Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 58071
Sitat av Mulatten Vis innlegg
Det er da ingen som vet den mest effektive måten på å levle magic/archery?

Annet en å drepe kuer

+++ Er det noen som har funnet en fungerende bot ?
Vis hele sitatet...
Du har jo alltids lesser demon i wizards tower. Og ver vennlig og ikkje begyn med botting....
Jeg heter foresten Bomba THEOLD på Runescape.
Bare å adde.
Sist endret av Bombasa; 28. februar 2013 kl. 17:18.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Var det sånn at på fredag stengte de alle OLD SCHOOL serverne? Og det ikke var mer OLD rs?
Sitat av Kobberkabel Vis innlegg
Var det sånn at på fredag stengte de alle OLD SCHOOL serverne? Og det ikke var mer OLD rs?
Vis hele sitatet...
Da kan man ikke stemme mer. Serverene er kommet for å bli.
Noen som vet av en god plass å mine Kull?

Er Cb 24 og mining level 27 og miner for øyeblikket like vest for Falador. Men da det kun er 2 kullsteiner her, skulle jeg gjerne hatt en ny plass :P

OlavClassic in-game!
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Noen som vet av en god plass å mine Kull?

Er Cb 24 og mining level 27 og miner for øyeblikket like vest for Falador. Men da det kun er 2 kullsteiner her, skulle jeg gjerne hatt en ny plass :P

OlavClassic in-game!
Vis hele sitatet...
Seer's Village.
Minen som ligger øst for byen har et system som heter Coal Trucks, der du putter inn coal du har mina inn i en Coal truck (ved siden av minen), så kan du hente kullet i en annen Coal truck nærmere Seer's Vialle Bank.
Link: http://runescape.wikia.com/wiki/Coal_Trucks
Sitat av Hoat Vis innlegg
Seer's Village.
Minen som ligger øst for byen har et system som heter Coal Trucks, der du putter inn coal du har mina inn i en Coal truck (ved siden av minen), så kan du hente kullet i en annen Coal truck nærmere Seer's Vialle Bank.
Link: http://runescape.wikia.com/wiki/Coal_Trucks
Vis hele sitatet...
Har vært der, men pga lav CB og lavt forsvar, er det nesten umulig å skaffe kull der, da du må "fange" flaggermusene som er der.
Sist endret av Harkeey; 28. februar 2013 kl. 20:12.
55 000 stemmer til så blir det gratis. Husker jeg drepte drager med pil og bue og fikk rune hjelmer men det var vel rundt 10 år sia.
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Har vært der, men pga lav CB og lavt forsvar, er det nesten umulig å skaffe kull der, da du må "fange" flaggermusene som er der.
Vis hele sitatet...
Sitert fra RS Wiki:

If you have completed the The Grand Tree quest, the Grand Tree mine can be very useful for mining coal (11 coal rocks) as it is usually empty and is very close to the bank in the second floor of the Grand Tree.

Null stress om du kun er lvl 27; demonen lvl 140 dreper du med Earth Strike fra en safespot.
Husk at du trenger å gjøre Tree Gnome Village først, men dette questet er enda enklere!
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Noen som vet av en god plass å mine Kull?

Er Cb 24 og mining level 27 og miner for øyeblikket like vest for Falador. Men da det kun er 2 kullsteiner her, skulle jeg gjerne hatt en ny plass :P

OlavClassic in-game!
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg til og gå her, minet selv 1,000 tin og copper her. Pågrunn av for mye folk andre plasser. Er og fin distanse mellom banken.

Legger ved bilde til mining dungeon i Falador så det blir lett og finne. Vedsiden av Party Room kan du gå ned.
http://i48.tinypic.com/v6q9hc.png

Ett moneymaking tips for nybegynnere har jeg og, dra til Ardougne stalls og tren thieving, fikk 1-40 thieving på 1 dag og godt over 150k fra og stjele silk fra stalls (level 20) og selge til silk trader, etter level 35 stjeler du fur som selges 120gp each til fur trader midt i Varrock For og komme raskt til Ardougne ta båten til karamja, gå til brimhaven og ta båt videre til Ardougne, kan og ta båt rett fra Karamja til Catherby men er litt lengere og gå.
Sist endret av Wiiimp; 28. februar 2013 kl. 21:38.
Tips til mining:

Mine på server 1 eller 2. Jo flere folk på en server, jo fortere respawener oren i steinen!
Pluss at på server 1 og 2 så holder jo 3/4 av serveren seg i byene. Få som miner der.

Selv miner jeg de to gullsteinene sør for falador og powerminer iron mens de respawner på server 1 eller 2.
Enda ikke møtte en annen kar som miner gull der.

