.
Er for det meste ikke ute etter bare låter, men tar gladelig imot alle innslag som tips til andre og meg selv.

Mine erfaringer er bare på cannabis så jeg får vel begynne med å dele noen av mine "øyeblikk" og hendelser:

Generelt er jeg stor fan av litt rolige låter og er svak for gode sanger som får sitt klimaks i lengre vellagde gitarsoloer. Derfor er stairway to heaven og Pink Floyds comfortabely numb to av favorittene hos meg.

Den første må forklares med en liten historie fra min side:
No woman no cry av Bob Marley ga meg og et par kompiser en veldig god opplevelse:
Før på dagen kommenterte jeg en lyd i live-versjonen av låta som jeg hadde hørt mange ganger og som var en naturlig del av den for meg. Han andre kameraten min hadde også lagt merke til dette ettersom han hadde samme versjon, han siste kompisen min hørte den ikke, men vi gjorde ikke noe nummer ut av dette enda, naturlig nok.
Seinere på kvelden da vi var møkkfjerne og satt rundt bålet dukket sangen opp igjen helt random og vi bestemte oss for å høre etter ”lyden”. Vi satt og nihørte etter den (feedback eller hva du kaller det +- 1.48 utti), jeg var sikker på at jeg hørte den sikkert 10 ganger, men det gjorde jeg selvfølgelig ikke.. og da plutselig var den der tydeligere enn vi noen gang hadde hørt den før. Vi brast ut i lattis og humøret ble på topp, for min del var det dette som definerte denne hyggelige kvelden.
Noen kjenner vel igjen (håper jeg) det at du deler forventninger og resultatet blir mer enn du kunne håpet på. Stikkordet var vel at vi ble like begeistret alle tre, andre vil vel se på det som en bagatell og kanskje en smule teit.

Stairway to heaven (Led Zeppelin)er en av mine klart foretrukne låter ettersom den bygger seg gradvis opp til det punktet der Jimmy Page bryter ut i en "improvisert" solo og sangen tar en helt annen rettning for så å bygge seg ned igjen gradvis til ingenting. Dette mesterverket gir meg ingen ting annet enn en fantastisk følelse igjennom hele kroppen.

Comfortably numb (Pink Floyd)er på lik linje med stairway to heaven når det gjelder den rolige, deilige fremgangsmåten for så å slenge en lang og velskapt solo rett i trynet på deg. Når du er midt oppi det kan det beskrives som -i mangel av bedre ord- en kroppsorgasme der ekstasen fra gitaren vibrerer gjennom hele kroppen. Ganske sykt i know, men sånn er det bare når du er ordentlig fjern.

Etter å ha forsvunnet inn i take a minute av K'naan ble det til at noen venner og jeg drøftet situasjonen i Afrika og hvordan Europa hadde skakkjørt kontinentet. En god opplevelse.

Stan av Eminem var ganske vill også; en dyster sang, men jeg syntes den er utrolig godt komponert og med noen spennende lydeffekter som en du kan henge deg opp i. Spesielt skillet der Eminem brått går fra å fremføre som den fanatiske fanen Stan til å representere seg selv husker jeg var temmelig heftig for meg. Denne sangen hadde innflytelse på meg (takket være noe potent brunt), og den inspirerte faktisk til en tekst om sangen på engelsk tentamen (fikk forøvrig god kritikk).

Andre sanger jeg har levd meg godt inn i og liker når jeg har inhalert er mange og utarter seg for det meste som rolige der jeg kan tenke at sangen varer evig lenge, men faktum er at den bare er på 3-4 minutter. Reggae, rolig hip hop og rocke ballader er gjengangere.

En gang meg og en kamerat stod på kjøkkenet mitt og lagde mat dukket The Beatles opp med she loves you tror jeg det var, dette var en av de første gangene mine på virkelig bra pot og vi ble mildt sagt revet med. Vi stod og danset og fremførte sangen alt vi maktet (luftgitar, ville dansetrinn, hele pakka), jeg var faktisk overbevist om at jeg stod på scenen og jeg kunne jo ikke bare forlate den uten videre. Det hele endte med at vi falt om på gulvet slitne som faen.

Er ikke en voldsom stoner hvis noen sitter med det inntrykket, vil bare ganske enkelt inspirere til at andre bidrar i tråden.

Så da beklager jeg hvis det ble litt langt og vil avslutningsvis komme med et par tips:
- Bruk av hodetelefoner eller øreplugger (bruker selv in-ear plugger) føler jeg har en tendens til at du får mer ut av sangen, verdt et forsøk.
- Skal du dele dine opplevelser med oss andre er det greit å: presentere sangen og situasjonen,ikke være redd for å skildre litt.
Veldig bra skildringer du hadde her : )

Er selv en "progger". Faller for musikk som progresserer gjennom hele låten, blir fort lei av "vers-refreng" musikk.

Når jeg kommer over potent stuff blir jeg superkreativ, jeg begynner selv å synge, lever meg totalt inn i musikkens roller, lager gjerne episke låter og synger GJERNE høy til venner når jeg er skeiv. Fører ofte til at de blir skremt, fordi di får noia, (får bare trang til å synge når vi er ute i skogen) Når jeg synger endrer jeg sjanger hele tiden og får en helt enorm kraft i stemmen og blir MARKANT bedre å synge.

