Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94362
er det anbefalt`?
Sitat av Zalox
er det anbefalt`?
Vis hele sitatet...
Les gjennom tråden og finn ut, har selv ikke brukt den.
Har iPhone som jeg har jailbreaket med GUIDE: ZiPhone - den ULTIMATE KOMPLETTE opplåsningmetode!

Tror den kan ta iPod touch også:

ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av ruuuty
Jeg har OneCall med network norway, mulig det er samme innstillinger.

Edge Settings:
Apn: internet

MMS:
MMSC: mms.nwn.no
Proxy: 89.254.65.20:80
APN: mms
Vis hele sitatet...
Sweet! Det funka som bare det! Takk skal du ha
Hvordan kan jeg finne ringetonene jeg har lagt inn på iPhonen min? De ligger i mappen "ringetoner" på iTunes, men jeg finner ikke ringetonene noe sted, ikke engang på iPod greia..:S
Sitat av Pope
RandomiZed:

Ja, det har vært stille her en stund nå. Folk begynner vel å bli "utlært"..

Merkelig. Jeg har førøvrig bare iPod Touch, så får ikke testet overføring av SMS-samtaler.
Har sjekket rundt på google i et kvarter nå, men finner ingenting om det du spør om. Vi får bare vente og se om noen opplever det samme problemet?

Har du ActiveX installert, forresten? Hvis du ikke har det, så er kanskje det en begynnelse?
Vis hele sitatet...
hihi, jeg kan så lite windows. Jeg aner ikke om jeg har activeX installert. Hvordan sjekker jeg om jeg har det installert ? Jeg prøvde å gå på update.microsoft.com fordi jeg vet at de har noen activex-greier som må kjøres for at det skal funke, så jeg installerte det som poppa opp der. "Du må installere activex-komponenten for å kunne bruke denne websiden" osv.

Men det hjalp ikke.
1. Hvordan ser jeg om jeg har ActiveX installert
2. Hvordan installerer jeg det om jeg ikke har det installert?
Skal ut og fly med iphonen min idag. Er det bare og slenge den i flymode og kjøre på eller noe mer som må gjøres for å bruke den på fly?
Sett den i flymodus når du kommer på flyet og skru den av. Når du kommer opp i lufta og skiltet med fest setebeltet slukkes kan du skru den på.
Har også one call abb.men hva gjør egentlig edge?Og er det mulig og sende MMS med iphone-i så tilfelle-hvordan gjør man det?
Og hvordan får jeg musikk som ringetoner på iphone?
Sist endret av esbens; 27. mars 2008 kl. 13:35.
Sitat av esbens
Har også one call abb.men hva gjør egentlig edge?Og er det mulig og sende MMS med iphone-i så tilfelle-hvordan gjør man det?
Vis hele sitatet...
Edge er trådløst Internett over mobilnettet der du betaler for overført datamengde. Hos OneCall mener jeg å huske at du betaler 5kr pr MB. Det er rimelig tregt og er ikke noe særlig å surfe med hvis ikke sidene er tilpasset iPhone. Du trenger edge for å kunne sende og motta mms. For å sette opp mms bør du sjekke denne tråden: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=407&t=191272 Det skal sies at det fungerer ganske tungvindt men så lenge du ikke sender flere mms til dagen så duger det.
Oki,takker for svar.
Men en ting til jeg lurer på.Kjøpte jo macbook for 1,5 år siden-og der får man jo "to" strøm kabler-eller hvertfall to stikk kontakter til og stikke i kontakten.en kort og en lang.Jeg bruker kun den korte pluggen som går rett i den boksen som er på ledningen mellom mac´n og stikk kontakten.Dermed har jeg da den lange versjonen igjen.Vil det da si at jeg kan bruke denne til og lade iphonen med?Eller må jeg har omformer..Volt messig er det jo likt-men lavere amper på henholdsvis iphone i forhold til macbooken.
Er det noen som har prøvd dette-eller må jeg kjøpe omformer,eller lade den via mac´n?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
hihi, jeg kan så lite windows. Jeg aner ikke om jeg har activeX installert. Hvordan sjekker jeg om jeg har det installert ? Jeg prøvde å gå på update.microsoft.com fordi jeg vet at de har noen activex-greier som må kjøres for at det skal funke, så jeg installerte det som poppa opp der. "Du må installere activex-komponenten for å kunne bruke denne websiden" osv.