Et par som miner litt iron, men det er mer enn nok iron der, så har aldri vært crowded.
Sist endret av Bombasa; 28. februar 2013 kl. 22:26.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tips til mining:

Mine på server 1 eller 2. Jo flere folk på en server, jo fortere respawener oren i steinen!
Pluss at på server 1 og 2 så holder jo 3/4 av serveren seg i byene. Få som miner der.

Selv miner jeg de to gullsteinene sør for falador og powerminer iron mens de respawner på server 1 eller 2.
Enda ikke møtte en annen kar som miner gull der.

Et par som miner litt iron, men det er mer enn nok iron der, så har aldri vært crowded.
Vis hele sitatet...
Stemmer, vitkig å få fram det med respawn times.
Dette gjelder også monsters, trær og ting som spawner på bakken!
har nå da klart å funnet meg en safespot like ved Coal-Cartene. Fungerer fint for meg. Holder meg til world 1 pga. tiden det tar før Kull-årene kommer tilbake. Er også veldig lite til ingen andre her. Så bare kom kom!

ha en fin kveld videre, og kos dere mye med Oldschool!
Sist endret av Harkeey; 28. februar 2013 kl. 22:39.
Har nå kjøpt meg en måned membership, nostalgisk å prøve den gamle versjonen igjen
Men jeg husker når den "nye" inlogginga kom (den som er nå med faklene på inloggingsskjermen) så var spillet blitt mye forandret, syns de burde gått enda lengre tilbake i tid

Likte faktisk den gamle interfacen best
ikke for å ødelegge spilleopplevelsen for noen men:
Vet at hvis dere vil fucke opp spillemåten, er det mange glitcher i den "nye"- gamle RS Verdens mest kjente RS glitcher er Norsk faktisk. - han forklarer stadig nye ting om hvordan man gjør de. etter de er patcha da.
Men hvis dere går på glitching.net - skal dere ikke se bort i fra at dere finner noen u-patcha glitcher :P

Eneste grunnen til at jeg spilte nesten... Staka 50m og Healet meg i duel arena osv... solgte gull.. repeter :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
''we will NOT be charging the additional $5 membership fee for at least the next 6 months!''
- Jagex

http://services.runescape.com/m=poll/rs2007-server
Sist endret av Bombasa; 1. mars 2013 kl. 15:11.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Et spørsmål. Hvordan skal jeg kjøpe member? er det bare her http://www.runescape.com/members_benefits.ws ? skjønner ikke helt, hvordan skal de vite at jeg er member når jeg logger inn på oldschool. kan noen hjelpe?
Sist endret av Kobberkabel; 1. mars 2013 kl. 15:41.
Sitat av Kobberkabel Vis innlegg
Et spørsmål. Hvordan skal jeg kjøpe member? er det bare her http://www.runescape.com/members_benefits.ws ? skjønner ikke helt, hvordan skal de vite at jeg er member når jeg logger inn på oldschool. kan noen hjelpe?
Vis hele sitatet...
Ja er bare å kjøpe der, kan betale med visa, paypal, sms og noe annet som kun er i amerika tror jeg...
De vet du er member fordi du må logge inn med en account som du allerede har betalt membershipen på
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Ok nå skjønner jeg
Når jeg kjøper meg f.eks member nå og logger inn på Old School servern, får jeg velge meg nytt navn eller må jeg bruke innloggingsnavnet mitt som er "de lord 9010" på old school? Er ikke veldig keen på å surre rundt med navn som jeg lagde i 2008 :S
Får ikke bytte navn nei
Lastebil sjauførr :)
50 6
Fuck yes! har venta på dette så jævla lenge!
Da lager jeg meg ny bruker og kjøper member på den, har vel ingen fordeler med å kjøpe member på en bruker jeg har hatt member på?
Lastebil sjauførr :)
50 6
Sitat av Quazar Vis innlegg
Da lager jeg meg ny bruker og kjøper member på den, har vel ingen fordeler med å kjøpe member på en bruker jeg har hatt member på?
Vis hele sitatet...
Nei tviler på det Hvis du lager en ny konto så koster member bare 12 kroner den første måneden
Sitat av ciksty Vis innlegg
satt opp en freak klan bare til å joine "Freak"
Vis hele sitatet...
Minner alle om å bli med i ClanChatten
Fordelen med å kjøpe member den du allerede har hatt member på er at du kan fortsette å spille som member på hovedaccounten din.. Det er en stor fordel mener nå jeg, fant fort ut at jeg egentlig ikke har så lyst å spille alle de timene, alle de levlene, alle de questa og alle de xpene på nytt :P
Sitat av packman Vis innlegg
Fordelen med å kjøpe member den du allerede har hatt member på er at du kan fortsette å spille som member på hovedaccounten din.. Det er en stor fordel mener nå jeg, fant fort ut at jeg egentlig ikke har så lyst å spille alle de timene, alle de levlene, alle de questa og alle de xpene på nytt :P
Vis hele sitatet...
Hmm, er "hovedspillet" så bra nå at det er verdt å spille det? Kan du i korte trekk nevne hovedforskjellen mellom 2007 og 2013 runescape?
De har lagt til en Action Bar i "hoveddspillet" og allt av armour å våpen har fått nytt grafisk design Er ikke likt det gamle spillet lenger, eneste som er likt er vell at man går ved å klikke på bakken
Bare søk litt på google og Youtube så finner du fort ut hva forskjellen er
Sist endret av Harkeey; 1. mars 2013 kl. 16:59. Grunn: Mer info
Det er store forskjeller, mye bra å.. Grafikk, levler, eventer, osv. Er masse nytt, er bare å logge inn å se selv, er jo gratis
Men som sagt, hovedgrunnen til at jeg nok ikke kommer til å satse 07 er fordi jeg ikke vil spille alt på nytt :P
Lastebil sjauførr :)
50 6
Åh herre marr, forskjellen med RS 07 og RS 2013 er alt for stort til og forklare på Freak, bare en "True" RS spiller vet hva forskjellen er.
Joinet clan chatten "Freak" på RS anno 2007 nå. Ingen som er i clan chatten så vidt jeg kan se. Må man være i samme world eller..? Hva er den "norske" worlden egentlig og?
Jeg er i ClanChatten nå. Er vell ikke valgt noen spesifikk world ennå

