Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4290
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle hjelpe å sette opp VPN for streamingtjenester slik at geo sperrer ikke er et problem men hun har ingen skikkelig ruter bare den som kom fra altibox. Vi logget inn på hennes sider men der er det ingen plasser å sette opp vpn.

Men kanskje kan man få opp et annet brukergrensesnitt om en går inn direkte på ruterens ip? noe localhost greier?

Er det noen måter å få satt opp vpn på en Zyxel P-2812 ruter?

Har bare erfaring med rutere som er flashet med os firmware.

Slik jeg tenker nå må alle devicer på trådløst nett har sin egen vpn, men det blir litt mye styr for min del. Det beste ville vært å sette opp vpn direkte i Zyxel P-2812 ruter. Da får alle enheter på nettverket VPN.

Hun ønsker USA IP akkurat nå, for us netflix.
Altibox har låst så og si alt i hele routeren. Anbefaler egen router til alle. Selv må jeg føre inn dns server på alle enheter på nettet da jeg ikke får valgt dns engang ��
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er jo ikke for min del, skal hjelpe ei dame med dette. Så får høre med henne hva hun har av budsjett.
Kjenner ikke ruteren selv egentlig, men jeg så det var mulig å kjøre den i bridge mode, så da kan jo en annen ruter kjøre brannmur og ta seg av vpn. Men når det først må kjøpes inn nytt så er det vel gunstig å få en ruter som også kan blokkere alle annonser. Har selv testet pi hole, og selv youtube klarer den stort sette strippe for reklame. Er en stund siden jeg fiklet med rutere men har brukt endel tid på den gamle blå og sorte m 2 haler på med tomato tror jeg. Det er jo årevis siden.

Noen som har tips om brukbare rutere som fikser vpn, ad block og wifi til feks max 700, 1x500 og 2000 kr? Så kan jeg ha tre alternativer hun kan velge mellom? Gjerne en ruter som tillater åpen firmware. Wifi c klarer seg sikkert. Hun trenger i det minste ikke de helt nye wifi 6E ruterne. Sålenge ruteren kan velge 2.4 og 5 ghz så bør det vel være greit nok til hverdagsbruk til vanlig nettbruk, streaming og kanske noe enkle spill?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir ikke oppgradert ruter med det første hos pga pris.
Kan en mulighet være å løse dette via hotspot fra en adroid mobil? Om mobilen bruker wifi via hjemmeruter men så kobler andre enheter hos henne til mobilens hotspot heller enn ruter, da vil en strengt tatt få stengt ned reklamer og få vpn på alle enheter som benytter mobilens hotspot?

Feks ad guard og deres vpn som både er rask og rimelig og har ubegrenset data?

Vil det virke slik at siden mobilens hotspot da bruker vpn tunnel mens den deler wifi og ikke mobildata? Bruksmessig vil det jo bli kjempeenkelt. Bare åpne vpn appen på android mobilen, velge land og connecte. Slå på hotspot og både laptop og konsoller kan streame uten geoblocking via vpn på grunn av at hotspot ruter hotspot gjennom mobilens vpn.
Om du legger VPN i router så blir det hassle med norske ting, mye bedre å ka en vpn klient installert på en PC/mobil etc
I tillegg, skal alle enheter i huset koble seg opp til VPN i USA så føles ikke ting like snappy lenger.

Make it simple sier bare jeg, om du ikke er interessert i å være 24/7 tech support?


https://www.expressvpn.com
Klient for PC, mobil, og også router om du går den veien.

Ja, om du bruker en telefon som hotspot med aktiv VPN så vil all trafikk gå via VPN.


Men om du aktiverer split tunnel så kan du si at netflix går til usa mens Nrk nett tv holder seg i norge.

Men igjen, vil du være tech support.
Sist endret av SinHazzard; 21. januar 2021 kl. 14:26.