Men det hjalp ikke.
1. Hvordan ser jeg om jeg har ActiveX installert
2. Hvordan installerer jeg det om jeg ikke har det installert?
Vis hele sitatet...
Med denne siden ser du om du har det installert.
http://pcpitstop.com/testax.asp

Her kan du laste ned ActiveX http://www.download.com/2001-2206-0.html
Jeg regner med at alle overføringer skal skje over trådløst nett.
Det er den eneste grunnen jeg ser til at dette kaaanskje kan være et problem.
Vet ikke hvorfor, men hvis programmet benytter seg av det og gjør deg avhengig av det for å kunne bruke programmet, så får du bare teste!
Har et irriterende problem med iphonen. Si jeg har lagret Ole med nr 22 22 22 22. Hvis han ringer meg, kommer det opp "Ole ringer". Men hvis han sender sms, kommer det +47 foran nummeret hans, og da klarer ikke telefonen å koble at det er samme nr. Så jeg må legge til +47 22 22 22 22 til Ole for at det skal funke. Er jo en utrolig kjedelig jobb hvis jeg må gjøre det med hele kontaktlista. Noen som har samme problem og funnet noen løsning på det?
Sitat av GeirBauer
Har et irriterende problem med iphonen. Si jeg har lagret Ole med nr 22 22 22 22. Hvis han ringer meg, kommer det opp "Ole ringer". Men hvis han sender sms, kommer det +47 foran nummeret hans, og da klarer ikke telefonen å koble at det er samme nr. Så jeg må legge til +47 22 22 22 22 til Ole for at det skal funke. Er jo en utrolig kjedelig jobb hvis jeg må gjøre det med hele kontaktlista. Noen som har samme problem og funnet noen løsning på det?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvordan du har satt opp telefonen med tanke på språk osv. Jeg har installert "Skandinavisk telefonstøtte" og "Spesial norsk telefonformat" fra iFon, og da slipper man +47. På den annen side er det greit med +47, for da kan man sende/ringe fra utlandet uten problemer.
Sitat av GeirBauer
Har et irriterende problem med iphonen. Si jeg har lagret Ole med nr 22 22 22 22. Hvis han ringer meg, kommer det opp "Ole ringer". Men hvis han sender sms, kommer det +47 foran nummeret hans, og da klarer ikke telefonen å koble at det er samme nr. Så jeg må legge til +47 22 22 22 22 til Ole for at det skal funke. Er jo en utrolig kjedelig jobb hvis jeg må gjøre det med hele kontaktlista. Noen som har samme problem og funnet noen løsning på det?
Vis hele sitatet...

Hadde samme problem ja-men legger ved en link til en god side som forklarer det meste-Bare gå ned til punktene som omhandler telefon og slikt-hadde samme problem først,men så ble det fikset ettersom jeg fulgte den oppskriften her inne.

Sitat av GeirBauer
Har et irriterende problem med iphonen. Si jeg har lagret Ole med nr 22 22 22 22. Hvis han ringer meg, kommer det opp "Ole ringer". Men hvis han sender sms, kommer det +47 foran nummeret hans, og da klarer ikke telefonen å koble at det er samme nr. Så jeg må legge til +47 22 22 22 22 til Ole for at det skal funke. Er jo en utrolig kjedelig jobb hvis jeg må gjøre det med hele kontaktlista. Noen som har samme problem og funnet noen løsning på det?
Vis hele sitatet...

Hadde samme problem ja-men legger ved en link til en god side som forklarer det meste-Bare gå ned til punktene som omhandler telefon og slikt-hadde samme problem først,men så ble det fikset ettersom jeg fulgte den oppskriften her inne.

