Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4291
Igår så skulle vi ta tullebilde med klassen der alle skulle kle seg ut til hva de ville, det var ei jente, faktisk hu mest irriterende av alle som kledde seg ut som Jesus, hun hadde lette klær med en krone av greiner på hoder, tegna skjegg med sprittusj i ansiktet og gikk uten sko. Og når vi tokk bilde var hun den eneste som sto på en benk med hendene utover, som viser liksom "dette her er mitt folk".
Jeg er selv kristen og ble litt irritert av det, (jeg var ikke den eneste) Så sa jeg bare plutslig " Ja jeg vil være Muhammed" Da flippa hun helt fordi hun er muslim.
Jeg vil høre deres meninger rundt dette!
Jeg vet vi har ytringsfrihet men hvor går grensen?
Har hun noe grunn til å bli sur?
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Nei, hun har ikke det.
Hvorfor skulle ikke du kunne si det :P
Sist endret av Fredriker; 22. mai 2008 kl. 23:21.
Dumme, dumme kjerring. Bare fordi hun ikke kan spise gris så trenger hun ikke bli sur!
Nei hun har egentlig ingeting og si, vist du vil være det kan du det..
hehe må innrømme jeg lo litt da jeg leste det. Jeg er ikke kristen så hadde nok ikke blitt irritert på dette selv om jeg skjønner deg. Men det som irriterer meg er folk som ikke kan se ting fra andres ståsted før de åpner kjeften og smeller ut.

hun har absolutt ikke noen rett til å bli sur i det hele tatt. hadde jeg vært deg hadde jeg kledd meg ut som mohammed, selv om jeg ikke aner hvordan man skal gjøre det, for å så trappe opp. siden da får hun som kjent lært leksen, den som vil være med på leken får tåle steken. I hvertfall en variant av det.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Og tro meg nesten alle syntes hun er irriterende til og med hennes venner fordi hun snakkes så mye og om alt.
Hun skal være nummer 1 liksom
Hun har blant annet sagt at hun kjenner ett verdens kjent band og når de har hatt live konsert har hu venta bak scenen og sånt.
Jeg bor i sverige så hendelsen er skjedd her. Hun sier også hun tar norges toget bare for å kjøpe lefse:P

Det verste er jo at ingenting av det hun sier er sant.
Hvis hun er muslim, hvorfor kledde hun seg ut som jesus?

Men tilbake til spørsmålet. I Islam er det ikke lov å avbilde eller fremstille profeten, mens i kristendommen er det fritt frem.. Hvis du ble så provosert av hva hun gjorde at du kom med et helt usaklig utsagn kan jeg skjønne at hun reagerer, men hun overreagerte nok hvis hun gjorde som du sa; flippa helt.

Edit: Tror forresten ingen her bryr seg så mye om hva hun dama har sagt osv. Det finnes mange idioter i verden, så hvorfor skal vi høre om akkurat din idiot?
Sist endret av loffe; 22. mai 2008 kl. 23:30.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av loffe
Hvis hun er muslim, hvorfor kledde hun seg ut som jesus?
Vis hele sitatet...

For å vise likson "jeser er ikke sann" alt er bare fleip og selvfølgelig for å få oppmerksomhet, hun kan dø for det.
Sist endret av FaLcOn; 22. mai 2008 kl. 23:34.
Typisk muslim.
Men også, er det ikke veldig "farlig" og ettelikne muhammed på hvilken som helst måte? Alle vet jo ca. hvordan Jesus ser ut. Men muhammed skal jo ikke bli avbilda eller etterlikna på hvilken som helst måte.

Så på den siden vil jeg si å kle seg ut som muhammed vil være en smule drøyt?

Bare se på alt opprøret over muhammed tegningene, kan ikke huske at det har vært noe sånt etter bilder av Jesus så.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kugie
Men også, er det ikke veldig "farlig" og ettelikne muhammed på hvilken som helst måte? Alle vet jo ca. hvordan Jesus ser ut. Men muhammed skal jo ikke bli avbilda eller etterlikna på hvilken som helst måte.

Så på den siden vil jeg si å kle seg ut som muhammed vil være en smule drøyt?

