Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3532
Skylder meg nesten 9000kr etter endt forhold hos dem. SKulle få pengene utbetalt den 1 oktober, men ingenting skjedde. Fikk kontakt med dem igjen i starten av november og da lovet de at jeg skulle ha pengene på konto innen to uker. Ingenting skjedde og etter jeg sendte de en drøss av nye mail så beklaget de igjen og sa innen neste uke.

"neste uke" var over forrige uke, men ingen penger har kommet inn på konto. Ser det også er mange andre som Telinet skylder penger grunnet overfakturering.

Det som er faen er at jeg finner ikke igjen brevet jeg fikk av dem der oppgjøret sto. Hvordan burde jeg gå frem? Jeg kan jo spørre dem om en kopi av regningen, men siden de ikke svarer på noe så vet jeg ikke om de vil sende det til meg.

Noen som har noen erfaringer med dem?
Møt opp på døra, helst med kamera. evt skaff advokat
Gjør som wiznhalifa anbefaler, men ta med deg en faktura med statens rente og forsinkelsesgebyrer og si at du vil la de bortfalle om penger er på konto innen 3 dager
Hvorfor true? Send faktura selv med krav om pengene dine + rente.
Har du dokumentert kravet? Da er det på tide å kontakte en advokat. Og ring gjerne firmaet og fortell det, da kanskje kronestykkene kommer rullende av seg selv.
kan du dokumentere kravet, så kan du vel sende begjæring om konkurs dersom de ikke betaler?
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
kan du dokumentere kravet, så kan du vel sende begjæring om konkurs dersom de ikke betaler?
Vis hele sitatet...
Det vil koste TS ca. 50 000,- å begjære firmaet konkurs.
Her er det forliksrådet som er veien å gå, evt finne en advokat som tar saken for deg.
Uenig med samtlige i denne tråden. Rette, billigste (gratis) instans er Elklagenemnda.

Dokumenter kravet ditt på best mulig måte, og send en siste e-post, der du formelt klager på uteblivende debitering og manglende svar. Opplys gjerne om at du vil bringe saken inn for Elklagenemnda dersom de oversitter en nærmere angitt svarfrist.
Du kan stevne de for forliksrådet. Det koster rundt 1000 kr og så blir det et tillegg på omlag 400 kr for å få en representant til å møte for deg. Du kan legge inn krav mot at saksøkte skal betale omkostningene. Jeg hadde også krevd renter. Dette er en veldig enkel prosess. Ta kontakt med forliksrådet i din kommune for mer informasjon.
Sitat av Pengui Vis innlegg
Uenig med samtlige i denne tråden. Rette, billigste (gratis) instans er Elklagenemnda.

Dokumenter kravet ditt på best mulig måte, og send en siste e-post, der du formelt klager på uteblivende debitering og manglende svar. Opplys gjerne om at du vil bringe saken inn for Elklagenemnda dersom de oversitter en nærmere angitt svarfrist.
Vis hele sitatet...
Hva slags tvangsmiddler har elklagenemda?
På deres egen nettside står følgende:

10) Jeg har betalt forskudd og har penger til gode hos min tidligere kraftleverandør, men får dem ikke utbetalt.
Skriv til kraftleverandøren og krev pengene utbetalt.
Vis hele sitatet...
Den riktige veien å gå er forliksrådet.

Her er forresten saker som omhandler telinet og tilgodebeløp.
Merk at vedtakene har ordlyden "Nemda anbefaler telinet å betale tilbake beløpet".

Det eneste du vil oppnå i elklagenemnda er å få dokumentert hva du har tilgode. Husk at saksbehandlingstid er rundt 4 mnd så om du går den veien kan du regne med å vente 6-7-8 mnd før du til slutt må få en kjennelse i forliksrådet for at beløpet skal bli rettskraftig og kan i ytterste konsekvens tangsinndrives.

http://www.elklagenemnda.no/article....categoryID=197
http://www.elklagenemnda.no/article....categoryID=197

http://www.elklagenemnda.no/article....categoryID=197
Sist endret av Cybergasm; 13. desember 2016 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg har tenkt på det, men som jeg også nevner så er det jo det med at jeg ikke klarer å finne igjen "regning" fra dem der det står at de skylder meg penger. Så jeg vet ikke om jeg har noen sak å komme med? De skal vel ha dokumentasjon på det, men siden de ikke svarer på mail så om jeg på en måte "innrømmer" at jeg har mistet den så kan de vel kanskje bare la det flyte?

Eller har elklagenemda tilsyn i papirene dems?
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Kjør på med Forliksrådet du. Har du mulighet til å få kopi av fakturaene dine for hele perioden det er snakk om? Enten ved at du har tatt vare på dem, eller evt. ved å gå inn på "min side" eller lignende?

Om du trenger hjelp med tanke på oppstilling av kravet kan jeg hjelpe deg på PM, jeg har jobbet for en annen strømleverandør noen år, for en tid tilbake, og jobbet da med leverandørbytte og krav i forbindelse med denslags, så har sånn tålig peiling på hvordan det skal settes opp. Forøvrig, Telinet er vel det mest useriøse selskapet i hele bransjen, men det har du vel allerede funnet ut. Hadde masse kunder som ble overtalt av en selger fra Telinet til å skifte fra oss til dem. Gikk gjerne 3-4 mnd, så ringte de tilbake og lurte på om vi kunne hjelpe dem tilbake til oss...
Sitat av qkikc Vis innlegg
Jeg har tenkt på det, men som jeg også nevner så er det jo det med at jeg ikke klarer å finne igjen "regning" fra dem der det står at de skylder meg penger. Så jeg vet ikke om jeg har noen sak å komme med? De skal vel ha dokumentasjon på det, men siden de ikke svarer på mail så om jeg på en måte "innrømmer" at jeg har mistet den så kan de vel kanskje bare la det flyte?

Eller har elklagenemda tilsyn i papirene dems?
Vis hele sitatet...
Har du ikke bekreftelse på beløpet i epostene du sendte og mottok?
Har du fått fakturaer i digipost, mail eller nettbanken?

Jeg regner med du har en avlesing av strømmåleren både når du byttet til telinet og sa opp hos telinet?

De må jo også legge frem forbruk og fakturaer som dokumentasjon i forliksrådet så såfremt de ikke forfalsker disse så vil fakturaene vise tilgodebeløpet.

Du kan evt ta kontakt med gratis advokattjenester som jussbuss eller lignende om du ønsker litt mer kvalifiserte svar for å finne korrekt fremgangsmåte og saksgang.
Trådstarter
Da har jeg fått pengene etter jeg maste på alle mediene jeg kunne få tak på. SÅ om flere havner i samme situasjon så kan det virke som om det bare er å mase til de er.

Jeg stilte også en del kritiske spørsmål til de på facebook som de fjernet. Når jeg konfronterte de med det over chat så kunne de si at de ikke skjulte kritikk, samtidig som jeg fikk en notification på at innlegget mitt ikke lengre var skjult Når jeg sa til de at de ljuger meg mitt opp i trynet og her har dere beviset, ble det stille i et par timer før jeg fikk en bekreftelse på at pengene var utbealt.

Moralen i visa: stå på krava
Bra jobba med mediene. Ble vel litt for mye publisitet for de.
Veldig bra det løste seg. :-)