Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1377
Godfolk!

Jeg lurer på om ikke en bekjent av meg forsøker seg på å få tusket til seg endel penger fra en forening jeg er medlem i. Vi snakker om en påstått skade på eiendom som ønskes dekket av foreningen. Mye som skurrer...

Så til mitt spørsmål: Er skademeldinger noe som er mulig å få tak i? Gir forsikringsselskap ut slike ting? Er snakk om If forsikring i dette tilfellet...
Jeg regner med det er snakk om at han prøver å få en utbetaling fra forsikringsselskapet og dere, noe de garantert er minst like interessert i å høre om, da det garantert er et brudd på forsikringsvilkårene hans.
Nei, han har ikke forsikring så han ønsker at foreningen sksl dekke skaden...
Bare å stå på sitt, hvis du er sikker i din sak. Det er han som har ansvaret med å sannsynliggjøre at dere var skadevolder.
Ja, saken er grei nok den. Han har naturligvis ikke noe å komme med rent juridisk. Men, det er jo ikke alltid jussen som styrer hvordan man forholder seg til ting. Det er relasjoner på spill her. Poenget er at jeg føler på meg at det er ugler i mosen og ønsker å undersøke litt...
"Er du i tvil, så er du ikke i tvil." - forsvaret.

Skaff deg mest mulig informasjon før du foretar det noe, er kravet berettiget så vil han bli kompensert og hvis det viser seg å være bare tull.. vel, da har du fort en mindre relasjon å bekymre deg for.