Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1177
Hei, har hatt en "venn" så å si siden jeg var 14 år som jeg har "trodd" har vært en venn. Denne personen har i det skjulte baksnakket, spredd falske rykter og løgner med den agenda å heve sin egen sosiale status. Dette er noe man vanligvis løfter seg over, men det har gått over en 12 års periode. Mye av det denne personen har gjort er å vise private bilder fra eventuelle ferier der man ser meg halvnaken og full på det værste til f.eks damer som denne personen vet jeg har vært glad i som igjen har ødelagt for meg.

Har nå sett meg lei, og ingen konfrontasjon virker på annen måte enn å stille meg selv i dårligere lys igjen fordi han kommer til å vri det til at jeg er gal. Dette har gått så utover min egen livskvalitet der jeg bor at jeg klarer ikke dette lengre. Har tenkt å politianmelde om jeg kan. Har sett litt på det med æreskrenkelse men vet ikke helt hva det innebærer.

Noen tips juridisk? Har vitner som kan vitne for meg og sier at de vil gjøre det da det er flere som vet hvordan denne personen er. Men de orker ikke engang forklare til andre at det faktisk er denne personen som er problemet da de ikke vil involvere seg selv på den måten.

Og ja, å kutte denne personen ut fra livet mitt har jeg gjort for lenge siden, men han hjemsøker meg enda.

Setter pris på eventuelle tips eller om andre har lignende erfaring.
Hvis cockblocking hadde vært ulovlig ville glattcella vært stappfull i helga. Ikke sløs bort tiden til politiet med det her!
Sist endret av supercali; 23. februar 2019 kl. 10:34.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Og ja, å kutte denne personen ut fra livet mitt har jeg gjort for lenge siden, men han hjemsøker meg enda.

Setter pris på eventuelle tips eller om andre har lignende erfaring.
Vis hele sitatet...
Ta heller vare på deg selv enn å søke hevn, hat bitterhet og nag hva enn du holder på med har aldri ført noe godt med seg.

Ja jeg hadde og og en sånn dårlig kompis i ungdomskoleåra. Aldri hatt noe med han å gjøre siden men dro dessverre med meg dritten fra han i mange år.

Ta vare på deg selv.
Du trenger ikke konfrontere han med en barsk og sinna tone, du kan rett og slett være helt ærlig og fortelle ham at dette sårer deg. Hvis du er en av de rolige og stille typene, er det ikke sikkert kompisen din har fått med seg at dette plager deg. Er han fullstendig klar over at dette sårer deg, så er det kanskje på tide å kutte kontakten. Selv om man har vært venner lenge, så betyr ikke det at man må fortsette å være venner.

Det du planlegger høres ut som et stort stort sosialt selvmord.
Sist endret av pmprsrgr; 23. februar 2019 kl. 11:11.
Tror ikke helt jeg klarte å forklare meg godt nok.

Jeg vil ikke ta hevn, jeg vil at dette skal slutte nå. Kuttet kontakt for 5 år siden men han fortsetter enda som igjen går ut over mitt sosiale liv.

Dette er en person som har nesten ingen sosial omkrets selv, men naive folk ser på han som en helt vanlig fyr noe han ikke er. Han er enten veldig dum som ikke skjønner hva han selv gjør. Eller noe i den duren av psykopat som tror at verden er hans lekeplass der han kan gjøre hva han vil uten konsekvenser. I så fall blir det opp til meg å lære denne babyen hvordan den ekte verden fungerer.

Noe stort sosialt selvmord er det heller ikke da jeg har pratet med de rundt meg om det å anmelde og de støtter meg. Jeg har ingenting å tape på å gjøre dette, sett bort ifra saksomkostninger.

Det å vise/spre private bilder av sjenerende art er vel også ulovlig meg bekjent.