Bare se på alt opprøret over muhammed tegningene, kan ikke huske at det har vært noe sånt etter bilder av Jesus så.
Vis hele sitatet...

Jo men vi var innestengt i en gymsal og sånt, men jeg gjorde det ikke sa det bare rett ut sånn helt uten videre.
Sånn egentlig har hun like lite grunn til å bli sur og fornærmet som deg.
Hvis hun virkelig er så tjukk i huet som du beskriver, fatter jeg ikke hvorfor du blir så provosert..
Sist endret av Joachimsen; 22. mai 2008 kl. 23:41.
Sitat av Kugie
Men også, er det ikke veldig "farlig" og ettelikne muhammed på hvilken som helst måte? Alle vet jo ca. hvordan Jesus ser ut. Men muhammed skal jo ikke bli avbilda eller etterlikna på hvilken som helst måte.

Så på den siden vil jeg si å kle seg ut som muhammed vil være en smule drøyt?

Bare se på alt opprøret over muhammed tegningene, kan ikke huske at det har vært noe sånt etter bilder av Jesus så.
Vis hele sitatet...

La de bare lag opprør nede i Pakistan, Irak eller hva det måtte være. De ødelegger kun for seg selv.
Sitat av Stukov
La de bare lag opprør nede i Pakistan, Irak eller hva det måtte være. De ødelegger kun for seg selv.
Vis hele sitatet...
Haha.. Har han noensinne sagt at hun er fra et annet land? Hun kan jo være en konvertert helsvensk jente for alt vi vet.. Sykt hvor mange skaprasister det finnes her.. "De" "Der nede" "Typisk muslim" osv..
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av loffe
Haha.. Har han noensinne sagt at hun er fra et annet land? Hun kan jo være en konvertert helsvensk jente for alt vi vet.. Sykt hvor mange skaprasister det finnes her.. "De" "Der nede" "Typisk muslim" osv..
Vis hele sitatet...

Mora er fra marokko og faren er finsk^^. kanskje litt av grunnen til hvorfor hun er sånn:P
Med den jenta vet man aldri hun kan konvertere til alle relgioner på 1 uke.
Mitt syn, fordelt på fire punkter:
  1. Selv om hun er idiot og provoserer, hvorfor synke til hennes nivå?
  2. IKKE døme ALLE muslimer etter handlingene til en. Det er som å si at jeg hater alle fra Ålesund fordi jeg har møtt en jeg ikke liker fra Ålesund.
  3. Etter det jeg vet, så tror muslimer på Jesus. Han har ikke den betydningen i Islam som han har i Kristendommen, men han er fortsatt regnet som den tredje viktigste profeten i Islam. (skyt meg hvis jeg tar feil) Hun kledde seg da egentlig ut som en hun tror på.
  4. Det er strenge lover i Islam om avbilding av Muhammed. Å kle seg ut som Muhammed er e sterk krenkelse av deres tro, og du bør respektere dette.
Sitat av Stukov
Typisk muslim.
Vis hele sitatet...
Behovet for en Minus-KP-funksjon vokser seg større og større.

On Topic: Er hun så hårsår at hun ikke tåler en motspøk, er det hennes eget problem. Når hun først bøller med andres religion, må hun takle motbøll.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
Mitt syn, fordelt på fire punkter:
  1. Selv om hun er idiot og provoserer, hvorfor synke til hennes nivå?
  2. IKKE døme ALLE muslimer etter handlingene til en. Det er som å si at jeg hater alle fra Ålesund fordi jeg har møtt en jeg ikke liker fra Ålesund.
  3. Etter det jeg vet, så tror muslimer på Jesus. Han har ikke den betydningen i Islam som han har i Kristendommen, men han er fortsatt regnet som den tredje viktigste profeten i Islam. (skyt meg hvis jeg tar feil) Hun kledde seg da egentlig ut som en hun tror på.
  4. Det er strenge lover i Islam om avbilding av Muhammed. Å kle seg ut som Muhammed er e sterk krenkelse av deres tro, og du bør respektere dette.
Vis hele sitatet...
Uansett om det er krenkelse eller ikke, er det ikke krenkelse å kle seg ut som jesus i et kristent land?
Faen as. Kan folk slutte å (mis)bruke religion som fane i alle mulige konflikter.

