Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3185
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Hvordan fungerer Truxal for søvn? Har fått resept på 15mg, det er etter et mislykket forsøk med Vallergan. Jeg vet ikke om jeg tør å prøve dagen før jeg skal på jobb ettersom jeg er redd for å få samme jævlige hangoveren som jeg fikk med Vallergan.

Hilsen en som sliter meget med søvn!
Anonym bruker
"Oppblåst Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker veldig bra men du er trøtt morgenen etter og vil helst sove lenge. Du kan jo prøve deg frem nå i helga eller når du ikke har jobbmorgen dagen etter, og de dagene du har jobb heller gå et par timer før i seng.
Det er veldig doseavhengig om man får plagsom hangover ved bruk av truxal for å sove. Varierer også fra person til person, da.
Men hvis du tar en 15mg en time før vanlig leggetid tror jeg ikke du merker mye dagen etter. Har brukt truxal selv ved leggetid og jeg følte meg så si normal på jobb dagen etter. Jobbet som sveiser. Og jeg tok mer enn 15 mg.
Kanskje sette to vekkeklokker på ringing. Slik at du vet at du kommer deg opp. Eller vente til en dag du ikke skal på jobb etterpå.
Jeg ble immun, anbefales ikke. Du får ikke sove av det men når du først sovner sover du som en stein og du får hangover.
Sitat av Schizotyp Vis innlegg
Jeg ble immun, anbefales ikke. Du får ikke sove av det men når du først sovner sover du som en stein og du får hangover.
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker på det, ja det tar lang tid før man sovner. Det står i felleskatalogen at man tar det en time før leggetid hvis man bruker truxal mot sønnløshet.
Bør vel ta det to eller tre timer før, kanskje.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg burde ikke ta en nå samtidig som jeg skal legge meg? Det blir kanskje for sent?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit: tok en nå.
Er redd for å ikke få sove i natt. Verre å være trøtt av for lite søvn enn en hangover..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Edit: tok en nå.
Er redd for å ikke få sove i natt. Verre å være trøtt av for lite søvn enn en hangover..
Vis hele sitatet...
Keep us posted!
Fikk truxal av legen for 3 uker siden, jeg personlig merker ikke noe effekt av den. Får ikke noe Hangover heller. Har prøvd opp til 45mg uten resultat...
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Keep us posted!
Vis hele sitatet...
Jeg sovnet ca 1 time etter inntak, ca kl 02, om det var pga Truxal eller fordi jeg rett og slett bare var trøtt vet jeg ikke.
Opplevde ganske ville drømmer igjennom hele natta. Er det flere som har kjent noe til det av Truxal eller andre c-preparater? Altså, jeg pleier vanligvis å huske drømmene mine, men dette her var noe heelt annet. Var som jeg ble konfrontert med mine største frykter.
På morgenen så våknet jeg av hunden min som måtte pisse, merket at jeg gikk i en slags koma og slapp hun ut, så måtte jeg egentlig bare legge meg igjen fordi jeg var så veeldig trøtt.
Sovnet igjen, hadde syke drømmer og våknet igjen flere ganger helt til jeg endelig våknet etter å ha sovet totalt 12 timer.
Jeg er en som vanligvis liker å stå opp tidlig, og sove maksimalt 6 timer.