Ellers kan jeg også anbefale progressiv musikk. Personlig får jeg MYE mer glede av prog. Rekker ikke å bli lei av beaten eller refrenget. Beste opplevelsen jeg har hatt var da jeg satt på Ayreon med albumet "The human equation" Dette er det sykeste jeg har vært med på, la meg ned på min superbehagelige rammemadrass og satte på albumet. Musikken har en ganske drømmende metallstil, med tung gitar og de villeste synthlyder ever, jeg lukket øynene og laget de sykeste musikkvideoene ever inni hodet mitt. Det beste med dette albumet er at det er episk, den forteller en historie og jeg fikk så syykt feelingen med historien. Jeg VAR hovedpersonen som for å fløt mellom koma, drøm og sykesengen. Closed eyes visuals <3


TIME ; )
Mine beste musikkopplevelser har jeg hatt i kombinasjon med hasj og YES. 20 minutt's episke mesterverk som blir så sterke utover at du nesten ikke vet hva du skal gjøre til slutt. Spesielt Close to the Edge og Tales from Topographic Oceans albuma. Hatt nesten religiøse øyeblikk hvor jeg har blitt "frelst".
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Mine beste musikkopplevelser har jeg hatt i kombinasjon med hasj og YES. 20 minutt's episke mesterverk som blir så sterke utover at du nesten ikke vet hva du skal gjøre til slutt. Spesielt Close to the Edge og Tales from Topographic Oceans albuma. Hatt nesten religiøse øyeblikk hvor jeg har blitt "frelst".
Vis hele sitatet...
Der har vi en til proger ja ; ) Føler jeg får så mye mer ut av episk musikk og eksperimentel musikk enn for eksempel reggea og diverse annen "stoner" musikk.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Daptone Gold!
Utrolig bra soul/funk album. Passer til de fleste settinger, men passer perfekt under/etter en liten grønn.
Sitat av Time Vis innlegg
Der har vi en til proger ja ; ) Føler jeg får så mye mer ut av episk musikk og eksperimentel musikk enn for eksempel reggea og diverse annen "stoner" musikk.
Vis hele sitatet...
Jepp, er på det stadiet at jeg ikke klarer å høre på noe annet. Si at en proglåt har alt fra 4-ørt'n temaer, som blir bygd på/forandra osv, mens det meste av annen musikk er som regel ett tema for ei låt, det blir fort kjedelig spør du meg :P
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Jepp, er på det stadiet at jeg ikke klarer å høre på noe annet. Si at en proglåt har alt fra 4-ørt'n temaer, som blir bygd på/forandra osv, mens det meste av annen musikk er som regel ett tema for ei låt, det blir fort kjedelig spør du meg :P
Vis hele sitatet...
For meg kommer dette an på hvor bra verset og refrenget er

Skal si meg enig når det kommer til psykedelika. Shpongle, infected mushroom og annen progressiv elektronisk musikk er det som absolutt faller mest i smak.
Easy Skanking med Bob Marley får det ultimate ut av cannabis rusen min :P
Hørte på Pink Floyd Comfortably numb da jeg tura på Salvia første gang. Sangen er en av mine all time favorites og er et fantastisk stykke lyd, for ikke å snakke om gitarsoloen som virkelig drar deg ned i en fortvilt desperat psykotisk sinnstilstand som kun kan roes ned av versenes melankoli. Sangen var nok for depresiv for meg da det resulterte i en skummel tur:P Historien i sangen formet historien i trippen.

Hørte mange sanger på sopptur på Psilocybe Cubensis under et opphold på Bali, slik som rap-klassikere fra Dr. Dre "2001", men den som virkelig gjorde inntrykk var "The Waterboys - red army blues". Hørte denne da jeg tura med dama og to veninner. Etter dette har jeg hørt sangen om og om igjen da den er på lik linje med "Comfortably Numb" en fantastisk gitarsang med en saksofonsolo uten like. Etter min mening den mest følelsesladde soloen jeg har hørt og en stor stemningsskaper.

Husker ikke hva sangen heter, men det var et spor på en av "Erotic Lounge" cdene vi satt på under en kollektiv sopptur på det tropiske øyparadiset "Gili Trawangan" utenfor Bali. Vi var vel 10-15 som var på sopp og hørte musikk fra dette albummet. Forholdene kunne ikke vært mer tilrettelagt for turing, men luksusfasilitetene fra Villaen med svømmebasseng vi hadde leid, og åpen stjernehimmel så klar som jeg aldri har sett noen gang. Musikken satte spor og grov seg inn i følelsene og formet stjernehimmelen til alle mulig former og farger.
Sist endret av Kraft; 12. juli 2010 kl. 15:47.
Ahhh... genial tråd! Kjenner meg sterkt igjen i det du skriver, trådstarter.

Jeg kommer aldri til å glemme første gangen jeg hørte Chris Rea- Road to Hell. Satt foran peisen hos en kompis med en feit en hver... husker den enorme spenningen som bygget seg opp inne i meg under introen, før rocken begynner... fantastisk.

