Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1549
Jeg tenkte å starte denne tråden for å dele erfaringer og kunnskap rundt benzomisbruk og abstinenser. Jeg har søkt litt rundt i forumet og ser at det er lite info å finne om dette, spesielt når det kommer til abstinenser.

I løpet av denne høsten har jeg vært gjennom benzomisbruk og en lang abstinensperiode. Jeg ruset meg på Sobril, noen dager var jeg oppe i 100 mg daglig. Misbruket varte i ca halvannen måned. Da jeg ikke hadde flere tabletter igjen kom de fysiske abstinensene så og si med en gang. Kaldsvette, søvnløshet, skjelvinger, kramper, voldsom hjertebank, kvalme...you name it. Det endte med at jeg ble lagt inn på sykehuset på medisinsk avdeling i tre dager, hvor de fant ut at jeg hadde blodtrykk på 150/95. Da ble de jævlig urolige. Husker lite av sykehusoppholdet, for å være ærlig. Legene satte meg på en nedtrappingsplan sammen med fastlegen min dagen jeg ble utskrevet. Jeg begynte på 75mg sobril daglig. Nå er jeg nede i 35 mg daglig. Hvis alt går etter planen er jeg clean i midten av februar.

De fysiske abstinensene ga seg ikke før 6 uker etter jeg ble utskrevet fra sykehuset. Selv med nedtrappingsplan.

Jeg fikk høre fra legen min at benzo er typ det verste å komme av. Jeg kan i hvert fall si at det var helt forjævlig, jeg unner ikke min verste fiende å gå gjennom noe sånt.

Personlig anbefaler jeg nedtrappingsplan hvis man skal av benzo, fordi abstinensene kan være/bli alvorlige.

Del gjerne dine egne erfaringer om temaet, eller bruk tråden til å spørre:-)
Brukte ca 10-20mg riv/xanor over en 2 mnders periode og drakk en god del fra før. Slutta brått, men etter 2 uker begynte abstinensene å bli så ille at jeg måtte til lege. Fikk vival for abstinenser mens jeg venta på å komme inn på avrusning/rusbehandling. Nå, 4 år senere får jeg vival av fastlegen om det er krise og har ALDRI misbrukt den resepten.

Ble de urolige pga blodtrykket? Jeg hadde 150/110 ca og legen kommenterte at det var normalt.
Ja, de ble urolige for blodtrykket. Mulig det har med alder å gjøre?
Gammel er du da? Jeg er 28, men hadde samme blodtrykk da jeg var 24-25 uten at noen ble bekymra.
Jeg er 27. Det var jo rart, googlet litt og fant ut at 150/90 regnes som høyt blodtrykk.
Ja det er høyt iallfall for oss som er født på 90 tallet.
Anonym bruker
"Selvforsynt Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er veldig høyt. På 180 stod de klar med hjertestarteren med meg