Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3510
Som tittelen beskriver ser jeg etter et rimelig skjermkort som støtter bruk av 3 skjermer til samme tid. Årsaken til dette er mye arbeid til samme tid på samme arbeidsstasjon der jeg arbeider, men at jeg ikke trenger et skjermkort som yter noe spesielt.

Ytelsesmessig ville et HD 5450 vært nok, men det støtter ikke mer enn 2 skjermer på en gang. Så lite som kr. 249,- for det kortet jeg har per i dag.

Så da lurer jeg bare på om noen som vet hvilket kort jeg burde se på?

På forhånd takk.
Alle ATI kort som støtter eyefinity vil vel isåfall holde


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644761

f. eks.
Sist endret av bamsegutt; 2. november 2011 kl. 16:11.
Det støtter jo 3 skjermer da gjør det ikke? Prøvd å bruke alle 3 portene?
Sitat av waf Vis innlegg
Så da lurer jeg bare på om noen som vet hvilket kort jeg burde se på?
Vis hele sitatet...
Alle kort i Radeon HD 5XXX- og 6XXX-serien fungerer, men du må ha et kort som har displayport. Det fins ikke på alle de rimeligste modellene. Du trenger selvsagt også en aktiv displayportadapter, men det googler du deg lett fram til.

Så da er det bare å lete etter billig versjon med displayport.

EDIT: Dette, f.eks. Men du finner det sikkert rimeligere andre steder enn komplett.no.
Sist endret av apocalypse; 2. november 2011 kl. 16:18.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@bamsegutt: Da øker beløpet ekstremt mye, og jeg får mer enn hva jeg har behov for.

@twixtor: Selv om at det er 3 utganger er det kun støtte for 2 skjermer til samme tid.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Har du 2 pci-e x16/8 porter på hk'et? Hvis du har det kan du kjøpe 2 kort av det du linket til
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Har du 2 pci-e x16/8 porter på hk'et? Hvis du har det kan du kjøpe 2 kort av det du linket til
Vis hele sitatet...
Super løsning hvis du vil sløse strøm \ varme \ plass.

Nei, noe lavere enn 6770 med ny hardware vet jeg ikke i farten som støtter tripleout, men som sagt over må du fortsatt ha en DP->HDMI\DVI for skjerm tre.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, noe lavere enn 6770 med ny hardware vet jeg ikke i farten som støtter tripleout, men som sagt over må du fortsatt ha en DP->HDMI\DVI for skjerm tre.
Vis hele sitatet...
Det HD 6450-kortet jeg linket til skal vel kunne klare det?

Vet ikke hvor godt 3x skjermper med 1920x1020 drives, men likevel.
Sist endret av apocalypse; 2. november 2011 kl. 16:41.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Det HD 6450-kortet jeg linket til skal vel kunne klare det?

Vet ikke hvor godt 3x skjermper med 1920x1020 drives, men likevel.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, jeg kjenner ingen lavere modeller enn 5770 \ 6770 og ville heller aldri anbefalt de til noen.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Veldig taknemlig for alle tilbakemeldinger.

@EvenBratsberg: Har bare én port på hovedkortet.

@AtXbYeA: Har du noe konkret forslag for hva som vil være den rimeligste løsningen både i kjøp og over tid?