Husker også en annen hendelse meget godt. Jeg var på vei hjem, det var vinter. Hadde som nevnt av trådstarter in-ear øreplugger, som jeg også vil anbefale til alle musikkelskere. Jeg satte på en sang jeg bare hadde hørt i forbifarten et par ganger før, men aldri virkelig lyttet til: The Ecstasy of Gold av Ennio Morricone. Fy faen, det var fantastisk.... kjære medstonere: Last ned den sangen, røyk deg en feit en og sett den på et godt anlegg... det stykket musikk når virkelig høyder så høye.... damn!

Ellers er det mye musikk jeg gjerne kunne tenkt meg å høre for første gang under cannabisrus, men som jeg allerede hadde kjennskap til når jeg begynte å røyke- blant annet samtlige trådstarter nevner i første post. Men hvis det finnes noen der ute som ikke har hørt Shine on you Crazy Diamond eller Echoes av Pink Floyd, så har dere 2 fantastiske, 20 minutter lange opplevelser i vente.

Forresten, for de som er interesserte i reggae, eller rolig, laidback musikk generelt (trådstarter?): http://www.youtube.com/watch?v=EmgFjFRdvnk

Som bandet Groundation sier: Music is the most high!

For å legge til litt til min første post her: Når det kommer til The Ecstasy of Gold er jo det beste å bare se "The Good, The Bad and The Ugly", filmen som avsluttes med nevnte stykke musikk....

....

Må legge til en opplevelse/sang til. Jeg var hos en kompis, vi var kanskje rundt 10 folk i rommet og alle var dritfjerne. Heavyweight av geniale Infected Mushroom kommer på. Etter 7-8 minutter der jeg bare lyttet til musikken og stengte alt annet ute, sang jeg og en annen den "chipmunk"stemmen på slutten, feilfritt! Har siden aldri greid å synge den like bra, men akkurat da gikk det perfekt. Konge opplevelser med musikk og cannabis! <3
Bob Dylan - Talkin' Bear Mountain Picnic Massacre Blues
Denne låta hørte jeg på første gangen jeg prøvde noe annet enn alkohol, dvs weed.
Jeg og kompis ble med ei søt jente til hennes sted for en liten efterfest. Og hun fyrte opp bongen og sendte rundt. Da alle var ganske steine og fine i formen og kniste av alt, fant hun fram en CD. CD'en var Bob Dylan - Rear Recordings Of 1966(tror jeg, umulig å finne noe sted..). Og hun måtte absolut spille denne låten for oss Vel, hun satte den på og med en gang ble jeg dratt inn i musikken, og lo av hver eneste strofe i låta. Samme gjorde kompis.
Denne låta ble spilt om og om igjen, og hver eneste gang ble den bedre, dypere, morsomere og mer awsome
Jeg likte Bob Dylan fra før, har sett konserter og hadde et par CD'er, men etter denne turen har det blitt en av mine absolutte favoritter. Nå hører jeg mye Dylan, og spesielt tidlige utgivelser der "råskapen" fortsatt er i sangene. Digger det.

Bob Dylan - House Carpenter:
Vel, cirka 6mnd etter historien over skulle kompis, kompis2 og meg, til Roskilde for å kose oss på festival en uke. Siden jeg nå hadde blitt frelst på Bob Dylan etter historien ovenfor tok jeg med CD-pakken Bob Dylan - The Bootleg Series Vol.1-3. Tenkte at det kunne være greit med litt godmusikk til de sterke sigarettene1 det florerer av på denne festivalen.
Andre dagen hadde vi fått tak i noe gøy av en random selger og fyrte opp Etter vi hadde fått i oss 2 jointer var alle så fjerne at vi ikke hadde noe annet valg enn å legge oss i teltene. Jeg satte på CD nr 1 i cd spilleren min og hørte på musikken. Så lå vi der og hørte på musikken, pratet og fniste av alt.
Men, da låten House Carpenter kom på stoppet alle å prate, ingen lo, den eneste lyden var musikken fra CD-spilleren. Alle tre ble hypnotisert av denne fantastisk vakre sangen. Det eneste som fantes i verden akkurat da var oss tre, sangen og cd-spilleren. Vi ble dratt inn i oss selv, men allikvel var vi et felleskap under denne låten.
Pluttselig sier kompis2: "jeg skjønner akkurat hva han mener. Jeg forstår alt han sier..." Og, ingen av oss andre kunne si noe på det, vi hadde det på samme måte.
Man kan trygt si at denne låten blir spilt et par ganger når vi tre treffes, og den sangen er fortsatt bra. Men, da vi lå i teltet, og hørte på denne, da var det et eller annet magisk som skjedde med oss alle på hvert vårt nivå.

