Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1604
Hei, lurte på om det finnes et program slik at vi i klassen kan spille over lan på f.eks warcraft 3 eller Generals?
Skolen har blokkert lan portene, og en ting til. Lan spillingen har tenkt til å skje i midttimen på skolen, der vi da har 2 timer fri.

Noen som veit om hvordan vi kan få spilt sammen?
Takker for alle svar.

PS: bare dropp prate om at jeg ikke trenger å spille på skolen og alt det der.
Sist endret av Erav; 24. mai 2009 kl. 18:58.
Ta med egen switch (kabler, usj) eller et AP (trådløst) som du setter i en krok/i sekken din/et skap el. som alle som vil spille kobler seg til. Dere får ikke internett da, men det kan også løsest om dere har kunskap nok.
Sist endret av plohg; 24. mai 2009 kl. 19:07.
Hamachi. Dette programmet lager et virtuelt LAN som kobler seg opp over internett. Lag en gruppe som vennene dine joiner og dere har et LAN.
Sitat av shalabais Vis innlegg
Hamachi. Dette programmet lager et virtuelt LAN som kobler seg opp over internett. Lag en gruppe som vennene dine joiner og dere har et LAN.
Vis hele sitatet...
Du klarer kanskje å få opp multiplayer Kabal over hamachi. All data går gjennom hamachi sine servere (selv om dataene står rett ved siden av hverandre), noe som gjør all overføring og spilling dødstreg med flere tusen i ping.
Sitat av plohg Vis innlegg
Du klarer kanskje å få opp multiplayer Kabal over hamachi. All data går gjennom hamachi sine servere (selv om dataene står rett ved siden av hverandre), noe som gjør all overføring og spilling dødstreg med flere tusen i ping.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd nevneverdig ping på spill som warcraft3 og lignende. Vi spiller for med hamachi som mellomledd flere ganger i uken og jeg har aldri, noen sinne applevd lagg som utelukkende kunne skyldes på Hamachi.

Man mister selvfølgelig noe over nettet, men det er mye det samme som å spille spill over nettet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg vil oppfordre deg til å snakke med avdelingsleder eller lignende, og få i gang en LAN-konkurranse på skolen. Offisielt altså. En fredagskveld for eksempel. Auditorium eller lignende dere kan sitte på? Med prosjektor og greier? Og så noen premier og slikt. Avdelingslederen vår syntes hvertfall det var en kjempeidé.

(Dette er ment som en happening i tillegg til vanlig hverdagslig spilling)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vil oppfordre deg til å snakke med avdelingsleder eller lignende, og få i gang en LAN-konkurranse på skolen. Offisielt altså. En fredagskveld for eksempel. Auditorium eller lignende dere kan sitte på? Med prosjektor og greier? Og så noen premier og slikt. Avdelingslederen vår syntes hvertfall det var en kjempeidé.

(Dette er ment som en happening i tillegg til vanlig hverdagslig spilling)
Vis hele sitatet...
Det hørtes kjekt ut!

Men Hamachi fungerer fint gjennom det trådløse nettverket på skolen våres iallfall.. Men en switch og kabler er jo det optimale, hvis du har tilgang på det
Grupperom på skoler har generelt switcher og kabler hengende på veggene? kanskje festet med en liten skru

Skru den ned å lån den i midtimene.



Og skru den opp når dere er ferdig selfølgelig.....

[Edit]: Har du en trådløs en til overs hjemme kan du jo selvsagt bare sette opp denne et eller annet sted på skolen så får dere jo tilgang i timene og uten at noen ser det
Sist endret av jarl; 24. mai 2009 kl. 19:59.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av plohg Vis innlegg
Du klarer kanskje å få opp multiplayer Kabal over hamachi. All data går gjennom hamachi sine servere (selv om dataene står rett ved siden av hverandre), noe som gjør all overføring og spilling dødstreg med flere tusen i ping.
Vis hele sitatet...
Hamachi is a UDP-based virtual private networking system. Its peers are helped by a third node called a mediation server to locate each other and to bootstrap the connection between them. The connection itself is direct and, once established, no traffic flows through our servers.
Vis hele sitatet...
hamachi sin hjemmeside