Flere enn meg som opplever mye lagg på world 1?
Sist endret av Harkeey; 1. mars 2013 kl. 17:19. Grunn: Ekstra info
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Jeg er i ClanChatten nå. Er vell ikke valgt noen spesifikk world ennå

Flere enn meg som opplever mye lagg på world 1?
Vis hele sitatet...
Det er fortiden en del server lag, inkl. disconnecting.
Men dette skjer med alle
Heldigvis ikke bare meg da
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Får ikke bytte navn nei
Vis hele sitatet...
Det skal vell vere mulig å bytte namn? Du bytter namn på same måte du gjer på RS2013


Du finner dette ved å gå inn på adventure log, i community tabben øverst på rs sine sider, også har du eit tannhjul på sida, med ein haug andre ikon, denne heiter account settings, og voila!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hovedforskjellen ved 07 og 13scape er at 13scape er blitt altfor lett.

Du kan lvl opp i skills så altfor fort og altfor lett, sammenlignet med 07scape.
Powermining for eksempel, i 13scape kan du hotkeye drop bottun, så du slipper å gjøre det manuelt.
I 07scape må du droppe hver enkel ore med å høyreklikke. Det finnes flere hundre lignende ting som gjør 13scape for lett og noobfriendly.
Itillegg endra de hele combatsystemet med EoC (evolution of combat), noe mange ikke likte i det hele tatt.

Det er også mye mindre ''human interactions'' i 13scape. I 07 må du på forums eller stå å kauke rundt i bankene for å få kjøpt/solgt items. I 13scape hiver du det i ge og ferdig med det.
Sist endret av Bombasa; 1. mars 2013 kl. 18:14.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hovedforskjellen ved 07 og 13scape er at 13scape er blitt altfor lett.

Du kan lvl opp i skills så altfor fort og altfor lett, sammenlignet med 07scape.
Powermining for eksempel, i 13scape kan du hotkeye drop bottun, så du slipper å gjøre det manuelt.
I 07scape må du droppe hver enkel ore med å høyreklikke. Det finnes flere hundre lignende ting som gjør 13scape for lett og noobfriendly.
Itillegg endra de hele combatsystemet med EoC (evolution of combat), noe mange ikke likte i det hele tatt.

Det er også mye mindre ''human interactions'' i 13scape. I 07 må du på forums eller stå å kauke rundt i bankene for å få kjøpt/solgt items. I 13scape hiver du det i ge og ferdig med det.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå spilt siden 2003, så jeg vet for det meste av hva som er av RS, men jeg syntes de skulle tatt tilbake GE i 07 version, kansje tweake litt... elsker G.E
Sitat av Murkory Vis innlegg
Jeg har nå spilt siden 2003, så jeg vet for det meste av hva som er av RS, men jeg syntes de skulle tatt tilbake GE i 07 version, kansje tweake litt... elsker G.E
Vis hele sitatet...
Nei. Da slutter folk å snakke. En stor og viktig del med RS er nemlig trading.
Utrolig mange vil også da miste nostalgifølelsen.
med G.E er det ingen frykt om du har gitt rett pris for ein item... og pengene dine er som ein eller anna haug med skrot i banken din.... det er null pruting... handel blir dødt med G.E...
Evigheter siden jeg spilte RS sist. Noen andre fine måter å skaffe cash på utenom thieving og big bones? Snart tom for iron knives : (