Lemon Jelly - The Staunton Lick
Dette er en litt annen opplevelse. Kanskje ikke så rart siden det var på LSA fra morning glory og ikke weed
Vel, jeg hadde knust opp 250 morning glory frø i en morter og latt dette trekke i litt sitronjuice og vann, før jeg helte i meg guffa. På forhånd hadde jeg fikset opp leiligheten med alt som trengs for en LSA tripp. Både gode steder å sitte/ligge, drikke og mat var klargjort tilfelle jeg ville ha noe, røkelse var tent, noen levende lys, OG musikken var nøye utvalgt
Etter en liten stund kommer den deilige følelsen av at noe er i ferd med å skje. Så jeg switcher musikken fra Pantera til en spilleliste som stort sett inneholder easy elektronika(enk Lemon Jelly, JJ, Sphongle og ligndene), og får lyst til å legge meg ned i sofaen. Jeg legger meg ned og tenner en sigg. Mens jeg drar i meg kreftpinnen begynner virkelig ting å skje. Tankemønsteret endres og verden ser annerledes ut. Deilig... Jeg lukker øynene og hører på musikken, akkurat i det denne sangen kommer på.
Dette er en ganske tøff låt siden den bygger seg opp instrument for instrument. Og inne i mitt hode så kan jeg "se" hvordan musikken virkelig er. Siden hvert instrument, og hver lyd har en egen farge som kommer i bølger. Så gjennom denne låta så kan jeg se hvordan Lemon Jelly har bygget opp noe fantastisk, jeg kan virkelig se sangen. Hvis man kunne sett musikk til vanlig ville det sett slik ut som dette(eller, liker jeg å tro hvertfall).
Det er vel så close jeg klarer å forklare dette med ord. Kan vel konkludere med at det var gøy og fargerikt å oppleve en sang på en så annerledes måte.


Ser nå at dette ble jævlig langt cred til de som gidder å lese gjennom alt.

Det er vel disse tre sangen som jeg virkelig har funnet noe spesielt i på en rus.
Ozric tentacles - The Hidden Step Fet låt av et psykedelisk funkband som starta på 80-tallet. Albumet den er fra er dritbra.
Genial tråd, Kjell_T_Ring! Soleklar kp her ass.

Må si at Comfortably Numb, som mange allerede har nevnt, nok er en av de beste. Men INGEN låter slår Bob Marley feat. Kraizie Bone - Rebel Music. Dette var låta som fikk meg til å starte å paffe liksom. Den går under aliaset "Weed", og er lagd for å trippe på cannabis. Det er rett og slett et mesterverk. Og jeg anbefaler dere alle å høre sangen gjennom, dere vil ikke bli skuffa: http://www.youtube.com/watch?v=ecBbMpFFJnM
Jeg ønsker flere historier! Skulle gjerne skrevet selv, men Kjell_T har allerede skrevet det jeg har
Ingen som hører på "Sublime" Her?
Ser det er flere som nevner cannabis her, så hva passer vel bedre enn Sweet Leaf med Black Sabbath?

http://www.youtube.com/watch?v=_F5C0rrncXE
Kanskje jeg er rar eller gal, men ingenting slår gamle klassikere når man røyker, Sam Brown - Stop for eks, jeg lever meg inn i musikken og drømmer helt bort.

Et par klassikere fra meg :
Sam Brown - Stop
http://www.youtube.com/watch?v=muDZD3wgoHI

Status Quo - You are in the army now
http://www.youtube.com/watch?v=GXpF2xMlZyQ

Kanskje ikke den største klassikeren men
Moby - Natural Blues
http://www.youtube.com/watch?v=XE_blyEbCEE
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. juli 2010 kl. 23:56.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg ønsker flere historier! Skulle gjerne skrevet selv, men Kjell_T har allerede skrevet det jeg har
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har jo reklamert for låta Rebel Music med Bob Marley, så da får jeg vel følle opp med den låta.
Det var andre gang jeg røyka, og muligens det blåset som har gjort meg mest stein noen sinne (utmerka Mango-weed). Jeg og to jenter som var betydelig eldre enn meg var alene hjemme hos en av dem. Det var en torsdag, og jeg måtte være hjemme til halv 12.
Vi paffa en feit en på verandaen hennes, og jeg blei dritfjern. Etter den andre jointen, begynte jeg å gå inn i transer og hadde problemer med å bevege meg. Jeg sjangla bort til sofaen, og satte på Rebel Music på fullt volum. I det sekundet låta starta, forlot jeg virkeligheten. Bob Marleys stemme utvikla seg til en krunglete vei opp mot regnbuen som jeg krøp opp på alle fire. Ordene forandra seg i hodet mitt, og det var akkurat som at jeg automatisk oversatte dem. Jeg husker ikke klart hva det sa meg, men det var intenst. Og da Bob Marley sang linja "Tell me why can't we be what we wanna be - We want to be free!", ble jeg til en fugl som fløy opp mot en lyselilla himmel. Det var nydelig.
Sist endret av Nikkokikk; 13. juli 2010 kl. 01:42.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Dubstep. (Søk på YouTube)
Her var det dårlig med opplevelser må jeg si! Kom nettopp på en annen fresh sang når man er i Buddha-stemning. Japan - Ghost! Dette er en litt sånn synth-sang som kan minne litt om Shpongle uten techno. Grunnen til at jeg liker akkurat denne sangen er at den er med i yndeligsfilmen min, Mannen Som Elsket Yngve. Den filmen har hat tmye å si for åssen jeg er som person idag, og er derfor en viktig faktor i min stoner-musikk dritfet låt i tillegg!
Noen sanger jeg synes er gode:

Bob dylan - Hurricane
Bob dylan - Cocaine blues
Secret garden - Nocturne
Pink floyd - Comfortably Numb
Pink floyd - Wish you were here
David bowie - Rock'n roll suicide
Damian Marley - Road to Zion
Bob marley - No women, no cry
Saft - People in motion
T. Rex - Children of the revolution