Det er p2p
Trådstarter
37 1
Takker for alle svart. Hamachi har jeg ikke tenkt på.
Vi har ikke noe switch på grupperom på skolen, uheldigvis. Jeg har heller ikke tilfeldigvis en switch liggenes
Du kan sette opp et trådløst nettverk mellom pc'ene... La den ene pc'en være access point, for så å koble opp de andre mot det nettverket.. Dette er veldig enkelt og fungerer utmerket så lenge alle sitter i samme rom...

hvis du googler ad-hoc network på google tror jeg du får en fremgangsmåte på hvordan du setter dette opp..
Trådstarter
37 1
Takk, får prøve det i morgen da
Hvis noen lurer på hvordan sette opp en ad-hoc nettverk har jeg linken her
Sist endret av Erav; 24. mai 2009 kl. 21:17.
Sitat av wb- Vis innlegg
Du kan sette opp et trådløst nettverk mellom pc'ene... La den ene pc'en være access point, for så å koble opp de andre mot det nettverket.. Dette er veldig enkelt og fungerer utmerket så lenge alle sitter i samme rom...

hvis du googler ad-hoc network på google tror jeg du får en fremgangsmåte på hvordan du setter dette opp..
Vis hele sitatet...
Skulle til å si det, å lage et ad-hoc nettverk fra en vista maskin er uhørvelig lettvint gjort, var jeg deg ville jeg sjekka om noen av dere kjører vista, og deretter laga et.

Grunnen til at man ikke trenger noe fet forklaring howto er fordi at liksom når du er innpå network and sharing center så er det så logisk at det er helt sykt, når du trykker create new connection elns, og boksen kommer opp med alt du kan velge mellom står det faktisk host an ad-hoc eller no slikt, du kommer til å finne det rimelig greit med mindre du er blind eller no slikt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei ! tar opp denne tråden igjen jeg. Sitter på skolen, og vil gjerne spille lan i fritimene. Har et Buffalo AP som jeg kan bruke. Spørsmålet er: Når vi kobler oss på det, hva mere må vi gjøre for å kunne se hverandre?
ok Nå skal jeg "reveal the secret" om hvordan dere med skolepcer som har "Trend microsoft office scan" eller noe sånt kan spille lan på skolen.
Først gå på <kjør>
Skriv inn "regedit"
Det vil dukke opp 3-4 mapper. Siden jeg ikke har skolepcen her (får dem ikke før i sept engang) kan jeg ikke fortelle akkurat hvem, men du skal ihvertfall gå inn på en av dem og finne "Trendofficescan" mappen.
Gå inn der og trykk "n" til du finner <Nopwdprotect> mappen. Trykk på den mappen og en liten firkant vil komme opp. Der så står det et tall, sannsynligvis "0". Du fjerner "0'en" og skriver "1".

Nå som det er gjort finner du office scan greia nederst i høyre hjørne, høyreklikker den og trykker "unload office scan".

Enjoy!
NB( Du kan bare unloade office scanen når du har bytta "0" med "1". Og hver gang du skrur av pcen/reseter den må du gjøre samme prossesen på nytt.
Sist endret av Tortia; 22. august 2009 kl. 22:14.
Jepp det er et program som dere kan bruke. (hamachi)

dette fungerer slik at pcn tror at dere er på samme nettverk.
fungerer også på hjemmenettet.


coz
De fleste har vel nettverks kabler hjemme, og vis dere en rundt 6 stk, så koster det joe ingen ting å spleise på en 8 porter . Dette gjorde vi på ungdsomskolen, går selv på vidregående nå, men har ikke fått PC, men når vi får de blir det L to the A to the N.
[quote=Tortia;1480123]
Det vil dukke opp 3-4 mapper. Siden jeg ikke har skolepcen her (får dem ikke før i sept engang) kan jeg ikke fortelle akkurat hvem, men du skal ihvertfall gå inn på en av dem og finne "Trendofficescan" mappen.
QUOTE]


Eller bare trykke CTRL + F på tastaturet og skrive "trendofficescan" Altså i regedit.
Sist endret av VLK; 26. august 2009 kl. 15:07.
på min skole laget vi eget nett via trådløs, da koblet alle pcene til en annen pc via trådløst. altså en pc virker som hovedserver.

Heter Ad hoc

edit. too late
Sist endret av mo3; 26. august 2009 kl. 15:49.