Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3544
Det er en HDD som tidligere har vært systemdisk i en annen PC. Nå har jeg kjøpt et eksternt kabinett og puttet denne inn i. Møter følgende problemer under formatering:
- Har en 78 MB "OEM partisjon" som jeg ikke får gjort noe med, en NTFS (Logisk) partisjon på 79 GIG (Funker) og en "Utildelt" på 31 GIG som jeg ikke finner ut av.
- Jeg høyreklikker på "Utildelt partisjon" velger nytt enkelt volum, Legger inn detaljer, og velger størelsen til MINDRE enn størelsen på Utildelt partisjon. Får alikevel feilmelding om at det ikke er nok plass. Partisjonen er på 31 GIG, og jeg har valgt alt fra 29 til 10 og ingenting funker.
- Prøver å utvide den logiske partisjonen med 30 GIG, får besked om at standardisker blir omgjort til dynamiske disker osv osv. Godtar dette men får da feilmeldingen: "Denne operasjonen støttes ikke av objektet".
Jeg ønsker meg en disk, med EN stor partisjon, og bare EN.
Noen som kan hjelpe meg der ute?


OS = Win7.
Sist endret av BWatHome; 5. desember 2010 kl. 22:09.
Og er det noen spesiell grunn til at du ikke kan wipe disken for informasjon og starte fra scratch ?

Bruk isåfall f.eks fdisk.
fdisk i Win7. Trodde den forsvant med Win98 og FAT32. Sjekker. Takk.
Hvis du har formatert disken i et annet system opprinnelig, kan det hende at det systemet bruker annen informasjon, men trodde ikke det skulle være noe problem fordiom :/

Jeg, personlig, hadde tatt en backup av alt innhold også wipet hele disken, OGSÅ igjen laget 2 partisjoner. Mulighet for det?
Har en stille dag på jobben, og har rukket å lete litt......
Ser at det enkleste nok er å slette alt på disken, og starte på nytt.
Killdisk ser ut som en mulighet..... (http://www.killdisk.com/) Noen erfaringer / Kommentarer til dette?
PS - Backup er tatt. ALT skal slettes!

Takker for gode tips så langt.
Du tenger ikke tilleggsprogram for å formatere
Bare høyreklikk på disken som viser partisjonen og formater!

Lykke til!