+ mange flere
Nå har jeg bare prøvd Salvia, men hele turen er bygget opp av hva slags musikk du har på. Absolutt. Alt går i takt med musikken.
Var helt forskjellige turer når du sitter der med Learning to Fly og Lucy in the Sky with Diamonds.
Sist endret av Nath; 15. juli 2010 kl. 17:58.
Mye fete låter her, ser det er mye bob marley etc. Selv imo, digger jeg Damien marley dubstep rmx av "it was written"
smoka får ikke så lenge siden, da var det 1år siden sist, paffa å hørte på låta her, å den var episk.

http://www.youtube.com/watch?v=awYVlAv6Cek check it out
Fint at noen viser interesse, har selv vært på ferie så det var flott lesing å komme tilbake til.
Mange som nevner Pink Floyd og jeg sier meg lett enig, flott musikk med trippy lyder til tider.. Når det er sagt må jeg bare nevne det "tannlegeboret" i slutten av hey you, synes det ødelegger noe av stemninga. Andre som har lagt merke til dette eller er det bare meg og mine in ears?

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg ønsker flere historier! Skulle gjerne skrevet selv, men Kjell_T har allerede skrevet det jeg har
Vis hele sitatet...
Ser det gjerne fra to sider

Som sagt har det til nå vært bra lesning og jeg som mange andre ser frem til flere bidrag og historier
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av evievu Vis innlegg
Mye fete låter her, ser det er mye bob marley etc. Selv imo, digger jeg Damien marley dubstep rmx av "it was written"
smoka får ikke så lenge siden, da var det 1år siden sist, paffa å hørte på låta her, å den var episk.

http://www.youtube.com/watch?v=awYVlAv6Cek check it out
Vis hele sitatet...
Remixen eier!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Må bare dele en erfaring jeg hadde for ca. et år siden.

Første gangen jeg fikk lære hvor kraftig cannabis kan være (ho ho morsomme rim)

Men men. Jeg var nybegynner, og hadde bare røyket hasj et par ganger tidligere. Siden jeg ikke hadde bong, og ikke røyker tobakk, brukte jeg glass+sugerør metoden.

Jeg hadde nettop fått tak i "sortings" som vistnok var veldig bra saker. En rund, svart klump som fikk hele huset til å lukte. Denne kvelden skulle jeg gjøre det litt annerledes tenkte jeg. Så jeg henta et 0,5 liters glass, og teipa sammen to sugerør. Tok en liten klump og satte fyr på den, blåste ut flammen og satt glasset over. En tykk hvit røyk steg opp i glasset, og fylte det fort opp til det var HELT hvitt.

Jeg tok sugerøret og tok et dypt trekk. Etter en del hosting, var jeg tilbake igjen. Glasset var fortsatt ganske fult med røyk, og jeg kjente ingenting enda. Så etter en del hosting og dype trekk var glasset klart, og det var bare aske igjen. "Merkelig." tenkte jeg. Jeg kjente ikke stort.

Men SÅ. Det kom sigende en slags god, stein følelse, som bare ble kraftigere og kraftigere. Jeg åpnet Winamp og skrev inn "pink floyd" i søkefeltet. Med en gang musikken startet var det som om noen skrudde på en bryter i hodet mitt...

Pang sa det og jeg var i min egen verden. Alt snurret rundt, samtidig som alt sto HELT stille. Det var som om all informasjonen i verden suste gjennom hodet mitt i en ustoppelig fart. Det var nesten umulig og fokusere på dataskjermen eller noe som helst.

Jeg klarte såvidt sette på albumet The Piper At The Gates Of Dawn før jeg la meg ned på senga. Det var når jeg lukket øynene ting VIRKELIG behynte å skje. Jeg lukket øynene og det var som om jeg falt bakover, hele tiden. Som om jeg falt bakover utfor en klippe, men i en uendelig loop, som om jeg falt hvert sekund. Plutselig var jeg ikke i rommet mitt i det hele tatt, jeg lå på en svevende sofa, og det var HELT mørkt rundt meg, jeg var i verdensrommet. Og foran meg hadde Pink Floyd konsert. Nå skjønte jeg. Det var ikke bare all informasjon i hele verden som suste gjennom hodet mitt, jeg suste gjennom all informasjonen. Jeg, på en flyvende sofa, fløy gjennom verdensrommet i en uoppnåelig fart. Og all informasjon som fantes suste gjennom meg. Det gikk veldig fort, og jeg kjente faktisk g-kreftene, akkurat som når man suser nedover i mørket på en gigantisk berg og dal-bane.

Det var som om jeg var på kanten til å "grønne", som om jeg falt utenfor stupet, men jeg nådde aldri bakken, fordi jeg falt i en uendelig loop. Musikken var det eneste som holdt meg igjen, som gjorde at jeg hadde et eneste lite prosent kontroll. Når sangen var ferdig ble det stille. Lyset på den ikke eksisterende Pink Floyd scenen i verdensrommet slukket, og de var borte. Jeg var borte, helt borte. Det var ingenting. Ingenting fantes lenger. Så snappet jeg tilbake til realiteten, og jeg innså at jeg faktisk bare hadde lukket øynene. Jeg åpnet dem, og først var alt helt hvitt (som når man har sittet lenge, og man reiser seg brått opp) Men etter 2-3 sekunder kunde jeg se helt fint.
Jeg reiste meg opp, så måtte jeg kaste opp, jeg løp inn på badet og kastet opp i do.