Dette er en konflikt mellom en tenåringsjente og hennes omgivelser, og IKKE en konflikt mellom kristne og muslimer. Det blir følgelig også feil å legge skylden for konflikten på religion som generelt fenomen.

No, they cant
Sist endret av Gud; 23. mai 2008 kl. 00:08.
Sitat av FaLcOn
Uansett om det er krenkelse eller ikke, er det ikke krenkelse å kle seg ut som jesus i et kristent land?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått strider det ikke imot bibelen eller den kristne tro på noen måte,
men jeg er ikke kristen så jeg kan ikke si det sikkert.
Hvorfor føler du deg krenket når noen kler seg ut som Jesus?
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Det er akkurat som om jeg skal lage et innlegg her på nFF så skriver jeg at det er dårlig kun negative saker. Jeg kommer til å få oppmerksomhet men hvorfor skal jeg få det på den måten? Det er jo en svært negativ måte å få det på.
Sitat av FaLcOn
Uansett om det er krenkelse eller ikke, er det ikke krenkelse å kle seg ut som jesus i et kristent land?
Vis hele sitatet...
Norge er like mye et flerkulturelt land som det er et kristent land. Du har diverse andre religioner og humanistiske trosretninger som, uavhengig av hvor mange kirken påstår er kristne, tillsvarer rellativt mange prosent.
Og jeg tør påstå at de fleste av dine medelver, så sant du ikke går på kristen skole, gidde en stor F i hu jenta.

Som sagt: hun er en oppmerksomhets sulten tennåringsjente, en tulling mao.
Derfor synes jeg at du skal ta det på en dannet måte: ikke blande inn religion og Gudsbespottelse fordi jenta åpenbart ikke er så smart at det gjør noe.
Sist endret av Joachimsen; 23. mai 2008 kl. 00:08.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sot-Jo
Såvidt jeg har forstått strider det ikke imot bibelen eller den kristne tro på noen måte,
men jeg er ikke kristen så jeg kan ikke si det sikkert.
Hvorfor føler du deg krenket når noen kler seg ut som Jesus?
Vis hele sitatet...

Jeg føler meg krenket fordi Jesus er min gud, hvorfor skal noen forestille han for å få oppmerksomhet?
Sitat av FaLcOn
Uansett om det er krenkelse eller ikke, er det ikke krenkelse å kle seg ut som jesus i et kristent land?
Vis hele sitatet...
Det er ingen lover i kristendommen mot å kle seg ut som, eller å avbilde Jesus. Tvert imot. Det finne utallige avbildninger av Jesus i kirker, og andre steder, over hele verden. Det er selvsagt ikke riktig å kle seg ut som Jesus med den hensikt å gjøre skam på den kristne tro, men det finnes ingen regler mot å kle seg ut som Jesus. Det gjør det med Muhammed. Det er en grunn til at det ble så sterke reaksjoner med tanke på tegningene av han.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Joachimsen
Norge er like mye et flerkulturelt land som det er et kristent land. Du har diverse andre religioner og humanistiske trosretninger som, uavhengig av hvor mange kirken påstår er kristne, tillsvarer rellativt mange prosent.
Og jeg tør påstå at de fleste av dine medelver, så sant du ikke går på kristen skole, gidde en stor F i hu jenta.
Vis hele sitatet...

1
2

Ga F i hu de andre syntes at det var dumt å prøve og få oppmerksomhet på den måten
Sitat av FaLcOn
Jeg føler meg krenket fordi Jesus er min gud, hvorfor skal noen forestille han for å få oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt ikke riktig, men hvorfor synker du til hennes nivå? Kunne du ikke heller sagt til henne at du følte det krenket din tro, og bedt henne om å slutte?
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
Det er ingen lover i kristendommen mot å kle seg ut som, eller å avbilde Jesus. Tvert imot. Det finne utallige avbildninger av Jesus i kirker, og andre steder, over hele verden. Det er selvsagt ikke riktig å kle seg ut som Jesus med den hensikt å gjøre skam på den kristne tro, men det finnes ingen regler mot å kle seg ut som Jesus. Det gjør det med Muhammed. Det er en grunn til at det ble så sterke reaksjoner med tanke på tegningene av han.
Vis hele sitatet...