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=189570

En ting til-jeg har onecall abb..Men det står Netcom+pluss logo og forsåvidt..Hvorfor gjør det det-og hva kan jeg gjøre for og evn fikse det.
vanligvis står det Norway network(eller motsatt,husker ikke hva det var)

noen andre som har hatt samme "problem"?!
Sitat av esbens
En ting til-jeg har onecall abb..Men det står Netcom+pluss logo og forsåvidt..Hvorfor gjør det det-og hva kan jeg gjøre for og evn fikse det.
vanligvis står det Norway network(eller motsatt,husker ikke hva det var)

noen andre som har hatt samme "problem"?!
Vis hele sitatet...
Det er fordi du er tilkoplet Netcom sitt nett. OneCall bruker Network Norway sitt nett, som igjen bruker Netcom sitt nett der de ikke har dekning. Network Norway har vel bare dekning i Stavanger foreløpig, så det fleste er tilkoplet NetCom. Plager det deg veldig at det står NetCom der trur jeg det ligger pakker på ifon for det fleste logoer.
oki,nei.no problemo!Bor jo faktisk i stavanger også-så er jo hvertfall ikke noe stress da..Men lurte vel siden det drev og byttet fra tid til annen..takker for svar..
Ingen som vet noe mht det lader problemet jeg hadde?
Sitat av Pope
Med denne siden ser du om du har det installert.
http://pcpitstop.com/testax.asp

Her kan du laste ned ActiveX http://www.download.com/2001-2206-0.html
Jeg regner med at alle overføringer skal skje over trådløst nett.
Det er den eneste grunnen jeg ser til at dette kaaanskje kan være et problem.
Vet ikke hvorfor, men hvis programmet benytter seg av det og gjør deg avhengig av det for å kunne bruke programmet, så får du bare teste!
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen.
Men det funka ikke :P
Cannot Create ActiveX control.
hrm.

Nei, alle overføringer skjer via kabelen :]
Er morsomt å kunne sende/motta sms på PCen ved hjelp av programmet. - men jeg vil altså eksportere alle sms-samtalene. Noe den ikke vil.
Får prøve å installer microsoft excel senere..
her forleden satte jeg inn en vanlig jack i iphonen-i det håpet om at jeg kom til og få lyd ut på høytalerene mine..Men den gang ei-så er lyd utgangen på iphone-kun lagd for det tilhørende headset´et/høretelefonene?
Ja, men du kan kjøpe en overgangsplugg. sjekk finn.no/qxl.
Sitat av solrikioo
Ja, men du kan kjøpe en overgangsplugg. sjekk finn.no/qxl.
Vis hele sitatet...
Eller fra Matthiesen her på forumet!
Sitat av esbens
her forleden satte jeg inn en vanlig jack i iphonen-i det håpet om at jeg kom til og få lyd ut på høytalerene mine..Men den gang ei-så er lyd utgangen på iphone-kun lagd for det tilhørende headset´et/høretelefonene?
Vis hele sitatet...
Til info: Du kan plugge hvilken som helst "normal" jack inn i docken.
(hvis du f.eks vil ha i bilen eller på anlegg)
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Emnet "jack til iphone" er tatt opp tidligere i denne tråden..
Sitat av Pope
Emnet "jack til iphone" er tatt opp tidligere i denne tråden..
Vis hele sitatet...
13 sider å lese for å finne ut om jacken til iphone .. :P Da velger jeg heller å gi ham svar på siste side.
Sist endret av RandomiZed; 28. mars 2008 kl. 17:08.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
13 sider å lese for å finne ut om jacken til iphone .. :P Da velger jeg heller å gi ham svar på siste side.
Vis hele sitatet...
sier bare ifra slik at han kan finne det og lese mer om det hvis han vil. Det finnes også en søkefunksjon her
Sitat av DonTomaso
Det kommer an på hvordan du har satt opp telefonen med tanke på språk osv. Jeg har installert "Skandinavisk telefonstøtte" og "Spesial norsk telefonformat" fra iFon, og da slipper man +47. På den annen side er det greit med +47, for da kan man sende/ringe fra utlandet uten problemer.
Vis hele sitatet...
Takker! Funket glatt når jeg installerte de. Jeg trodde jeg hadde de installert, men var tydeligvis en utgave som ikke funket så bra:P
Søkte litt rundt på og finne full versjonen av spillet labyrint til iphone..Men de jeg finner er i de aller fleste tilfeller på flere hundre mb.er det noen som kan bekrefte hvor stort det egentlig er?Eller kanskje i beste fall en link der jeg kan laste ned spillet?:P
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av esbens
Søkte litt rundt på og finne full versjonen av spillet labyrint til iphone..Men de jeg finner er i de aller fleste tilfeller på flere hundre mb.er det noen som kan bekrefte hvor stort det egentlig er?Eller kanskje i beste fall en link der jeg kan laste ned spillet?:P
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg finner det. Jeg har en cracket versjon av spillet og kan laste ned alle levler o.l. men husker ikke hvor jeg fant det.
Jeg kunne overført spillet fra ipoden min og gitt det til deg, men du trenger flere filer, for at det skal virke, og jeg husker ikke hvilke mapper de ligger i.

