Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3504
Noen som vet hva jeg kan gjøre med en monitor som har blitt lilla. skjermen min ble helt plutselig lilla, kan det fikses eller må jeg bare kaste den? litt kjipt fordi det er en fin monitor.
har du garanti på den enda?
kanskje en fin unnskyldning til å kjøpe seg en ny ørten-tommer
høres litt magnet skadet ut
du kan ha hatt den litt for nærme uskjermete høytalere osv.
ville enten ha kjøpt ny eller fått den fiksa, tror det ikke er noe du kan gjøre selv.
serop's Avatar
Trådstarter
OK, har ikke garanti. faen til greier.. jaja. får vell skaffe meg en ny da..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg antar du har prøvd avmagnitisering?
serop's Avatar
Trådstarter
hvordan da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
En funksjon som sikkert heter Degauss, på skjermen din, som gjør at skjermbildet hopper litt, i noen sekunder.
serop's Avatar
Trådstarter
det har jeg prøvd ja, flere ganger
Kablen din som er gåen. Har hatt det samme problemet selv, og mange andre som jeg kjener som har hatt det. Noen ganger gul, noen ganger lilla. Kommer anpå hvilken leder som er gåen. Så du kan enten skrifte kable (hvis den er avtagbar) eller levere den inn på service å få dem til å lode på en ny en.
serop's Avatar
Trådstarter
ok, takk. kan være det. fordi den bare plutselig ble sånn.. får støt av kablen av og til også, jæla IBM!!
Hadde samme tilfelle på skolen... da var det bare å dælje til skjermen, så funka den igjen
Men jeg synes du bør kjøpe deg en ny
heavyd : man trenger ikke å lodde alltid, jeg har skiftet noen kabler opp igjennom og de fleste er det bare å plugge inn en kontakt og skru fast. så hvis du har en annen skjerm eller vet om noen som har en defekt skjerm med kabel så kan du jo bare ta den og prøve og sette den på din.

men er vel verdt å nevne at det er litt kummelt å åpne en skjerm for det er ikke akkurat lett og få lukket den igjenn. Er et helvete av ledninger normalt. men er vel ikke så mye tap hvis skjermen bare viser lilla uannsett?
Kan jo lønne seg å kjøpe seg ny skjerm da. Siden det sikkert blir en utgift på noen lapper (200-300,-). Og du kan få en flunkende ny 19" til rett over 1k,- Bare en tanke. Bare min skjerm (19" Hyundai) gikk jo fra 2k,- til 1,2k,- på bare noen mnd'er.


Psycore: Joa, jeg kasta bare min skjerm. Mens en kamerat av meg bare lodda i ny kabel selv (at han gadd sier jeg). Men han måtte lodde.
Sist endret av HeavyD; 11. mai 2003 kl. 01:00.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Opprinnelig postet av Redstorm
høres litt magnet skadet ut
du kan ha hatt den litt for nærme uskjermete høytalere osv.
ville enten ha kjøpt ny eller fått den fiksa, tror det ikke er noe du kan gjøre selv.
Vis hele sitatet...
kan være vakkel i kabelen. dvs. at noen loddingen på lednignen er dårlig. da får man veldig rare resultat.
men det kan være heller vanskelig og fikse uten og sende inn til service elektroniker.
Evt. noen RGB-duppeditter Skjedde med en gammel skjerm hos meg, kostet 600 for å få fikset.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Hadde samme tilfelle på skolen... da var det bare å dælje til skjermen, så funka den igjen
Vis hele sitatet...
Hadde samme problem på en gammel 15" familien hadde stående... Men der byttet fargene hele tiden... Først var den lilla, så en dag ble den blå, så ble den gul, og en gang ble den rød også. De skiftet aldri med jevne mellomrom heller, noen ganger hadde den samme farge i over 1 uke, noen ganger bare noen timer før det ga seg igjen.
Det kunne vel egentlig ikke fixes, men vanligvis hjalp det å gi den en saftig knyttneve i siden(for vondt å slå glasset, har prøvd )
Endte opp med å kjøpe en ny 19" da, så det var ikke akkurat noe tap
det er nok en leder som er gaaen, se eventuelt i pluggen om 1 av lederne er knekt (hvis du har tatt ut og inn den kontakten noen ganger)