Så gikk jeg å la meg (det var foresten ekstremt behagelig og avslappende og legge seg ned under dyna, etter jeg nettop hadde flydd gjennom universet på en sofa )

Det var en veldig spennende og litt skremmende opplevelse.
Sist endret av lex123; 5. august 2010 kl. 21:38.
Nightmares on vax - Smoker`s delight
Sett på denne plata mens du røyker deg ned fra ett eller annet, du kommer ikke til å angre
Må bli Deep Purple - Hush og Jimi Hendrix - Castles Made of Sand
Sitat av kribw Vis innlegg
Dubstep. (Søk på YouTube)
Vis hele sitatet...
skulle akkurat til å skrive Dubstep selv, jeg. tidenes hærligste musikk
Paper Planes - M.I.A.

ahhh, den er smud når man er passe skækk
Blei grisestein hos en kompis for en god stund siden, og fant ut at musikk kunne hjelpe litt på stemningen. Loka litt rundt på youtube og kom over denne http://www.youtube.com/watch?v=CJe3NMm0YEo . Vi satte på videoen, lente oss tilbake i sofaen og lukket øynene. Fikk noen ville CEV's. Jeg spilte Audiosurf(søk på utube) i hodet mitt, og den bumpet smood i takt med musikken. Var også en orgasmisk følelse i hele kroppen. Utrolig digg når bassen slår inn skikkelig på 1:06. Aldri hatt det så chill på hasj rus før!
Sist endret av mar10an; 16. august 2010 kl. 00:01.
Sier bare "The Flower Kings", favoritten min innen prog.
Sjekk ut live albumene "Meet the flower kings" og "Flower Power".
"Garden of dreams" er en låt delt opp i 18 deler, (ligger på Flower Power) med et sinnsykt vakkert konsept.

Kanskje sært i noens øyne, men verdt å sjekke ut!
En tur utenom det vanlige som hendte meg for litt over en uke siden og syntes den måtte deles.

Plantene strekker seg høyere enn oss og blant dem noen lurer noen nasty brennesler, men vi kommer oss opp og igjennom "jungelen" uten større problemer. Idet vi er oppe på vanntårnet merker jeg at er begynner å bli stein, dette stedet er skjermet for lys og med fri sikt opp i uendeligheten, akkurat hva jeg ønsket. Ah tilfredsheten.

Uten videre loking legger begge seg rett ut på betongen og stirrer i været, fra iphonens spinkle høyttaler lyder californication av red hot chilipeppers og vi forsvinner.

”Vi kan jo umulig være alene” med så mange stjerner og sanseinntrykk tenker vi i samme baner og samtalen vår dreier seg for det meste om livet, universet og alt mulig, men mest universet. Etterfølgeren på playlisten blir Jon Lajoie – high as fuck og passer for så vidt utmerket, jeg har enda ikke flyttet blikket fra himmelen og innser at jeg virkelig er langt vekk (high as fuck?).
Vi ser etter stjernetegn og jeg finner orions belte, men får da kjenne på hvor vanskelig det kan være å beskrive hvor på himmelen noe befinner seg… Samme hvor skeve vi er skal det gå og tilslutt så ser han det, kanskje.

”Satan så langt vekk stjernene er” ”ja, de er virkelig kraftige”.. ”hvordan fungerer sola egentlig???”. K’naan avrunder det hele med take a minute der vi snakker om den nakne apes oppdagelser, månelandinger osv. Men det som opptok oss mest var vel hvordan mennesket hadde funnet ut så mye, ta sola som eksempel: Hvordan vet vi akkurat hva som skjer? Vi kan umulig vite alt om den. At sola ikke bare har gått opp i en gigantisk eksplosjon uten proposjoner, men blitt værende her i milliarder av år er det største mysteriet på jorda akkurat i dette øyeblikket.

Vi setter oss opp for å fyre de siste restene. Hadde det ikke vært for at jeg visste antall sanger vi hadde hørt ville jeg trodd vi hadde lagt der i mangfoldige timer, og det er først nå det går opp for oss hva som nettopp har skjedd: En liten reise inn i hodene våre. Vi beveger oss nedover igjen (Fast forward) og trygt nede på veien igjen ser jeg plutselig trace av hendene mine og har det litt gøy med dette*. Ikke noe mer å fortelle om av betydning etter dette bortsett fra at rusen varte uvanlig lenge.

*Typisk stonerøyeblikk der du er mest opptatt av hendene dine, har opplevd dette en gang før når jeg var ny og i tillegg røyka grønt og blei virkelig fjern. Derfor syntes jeg det er rart at vi fikk en slik effekt av en normal bønne som vi bare et par dager i forveien hadde røyket halvparten av uten noe lignende, jeg er ikke i tvil om at settingen hadde mye å si for dette, til hvilken grad tør jeg ikke si.