Opplever ikke særlig til hangover nå, og det er enda godt. Vet ikke helt hva jeg syntes om Truxal, da. Var som jeg kom i en meeeeget dyp søvn i en spiral av drømmer og mareritt som krevde ganske mye styrke å komme seg ut av.
Fikk truxal på legevakta en gang og merka ikke en dritt.. Men noen år seinere da jeg fikk en halv boks fra en kompis så syns jeg de hadde god effekt. Kan ikke huske om de ga noe bemerkelsesverdig hangover men når jeg blanda de med benzo kunne jeg sove 15 timer i strekk!
Anonym bruker
"Utstø Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg sovnet ca 1 time etter inntak, ca kl 02, om det var pga Truxal eller fordi jeg rett og slett bare var trøtt vet jeg ikke.
Opplevde ganske ville drømmer igjennom hele natta. Er det flere som har kjent noe til det av Truxal eller andre c-preparater? Altså, jeg pleier vanligvis å huske drømmene mine, men dette her var noe heelt annet. Var som jeg ble konfrontert med mine største frykter.
På morgenen så våknet jeg av hunden min som måtte pisse, merket at jeg gikk i en slags koma og slapp hun ut, så måtte jeg egentlig bare legge meg igjen fordi jeg var så veeldig trøtt.
Sovnet igjen, hadde syke drømmer og våknet igjen flere ganger helt til jeg endelig våknet etter å ha sovet totalt 12 timer.
Jeg er en som vanligvis liker å stå opp tidlig, og sove maksimalt 6 timer.

Opplever ikke særlig til hangover nå, og det er enda godt. Vet ikke helt hva jeg syntes om Truxal, da. Var som jeg kom i en meeeeget dyp søvn i en spiral av drømmer og mareritt som krevde ganske mye styrke å komme seg ut av.
Vis hele sitatet...
Jeg nekter å ta truxal fordi jeg får sånn søvn parslyse, som for meg utarter seg med at jeg får sinnsyke mareritt som om det skjer masse ville ting rundt meg men kroppen min er paralysert og jeg klarer ikke åpne øynene en gang.

En gang jeg tok de hørte jeg politiet stå på utsiden av hybelen mens jeg "sov". De banket på døren og hylte og skreik og ville inn, altså jeg trodde da det var razzia og jeg fikk fullstendig noia, kombinert med at jeg ikke klarte å åpne øyne eller bevege kroppen. Det hele var jo bare en drøm kunne sambo bekrefte i etterkant, men det var så jævlig ubehagelig at jeg ikke har rørt de i etterkant.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å gi Truxal et forsøk til, ettersom det kunne vært tilfeldigheter som ga meg en dårlig opplevelse første gang.
Men nå er det helt klart - skal aldri ta dette bedritne (unnskyld ordbruk) legemiddelet igjen.
Igår kveld tok jeg 2 x 15 mg. Det var kanskje for mye, men jeg fikk ikke sove i det hele tatt. Lå i senga og kjente hjertedunk ganger tusen som gjorde angsten bare mye verre. Følte jeg skulle dø. Da jeg sovnet våknet jeg flere ganger av at jeg trodde det var noen i rommet - sltså jeg så faktisk noen sitte i rommet. Har opplevd lignende før, men det var da etter noen dager våken på speed. Jeg sov ganske lenge nå, type 10 timer. Jeg følte meg skikkelig dårlig til morgen idag da jeg våknet, holdt på å besvime, hadde null energi, og var i en typ zombie-tilstand.
Er forsåvidt fortsatt det, og alt jeg klarer å gjøre idag er å ligge i senga og prøve å roe meg ned. Preget av deprimerte tanker og tiltaksløshet. Når vil dette gå over? Desverre har Truxal lang halveringstid, og jrg har jo egentlig ting jeg må få gjort idag.
Aldri dette legemiddelet igjen.
Javel. Det høres ikke hyggelig ut. Håper du blir bedre snart. Og det blir det, etter hvert.
Drikk vann. Men du merker sikkert at du blir veldig tørst av dette.
Jeg fikk prøve truxal engang for søvn. Det er jo elefant dop. Sovna som en stein av det, men det å stå opp var forferdelig. Jeg fikk samme problemer med seroquel hvor det tok flere timer før jeg klarte å krabbe ut av sengen.

Nå får jeg phenegran for søvn. Det funker mye bedre synes jeg, jeg blir ikke søvning når jeg vokner. Eneste negative er at jeg får litt rastløse bein på det. Langtidsvirkningen av phenegran er værre en de andre anti psykotikaene dog. Anti histaminer fører til dements.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Samboeren min sa jeg ble så hissig på truxal så jeg slutta på de��