Det står heller ingen regler om å ikke kle seg ut som muhammed i den Noske/svenske loven, det er den vi følger forløpig ikke Jihad loven. Så spiller ingen rolle. Mitt sett at se saken på.
Sitat av FaLcOn
1
2

Ga F i hu de andre syntes at det var dumt å prøve og få oppmerksomhet på den måten
Vis hele sitatet...
Jeg edita innlegget mitt, for å vise at jeg egentlig er enig med deg.
Uansett gidder jeg ikke å gå inn på om Norge er en så ekstremt kristen nasjon eller noe, fordi det i såfall ikke hadde vært snakk om avløsning av statskirka. Flertallet bestemmer som kjent i Norge, på de fleste tillfeller.
Sist endret av Joachimsen; 23. mai 2008 kl. 00:11.
Sitat av FaLcOn
Det står heller ingen regler om å ikke kle seg ut som muhammed i den Noske/svenske loven, det er den vi følger forløpig ikke Jihad loven. Så spiller ingen rolle. Mitt sett at se saken på.
Vis hele sitatet...
Det er ikke poenget. Det er en del av hennes, og ufattelig mange andres, tro, og du burde respektere det. Det står heller ingenting i norsk/svensk lov om å kle seg ut som Jesus.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
Det er ikke poenget. Det er en del av hennes, og ufattelig mange andres, tro, og du burde respektere det. Det står heller ingenting i norsk/svensk lov om å kle seg ut som Jesus.
Vis hele sitatet...

Da må hun følge den gyllne regelen " det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"
Sitat av FaLcOn
Jeg føler meg krenket fordi Jesus er min gud, hvorfor skal noen forestille han for å få oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Fordi noen er barnslige og umodne. Om du velger og senke deg ned til deres nivå ved å "hevne" deg får det være ditt valg, jeg for min del skjønner ikke at du gidder.

Sitat av FaLcOn
Da må hun følge den gyllne regelen " det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"?
Vis hele sitatet...
Her skyter du deg selv så hardt i foten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Sist endret av Sot-Jo; 23. mai 2008 kl. 00:23.
hun er bare misunnelig på deg som kan ha det så gøy med din egen herre. Allah viser ingen nåde for de som spotter hans mann.

ot. regnes muhammed som allahs sønn?
Sitat av FaLcOn
Da må hun følge den gyllne regelen " det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"
Vis hele sitatet...
For å slå tilbake med samme mynt. Vendte du det andre kinnet til?
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av exuz
hun er bare misunnelig på deg som kan ha det så gøy med din egen herre. Allah viser ingen nåde for de som spotter hans mann.

ot. regnes muhammed som allahs sønn?
Vis hele sitatet...

Allah betyr Gud på arabisk

Det er som Kristendommen Jesus er gud`s sønn men vi/jeg tror på at det er samme person en enda gud.
Sitat av FaLcOn
Da må hun følge den gyllne regelen " det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en regel man først og fremst presser på andre mennesker. Da har man misforstått et sentralt poeng i budskapet man promoterer.
Sitat av exuz
ot. regnes muhammed som allahs sønn?
Vis hele sitatet...
Nei. Han er den viktigste profeten i Islam.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
For å slå tilbake med samme mynt. Vendte du det andre kinnet til?
Vis hele sitatet...

Du eide mer der
Hjelpe meg. For alt jeg vet så kan vedkommende jente ha trodd at å kle seg ut som Jesus ikke ville vekke store reaksjoner. Det ville jeg trodd. Det er tydeligvis feil. Når du så går i forsvarsposisjon og truer med å kle deg ut som Muhammed, som du vet at muslimer ikke liker, så eskalerer situasjonen og dere har plutselig en konflikt gående. Om du i stedet for å angripe henne hadde bedte henne om å slutte og forklart at du følte deg krenket så hadde sikkert dette løst seg på to sekunder.

Forsåvidt så mistenker jeg at du IKKE føler deg krenket, da hadde du vært krenket hele tiden, men at du ikke liker denne jenta eller har en eller annen absurd idé om at islam og kristendommen er i krig og benyttet sjansen til å få inn noen billige poenger og spy ut den ungdommelige "frustrasjonen" din på Internet.