Det viste seg altså at dette var en form for "meditasjon" som funket bra, tankerekkene kan bli vanvittig lange når du har inspirasjon fra stjernene og hjelp fra sangene. Kontinuerlig snakking underveis var også en faktor som hjalp på reisen, og selv om det kanskje ikke høres sånn ut ga alt fullstendig mening for oss (i hvert fall der og da).

That’s my story folks hope you enjoyed it.
Stan av eminem er helt genial. Vis du liker hip-hop og weed burde du hørre på litt eldre sanger hvor det blir brukt mye mer "klassiske" instrumenter og virkemidler. Cypress Hill f.eks. har lagd mye musikk kompitabel med hasj. OutKast(!!!), redman, dead prez, danger doom, mos def, common sense, kurupt, jadakiss, the roots er andre grupper/artister jeg kommer på i farten. Jeg vil også anbefale Ken Ring sitt nye album, "Hip hop".

http://www.youtube.com/watch?v=kgsQqL2u09A
Fra albumet Speakerboxxx
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg hører mest klassisk.

Bach - Cello suite #1 (gjerne av Ralph Kirshbaum), Toccata (D minor)
Beethoven - Moonlight Sonata og Symphony #5
Muse - Exogenesis part 1, 2 og 3

litt "pop"-klassisk, men de sender frysninger igjennom hele kroppen.
Jeg synes all musikk blir bra nor jeg røyker. Musikk er eit must nor jeg tar meg en bønne!
Hadde ett par kompiser over for noen veker siden, vi spillte kort og røyket noe skikklig bra shit.
Jeg har skikklig annlegg i leiligheten min så det er eit stort pluss!
Vi satt raskt sammen en fin liten liste før vi begynnte for fult å røyke.

Der var det ;
You used to hold me - calvin harris
Into the fire - marilyn manson
Mirando - ratatat
Casiokids, infected mushroom og ugress!
Vil si det er den beste musikk opplevelsen jeg har hatt noen gang i hele mit liv! Og jeg har hatt mangen gode! (hehe)
Føltes som musikken ble bedre og bedre ut i uendligheten! Infected mushroom har så uendeligt mye rart og stiligt i sangene sine viss du hører godt etter
Jeg er ekstremt glad i musikk til vanligt, og hører på veldig mye forskjellig!
Eneste jeg ikke er så glad i er de nye "hip hop, rap" som blir mye sendt på mtv osv. Savner den tiden Mtv var nytt og sendte god musikk Men den gang ei!
Sist endret av Yoppl; 16. august 2010 kl. 23:58.
http://www.youtube.com/watch?v=wUQfvbBRnZs

Så elskbart får man det ikke! Steve Vai med Boston Rain Melody
▼ ... over en uke senere ... ▼
Svelget en 1.3 g klump før Gojira konsert. Beste jeg har opplevd. Var i en unik ubeskrivelig transe. Helt fantastisk og vil gjerne oppleve det igjen fort!
Topp 10 av mine røykelåter:

Wax Tailor - Que sera
Pink floyd - Comfortably numb
Nine Inch Nails - Right Where It Belongs
The Doors - Maggie mcGill
Massive attack - Tear drop
Archive - Quiet time
Norske Byggeklosser - Holy Fountain
Citizen Cope - Pablo Picasso
Radiohead - Everything in its right place
Radiohead - Idiotque

ENJOY
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg og en kompis hadde røyka noe potent grønt da vi kom over Slagsmålsklubben - Övningsköra. Etter ca. 30 sekunder av sangen sto vi begge og danset. Halvveis i sangen sier kompisen min at han ser for seg mario som hopper fra sky til sky, og jeg bryter sammen i latter ettersom jeg hadde sett for meg akkurat det samme.

Vil også anbefale:
Detektivbyrån - Life/Universe
Detektivbyrån - Om du möter varg
Nephew - 007 is also gonna die
Ratatat - Mirando
Nuttin' but stringz - Broken sorrow
Tiësto - Adiago for strings

Alle er sanger jeg ikke klarer å la være å leve meg inn i uansett hvor mange ganger jeg hører dem.
Sist endret av Caesar; 5. november 2010 kl. 00:33.
Aphex Twin - 54 Cymru Beats, på tripp.
The Prodigy - 3 Kilos, etter en bønne
Sist endret av Beis; 5. november 2010 kl. 00:48.
N.Y State of mind - Nas

Dette var for mange år siden favoritt sangen min. Kunne hele teksten, satt altid å rappet med teksten. Anyways, vi var 4 kompiser på en fest. De som var med kan vi kalle for J, A, M og S (meg). Vi hadde alle drukket en del og var i godt humør, "A" hadde tatt med seg noe sinnsykt bra grønt. Alle ble raskt enig om å mekke en joner. Festen vi var på bestod av veldig "straighte" folk, så vi bestemte oss for å mekke på dass å snike oss ut. "A" dro inn på dass med filter og papir.
Han kom ut 5 - 10 minutter senere, han signaliserte at det var klart. Meg, J, A og M snek oss ut, og gikk bak garasjen for å fyre. Det var en feit joner med kun grønt, vi tente joneren ettersom vi alle hadde drukket en del. Kicket joneren med engang, den kjente buzzen av alkohol og weed kom allerede etter et par trekk. Vi gjorde oss ferdig å trasket
[COLOR="Green"][COLOR="Black"]høy[/COLOR][/COLOR] og fornøyd tilbake til festen.