edit:
http://www.ipodtouchfans.com/forums/...ad.php?t=25989

Hvis du leser, ser du at det ikke er et crack, altså, ikke den versjonen jeg har, men du kan teste og se om det virker. Skal lete videre jeg..

edit 2: Her var den!
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=224736
OBS! Du må registrere deg får å få tilgang på filen!
Sist endret av Pope; 31. mars 2008 kl. 01:02.
Sitat av esbens
Søkte litt rundt på og finne full versjonen av spillet labyrint til iphone..Men de jeg finner er i de aller fleste tilfeller på flere hundre mb.er det noen som kan bekrefte hvor stort det egentlig er?Eller kanskje i beste fall en link der jeg kan laste ned spillet?:P
Vis hele sitatet...
Dette har jeg også lurt på. Det er jo helt forferdelig å måtte betale den svimlende sum av 35 norske kroner for et spill.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
Dette har jeg også lurt på. Det er jo helt forferdelig å måtte betale den svimlende sum av 35 norske kroner for et spill.
Vis hele sitatet...
Selve prisen er ikke problemet, men hele greia med å betale og få en fullversjon av spillet og (alt det!!!11!) er et ork! :P
nå er det lastet ned,men er ganske blank på hvordan jeg skal få spillet over på iphonen?:P
Sitat av esbens
nå er det lastet ned,men er ganske blank på hvordan jeg skal få spillet over på iphonen?:P
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror følgende skal fungere (correct me if i'm wrong):
  • Du bruker ett stykk SFTP-program (Cyberduck for mac, eller FileZilla for win) til å legge Labyrinth inn i /Applications på iPhonen
  • Be en liten bønn
  • Start iPhone på nytt
  • Dersom alt gikk som du ville, vil Labyrinth nå ligge på Springboard

Dvs. du gjør som her og bytter ut "ScummVM" med "Labyrinth"
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
http://www.youtube.com/watch?v=WOfiRoa4ff4

Se denne videoen som forklarer hvordan du laster over filer til ipod/iphone med ssh-protokollen..
Les også readme-filen som fælger med labyrinth-spillet som du lastet ned for å finne ut hvilke filer som skal hvor
Hva mener DU er den BESTE msnklienten til iPhone?

Her er det bare å være subjektiv som f.

Btw. Jeg HAR apollo, og jeg HAR Beejive; Begge suger.
last ned mobile chat. den er digg. du kan også laste ned insomania som lar telefonen være koblet til wifi selvom skjermen er skrudd av
oj, insomnia har jeg bruk for som fy !
Thanks ;D

æsj, får bare package download failed på MobileChat 2.0.0b

fant ut
Sitat av Alfsson
Problemer med film!

Har problemer med alle filmer og videoer på iPod Touch! De bare stopper og iPoden går ut til lista over filmer igjen. Dette skjer opptil flere ganger i løpet av en liten film. De stopper på nøyaktig samme tidspunkt hver gang. De spilles av helt fint i iTunes. Har filmer convertert av Videora iPod Converter 3.07 og andre programmer, men de stopper uansett.

Har også prøvd å gjenopprette iPoden uten hell (ettersom plustelig en dag var all musikk og video borte!)

Har i tillegg forsøkt med firmware 113 og 114, ingen forskjell...

Noen tips eller bør jeg bruke garantien og få ny? (Den er kjøpt i usa men kan vel bruke garantien her i norge i AppleStore?)
Vis hele sitatet...

Har nå hatt denne inne på rep. men får beskjed om at det ikke er noe galt med ipoden.
Hva kan det da være problemer med? Vista eller iTunes?
Hvis jeg avinstallerer iTunes (for å reinstallere), mister jeg hele biblioteket da?
Mange som er på jakt etter iPhone for tiden da? Vurderer å importere litt..
Jeg får inn to 8 gb rundt den 30. april. PM hvis noen er interesserte. Pris ikke fastsatt, kan diskuteres.
Min iPod Touch låser seg hele tiden. Det er en jailbroken 1.1.4.