Forsåvidt så regnes Jesus som en profet i islam.

EDIT: Jeg tok kanskje litt hardt i i andre avsnitt. Poenget mitt er at dette er en ikke-sak som du av en eller annen uforståelig grunn synes er så viktig at du klager din nød på Internet.
Sist endret av commie; 23. mai 2008 kl. 00:29.
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie
Hjelpe meg. For alt jeg vet så kan vedkommende jente ha trodd at å kle seg ut som Jesus ikke ville vekke store reaksjoner. Det ville jeg trodd. Det er tydeligvis feil. Når du så går i forsvarsposisjon og truer med å kle deg ut som Muhammed, som du vet at muslimer ikke liker, så eskalerer situasjonen og dere har plutselig en konflikt gående. Om du i stedet for å angripe henne hadde bedte henne om å slutte og forklart at du følte deg krenket så hadde sikkert dette løst seg på to sekunder.

Forsåvidt så mistenker jeg at du IKKE føler deg krenket, da hadde du vært krenket hele tiden, men at du ikke liker denne jenta eller har en eller annen absurd idé om at islam og kristendommen er i krig og benyttet sjansen til å få inn noen billige poenger og spy ut den ungdommelige "frustrasjonen" din på Internet.

Forsåvidt så regnes Jesus som en profet i islam.

EDIT: Jeg tok kanskje litt hardt i i andre avsnitt. Poenget mitt er at dette er en ikke-sak som du av en eller annen uforståelig grunn synes er så viktig at du klager din nød på Internet.
Vis hele sitatet...


1. Jeg har ingenting imot jenta bortsett fra at hun snakker for mye og skryter alt for mye
2. Det nytter ikke å si noe til ho det er som å snakke til en vegg
3. Jeg klager ikke jeg ville høre andres meninger.
4. Jeg sa det ikke på en sur måte eller noe sa bare det enkelt
Sitat av Stukov
Typisk muslim.
Vis hele sitatet...
Hva faen? Er du trangsynt eller?
Sist endret av BaJa; 23. mai 2008 kl. 00:41.
Sitat av x3m187
Hva faen? Er du trangsynt eller?
Vis hele sitatet...
Stukov bedriver bare litt rasist-trolling. Du har kanskje lagt merke til at han har bidratt i flere tråder der han har bidratt med lignende meningsølse innlegg. Ignorer han, og han vil sakte bli til stein.
Sist endret av Sot-Jo; 23. mai 2008 kl. 00:41.
Sitat av FaLcOn
Igår så skulle vi ta tullebilde med klassen der alle skulle kle seg ut til hva de ville, det var ei jente, faktisk hu mest irriterende av alle som kledde seg ut som Jesus, hun hadde lette klær med en krone av greiner på hoder, tegna skjegg med sprittusj i ansiktet og gikk uten sko. Og når vi tokk bilde var hun den eneste som sto på en benk med hendene utover, som viser liksom "dette her er mitt folk".
Jeg er selv kristen og ble litt irritert av det, (jeg var ikke den eneste) Så sa jeg bare plutslig " Ja jeg vil være Muhammed" Da flippa hun helt fordi hun er muslim.
Jeg vil høre deres meninger rundt dette!
Jeg vet vi har ytringsfrihet men hvor går grensen?
Har hun noe grunn til å bli sur?
Vis hele sitatet...
Lenge, leve ytringsfriheten. Men også lenge, leve respekt for andres tro.

Men jeg likte tilsvaret ditt. La henne flippe, la henne gråte. La det samme skje om hun finner ut at hennes tro er gal og alle verdens ateister har rett. Eller.. glem det.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Sitat av Stukov
Typisk muslim.
Vis hele sitatet...

Hva mener du med dette?
Sist endret av Hacker; 23. mai 2008 kl. 01:00.
Sitat av Hacker
Hva mener du med dette?
Vis hele sitatet...
Vi har konkludert at Stukov stuker.
Jeg foreslår at du tar opp dette med klassestyrer eller noe. Dere har fremdeles klassestyrere i barneskolen som kan vurdere alt mulig idioti elevene mener, ikke sant?