Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3437
Hei, har en trådløs ruter (Jensen Air:Link 29150) som bestemmer seg for og slutte å virke minst en gang i måneden. Hver gang den slutter å virke drar jeg ut strømmen, venter litt, og setter i strømmen igjen og den virker på et magisk vis. Hvor ligger problemet? Er ganske irriterende i lengden...

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Jensen suger balleskit (Dette er det opplagte svaret).
2. Den vanligste grunnen til at slike hjemmeroutere dør er fordi de er dimensjonert for en 60åring som bare sjekker mail og surfer internett, bruker du onlinegaming eller torrentprogrammer som bruker mange tilkoblinger dreper du enten OS eller CPU og må dermed reboote den.
Fjellmannen
ragedAsian's Avatar
Trådstarter
Ok, kan du anbefale et merke som kan takle litt torrentnedlastning, spilling på nett og vanlig ordinær surfing uten at den er for dyr?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva av produkter for hjemmemarked som tåler mye idag vet jeg ikke, men pfsense dedikert router eller embedded router vil støtte dette.

Eventuelt kan du begrense tilkoblingene i torrentprogrammet iallefall, for spill er det verre å begrense antall tilkoblinger.
Sannsynligvis kommer problemene av det AtXbYeA påpeker. Men ville skyte inn at jeg også har en Jensen router som pleide å slutte å fungere nå og da og trengte reboot. Den sto i et kollektiv der 3 nettglade karer voldtok 25mbit nettet daglig, så jeg trodde det var samme årsak.

Men, feilen lå faktisk i at routeren ikke takla DNS-refresh fra tilbyder. Måtte legge inn DNS-servere manuelt i routeren og da ble det aldri noe klikk igjen. Merk at dette er lett å diagnosere, du vil f.eks. oppleve at msn og spotify fungerer men ingen nettsider fungerer osv.. Hos oss gikk det som regel ned rundt 1-tida om natta
Skriv følgene gateway i adressefeltet i browseren din:
192.168.0.1

Lek deg litt rundt der, trenger ikke alltid ha mye erfaring for å finne frem til noe logisk her!

Logg inn med "admin" .. Som standard trenger du ikke passord
Sist endret av I ChiiSSii I x; 24. januar 2011 kl. 22:59.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Skriv følgene gateway i adressefeltet i browseren din:
192.168.0.1

Lek deg litt rundt der, trenger ikke alltid ha mye erfaring for å finne frem til noe logisk her!

Logg inn med "admin" .. Som standard trenger du ikke passord
Vis hele sitatet...
Dette var da veldig generisk.

Dette er ikke default IP på alle hjemmeroutere, admin er ikke default bruker på alle hjemmeroutere og blankt passord er iallefall ikke default på alle hjemmeroutere.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette var da veldig generisk.

Dette er ikke default IP på alle hjemmeroutere, admin er ikke default bruker på alle hjemmeroutere og blankt passord er iallefall ikke default på alle hjemmeroutere.
Vis hele sitatet...
Dette er hvertfall min erfaring
Om han ikke har en klisterlapp med brukerinfo limt på ruteren pleier admin å være default, også som passord om det ikke går med blankt!

Prøv å logg deg inn der og reset den til fabrikkinnstillinger.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg skrev "routers default passwords" inn i Firefox sin adresselinje, trykket entertasten, og ble tatt hit med en gang. Behold the mighty internets altså.
Tror default på Jensen er

user: admin
pass: 1234

Fjellmannen
ragedAsian's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelp alle sammen

Skal prøve meg litt frem og se hva jeg får til. Krokodille hadde rett standard brukernavn og passord
Flott! Men anbefaler deg sterkt å bytte router uansett.