Tenker ikke duel arena og barrows, er for newb enda!
fletche bronze/iron arrows?

får mining, smithing og fletching xp, samt er det mange som trenger dette til trening av pure ranged. er også mange som bruker throving knifes, bronze og iron av desse og. samt mithril scimmies er veldig ettertrakt, får solgt desse for oppi 3k. 55 smith req!!!!
Lastebil sjauførr :)
50 6
Ja jeg ser den siden, det er derfor jeg sa litt tweaking, jeg vet ikke eventuelt hva de kunne ha gjort for og gjøre det mere interaktivt..
Dere som vil tjene penger, fiks dere noe pure essence (mine eller kjøp), så kan dere gå på law/nature running. Jeg gikk 2 timer law running i går, jeg slurvet noe veldig og gjorde lekser samtidig. Endte opp med ~100k i profitt.

For å finne noen du kan runne for så kan du lete litt på forumet - er veldig mange som tar i mot nature runners, og noen få som tar law. Ulempen med det hele er vel at du ikke trener noen skills.
ESM
Lazy Generation
Hvis noen vil ha penger på 13Scape (vanlig rs) så gir jeg 20M coins der for 200k i 2007 scape. Dette er forresten ikke imot reglene.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Gjør du kun med summen: 200k? Eller gjør du hva som helst med ratio 1:100?
ESM
Lazy Generation
Vel 100-200k funker, PM: SkyMoan ingame om du er interessert.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Noen som vet ration mot EoC-cash og oldscape cash?

Vurderer å selge pengene jeg har på oldschool serverene.
Sist endret av Bombasa; 4. mars 2013 kl. 21:32.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Noen som vet ration mot EoC-cash og oldscape cash?

Vurderer å selge pengene jeg har på oldschool serverene.
Vis hele sitatet...
Du kan jo sammenligne prisene:
http://www.playerauctions.com/rs2007...cheapest-price
http://www.playerauctions.com/runesc...cheapest-price

500k på Old School = ~$20 = 25k pr. $1
60m på EoC = ~$20 = 3m pr $1

= 100k Old School = 12m EoC
= 83,3k Old School = 10m EoC

-----------------------------

Og dette er dagens utregninger. Old School gold blir bare billigere og billigere for hver dag nå, det var 3x så dyrt på Torsdag som det er idag.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Du kan jo sammenligne prisene:
http://www.playerauctions.com/rs2007...cheapest-price
http://www.playerauctions.com/runesc...cheapest-price

500k på Old School = ~$20 = 25k pr. $1
60m på EoC = ~$20 = 3m pr $1

= 100k Old School = 12m EoC
= 83,3k Old School = 10m EoC

-----------------------------

Og dette er dagens utregninger. Old School gold blir bare billigere og billigere for hver dag nå, det var 3x så dyrt på Torsdag som det er idag.
Vis hele sitatet...
Jo da, utregningene dine stemmer med den velkjente 100:1 ratioen.
Men at ting var 3 ganger så dyrt på torsdag i forhold til i dag er vel å ta litt hardt i, f. eks Rune Scimitar koster fortsatt 60-65k, akkurat som for en uke siden.
Hva slags ting har gått ned til en tredjedel av prisen på torsdag?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Hoat Vis innlegg
Jo da, utregningene dine stemmer med den velkjente 100:1 ratioen.
Men at ting var 3 ganger så dyrt på torsdag i forhold til i dag er vel å ta litt hardt i, f. eks Rune Scimitar koster fortsatt 60-65k, akkurat som for en uke siden.
Hva slags ting har gått ned til en tredjedel av prisen på torsdag?
Vis hele sitatet...
Tror han mener ration mellon Runescape versjonene.
Forrige torsdag var det 300:1?

Btw, hvis dere vil tjene noen kronasjer på runescape:
Flip ores!

Ikveld har jeg kjøpt coal for 120-130 ea og solgt lett for 150. som oftest til folk innen topp 100 smith.
(altså ikke folk som flipper for profitt)
Mith har jeg kjøpt for alt ifra 220 og solgt for 250-260.

Tradinga har skjedd på forums mens jeg har minet i mining guild for exp og enda litt mer penger.
Med en og annen løpetur for å møte folk og trade gods selvfølgelig.

Har tjent nesten 300k bare på flipping av ores ikveld alene, noe jeg selv mener er ganske ok.