Uansett hvilken app jeg går inn på så låser den seg.

Noen som kan hjelpe.
Prøvd å gjenopprette og jaibreake på nytt?
Sitat av disaster master
Prøvd å gjenopprette og jaibreake på nytt?
Vis hele sitatet...
har gjort det
Quake 3 for iPod Touch / iPhone

Noen som har dette?
Vilha!

[EDIT:] har til nå bare fått tak i Yeti3d som ligner doom...

Et anna spill... iPac3D
Sist endret av Turbolego; 9. april 2008 kl. 16:08.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Quake 3 for iPod Touch / iPhone

Noen som har dette?
Vilha!
Vis hele sitatet...

AAAH! Jeg vil også ha! Skal lete nå!

edit: Hmm.. Ser ut som om vi bare får vente.. Dukker vel opp noe snart, så den som finner det først får skrike høyt!
Sist endret av Pope; 9. april 2008 kl. 16:01.
Sitat av Turbolego
Quake 3 for iPod Touch / iPhone

Noen som har dette?
Vilha!

[EDIT:] har til nå bare fått tak i Yeti3d som ligner doom...
Vis hele sitatet...
Her er sida til folka bak videoen: http://hermitworks.blogspot.com/
Quake er ikke ute enda og informasjonen vil nok komme på den sida når det blir lagt ut.

Edit: Litt mer info: http://www.gamecyte.com/2008/04/08/h...ch-edition/532
Sist endret av ruuuty; 9. april 2008 kl. 16:24.
.. vil ikke dette gå sinnsykt tregt? Det er ikke noe spesielt morsomt å spille FPS-spill uten dugbar FPS.
Sist endret av RandomiZed; 10. april 2008 kl. 14:17.
Sitat av RandomiZed
.. vil ikke dette gå sinnsykt tregt? Det er ikke noe spesielt morsomt å spille FPS-spill uten dugbar FPS.
Vis hele sitatet...
iPhone er en showcase telefon, og det er nok dersom det kjører i det hele tatt!
Forresten, kjenner du til en annen telefon som kan kjøre Quake3 arena?

Det jeg ønsker meg: Bruke iPhone som joystick for å spille Quake 3 på mac/pc!
Hva vil det si å "jailbreake" iPoden? Hva går det ut på, hvordan gjøres det, hvorfor?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av destruction
Hva vil det si å "jailbreake" iPoden? Hva går det ut på, hvordan gjøres det, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest lest hele denne tråden, ville du ha fått svar på alle spørsmålene dine, men jeg skjønner at du ikke gidder å gå igjennom alt.

Kort sagt:
Jailbreaking av iPod er å knekke opp sperren som hindrer deg i å skrive til enheten/installere applikasjoner.
Ergo, ved å jailbreake iPoden, får du mulighet til å skrive kode til enheten, altså installere en haug av programmer/spill e.l.

Dette gjør man for å øke funksjonaliteten og utvide bruksområdene på iPoden.

Her er en guide som er postet på side 2 in denne tråden: (Firmware 1.1.2)
http://www.freakforum.nu/forum/showp...6&postcount=23

(Hvis du vil ha JB-guide på andre firmwares, krever dette bare et lite søk på google )
Sist endret av Pope; 11. april 2008 kl. 00:20.
jeg kjøpte et par spill på iTunes Store.. De la seg i en egen mappe i iTunes-spilleren.. Noen som vet hvordan jeg flytter dem over til iPoden..? Har en iPod Touch..
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av handy.
jeg kjøpte et par spill på iTunes Store.. De la seg i en egen mappe i iTunes-spilleren.. Noen som vet hvordan jeg flytter dem over til iPoden..? Har en iPod Touch..
Vis hele sitatet...
Er iPoden jailbreaket? Hvis den er det på "gamlemåten" som var ulovlig, så er det bare å laste over mappen med spillet (hvis du finner den) over til iPoden via SSH og endre rettigheter til 755.

Hvis du har åpnet iPoden på den nye måten, som jeg tror skal være mulig nå (har ikke fulgt med der på lenge. Har fremdeles FW 1.1.2 ) så kan du vel kanskje synkronisere spillet over via iTunes?
Sist endret av Pope; 11. april 2008 kl. 02:40.