Vi var alle ganske fucked up. Vi gikk inn og fortsatte med å drikke, danse og feste. Etterhvert sovnet "J" i sofaen, alle reagerte på dette å spurte om det gikk bra med han. Vi som kjente han viste at han ofte sovnet, når han blandet alkohol og røyk. Det gikk ikke lenge før festen ble til nach, "A" sovnet også i en sakkosekk. Jeg og "M" satt og hørte på Eminem å pratet, mens hun som eide huset og veninnene hennes satt å snakket. Jeg og "M" satt å viste hverandre forskjellige rap artister, da jeg plutselig satte på N.Y state of mind av Nas. Med engang "M" hørte den kjente piano loopen etterfulgt av en velkjent basslinje, satte han seg opp og begynte å digge. I det øyeblikket trippet jeg helt, det eneste jeg hørte var beaten og "M" rope i bakgrunn. Jeg begynte å rappe etter sangen, i mitt hode hørtes det helt perfekt ut. Alt var helt sync med sangen og jeg husket hele teksten, "M" trippet med meg, han satt å vifta med begge hendene i lufta. Mens han ropte "Go S, go S, go S!"

Plutselig var sangen ferdig. "M" spratt rett opp å sprang ut i gangen. Jeg datt da rett ut av "trippen", kom litt til meg selv. Før jeg så meg rundt i rommet, der satt det 6 sjokka jenter. Alle sammen med munnen på vidt gap, ingen av dem skjønte helt va som hadde skjedd. Jeg sprang etter "M" ut i gangen, han stod der å rista som faen. "Hva skjer?" spurte jeg rimelig sjokket. "Vi trippa som faen jeg satt bare der å ropte med armene i været, alle jenten satt jo å stirra på oss" utbrøt han. Da gikk det opp for meg at jeg hadde spacet helt ut.
Vi fikk begge super noia å ringte en taxi få minutter senere. Da taxien kom fikk vi liv i de andre, før vi takket for oss og dro.

Da hadde vi trippet begge to, mens alle jentene i rommet satt å stirret på oss. Sangen tok helt kontroll over oss, vi var helt med. Husker ingen ting ifra selve "trippen" bare at jeg rappet, ble fortalt alt det andre i ettertid.


Sorry hvis det ble litt langt å rotete. Måtte bare poste hendelsen
Røyke seg høy mens man hører på Tool er en helt fantastisk opplevelse. Man burde kanskje kjenne til musikken først, og kunne sangene. Jeg anbefaler Third Eye og Lateralus.

http://www.youtube.com/watch?v=wS7CZIJVxFY = Lateralus, anbefaler dere å se filmen også, er helt sykt!

Kommer veldig an på humøret hva jeg hører på mens jeg røyker. Hører ofte på Meshuggah, et veldig hardt og ekstremt metalband. Sjekk ut Rational Gaze, her brukes det mye polyrytmikk (flere rytmer oppå hverandre) Dette er veldig interessant å høre på mens man her høy. Det høres "normalt" ut, men man føler en slags "skjevhet" i hele sangen. Er helt fantastisk!

Porcupine Tree er også helt fantastisk å høre på mens man røyker.
Bruker ofte å lytte på Norsk musikk under rusen....
-Astroburger
-Popcorn Explosion
-Babij Jar
-Tables
-Sister Rain
-Motorpsycho
-The Aller Værste
mye av stephen marley er sinsykt chill, og med han i ørene sammen med en feit en er virkelig livet

Kan høre mye forskjellige musikk når jeg har røyka... Går mest i reggea, men annen musikk kan også fungere.
For eksempel Kasabian når humøret tillater seg det.

eller går det mye i High Times lista mi xD

edit: som ligger i signaturen min
Sist endret av oamo91; 5. november 2010 kl. 17:39.
Pink floyd! Det meste er mektig når en er helt klar, men direkte episk high!

Dream theater har noen fine låter som åpnes veldig when high

I tillegg vil jeg trekke frem sweep med foundation blue. Den sangener skapt for stoners fra miami vice filmens soundtrack. Ohohohoh glemte nesten john mayer her. Herlig gitarvirtous!
Røyk deg hinsides, sett på The legend of the black shawarma - Infected mushroom
deretter, når det blir for intest(det merker du selv), setter du påYouth dem cold - Richie spice
Garantert epic win!

Stories of mystery and imagination er et herlig album av the alan parsons project, anbefaler a dream within a dream, og the raven

og alt av pink floyd selvsagt, echoes er tjue minutter pure awesome.
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 5. november 2010 kl. 20:32.
Jeg finner stor glede i og blande cannabis,electronika (som røyksopp) og natur.Det er nettop slik cannabis skal brukes spør du meg.Prøve og få mest mulig ut av rusen med og stimulere meste parten av sansene samtidigt.Og smøre matpakke med på TUREN er også et must,ettersom smak også er en sans.Full stimulanse av samtlige sanser er oppnålig ved et moderat bruk av cannabis.
Fleinsopp + Rev + Ozric Tentacles = WIN