Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3453
Eg har 2 laptoper rett ved siden av kvarandre. Er det nokon måte eg kan koble sammen desse 2? Så eg kan enkelt overføre filer. Og viss det går ann få opp skjermen fra laptop 2 opp på laptop 1.
Da må du kjøpe en sånn D-sub kabel tenker jeg. Koble sammen begge pcene.
Overføre filer: nettverkskabel
Skjerm: emote accsess program for ekempel "teamviewer", "freenx", "logmein".
Når eg seier og få opp skjermen fra pc 2 til pc 1. Mener eg slik at eg kan styre fra skjermen (skrivebordet)
Ikke kun slik at du berre kan se den.
Jeg bruker selv en som dette. Da kan du overføre filene fra pc til pc
Sitat av zherloyd456 Vis innlegg
Når eg seier og få opp skjermen fra pc 2 til pc 1. Mener eg slik at eg kan styre fra skjermen (skrivebordet)
Ikke kun slik at du berre kan se den.
Vis hele sitatet...
Teamviewer.

For å overføre så fins det sikkert en kabel for slikt. Eller ta ut HDDen og koble den til den andre PCen.
Sitat av zherloyd456 Vis innlegg
Eg har 2 laptoper rett ved siden av kvarandre. Er det nokon måte eg kan koble sammen desse 2? Så eg kan enkelt overføre filer. Og viss det går ann få opp skjermen fra laptop 2 opp på laptop 1.
Vis hele sitatet...
Regner nesten med at du har et trådløst nettverk, kobler du begge pcer på det samme nettverket så kan du overføre filer mellom de.
For å styre/jobbe på begge PCene så kan du bruke remote desktop f.eks
Alt dette er jo integrert i windows, såfremst du ikke har noen latterlige homeversjoner.

start -> kjør -> mstsc for remote desktop
start -> kjør -> "\\ipadresse på maskin du vil koble til\c$" (alle stasjoner er delt adminstrativt by default.

Har du lyst å gjøre noe litt kulere som å dra musen fra den ene skjermen til den andre kan du bruke synergy+ fungerer strålende mellom to windowsPC'er og en linuxPC her.