Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 904
Hei!
Jeg kjøpte Htc Touch Cruise i forrige uke, og kjøpte også med en Sandisk 8 Gb minnebrikke. Jeg er ivrig mobilfotograf, og har tatt masse bilder siden jeg fikk den på onsdag. Men så skjedde noe plutselig med minnebrikka idag. Jeg var ute med noe venner, og tok bilder av de. Så la jeg telefonen i lomma, og på vei hjem rundt et kvarter senere ville jeg høre på musikk, som også er lagra på minnebrikka. Men alt var borte! Jeg gikk videre å sjekka bildene, men fant ingenting. Hva kan ha skjedd? Kan det være gjemt et sted? Det står at 354.53 MB i bruk, men klarer ikke finne noen filer på pcen heller.. Det er 5 års garanti på brikken, hva kan jeg da evt. få igjen?
Takk!
Om det er noe galt med brikken, så går jo det på garanti selvfølgelig, men du kan jo ikke få igjen bildene dine, om de faktisk er helt borte.

Men om det står at 354 MB er i bruk, er de jo der. En plass.
Brikken din sitter mest sannynlig løst, prøv å ta den ut/inn igjen.
Du kan jo prøve WinUtils - Photo recovery software
Recovers lost or deleted digital pictures from Flash Cards, Smart Media, Sony Memory Stick, IBM Micro Drive, Floppy drive readers any type of media viewed as a drive in Windows!
Vis hele sitatet...
finnes sikkert et eget program til ditt kamera/minnekort hvis du søker...
Prøv noen av disse programma. Det andre treffet ser lovende ut.
Jeg hadde prøvd og funnet ut hvorfor det står at 250MB er i bruk før jeg prøver WinUtils Photo Recovery Software. Det virker ikke som bildene dine er slettet, bare ikke synlige. Jeg har ingen anelse hvorfor.
Den kan ikke sitte løst, for ingen av filene syntes på pc-en heller.. Men det at det står at 350 MB er i bruk syntes jeg er rarest.. Noen anelse om hvor filene kan ha blitt av?
Sitat av homer666
Hei!
Jeg kjøpte Htc Touch Cruise i forrige uke, og kjøpte også med en Sandisk 8 Gb minnebrikke. Jeg er ivrig mobilfotograf, og har tatt masse bilder siden jeg fikk den på onsdag. Men så skjedde noe plutselig med minnebrikka idag. Jeg var ute med noe venner, og tok bilder av de. Så la jeg telefonen i lomma, og på vei hjem rundt et kvarter senere ville jeg høre på musikk, som også er lagra på minnebrikka. Men alt var borte! Jeg gikk videre å sjekka bildene, men fant ingenting. Hva kan ha skjedd? Kan det være gjemt et sted? Det står at 354.53 MB i bruk, men klarer ikke finne noen filer på pcen heller.. Det er 5 års garanti på brikken, hva kan jeg da evt. få igjen?
Takk!
Vis hele sitatet...
Er 6 mnd garranti på ekstrautstyr som regel. Men det høres ut som en reklamasjons sak, da har du 2 år!
Du har ikke prestert å skule mappene da? Hvis det går ann på mobil oxo da....
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=85322 Der står det ganske tydelig at det er 5 års garanti, selvom dette er uinteressant i denne sammenhengen i og med at jeg kjøpte den på onsdag. Får dra til en telesjappe å spørre om de vet råd i morgen, og gjør de ikke det så får jeg prøve WinUtils Photo Recovery Software eller noe lignende.

Det jeg også lurer på, men har ikke funnet noen mulighet for å skjule filer når jeg har sjekket gjennom..
Sist endret av homer666; 21. april 2008 kl. 00:16.
Ok...et par ting!!

1. Har du kortleser til pc'en?
2.Hvis ja på 1, får du i det hele tatt opp "mappa" til minnekortet?
3.Hvis ja på 2, gå på egenskaper på mappa og se om det er huket av på "skjul mappe"
Hvis ja, så er det jo ikke noe problem?

Gå på instillinger, mappealternativer eller noe slikt og velg "vis skjulte filer og mapper" og sjekk om de er skjult før du gjør noe annet iallefall:P
Kortleser til pc har jeg og fungerer. Mappa kommer opp. Jeg sjekke egenskaper på selve minnebrikka, der står det at det er brukt 350 MB. Når jeg åpner den kommer en mappe opp, den står det at bruker 0,0 KB.. Alt prøvd å sette på "Vis skjulte filer og mapper", men det hjelper ikke..
Sitat av homer666
Kortleser til pc har jeg og fungerer. Mappa kommer opp. Jeg sjekke egenskaper på selve minnebrikka, der står det at det er brukt 350 MB. Når jeg åpner den kommer en mappe opp, den står det at bruker 0,0 KB.. Alt prøvd å sette på "Vis skjulte filer og mapper", men det hjelper ikke..
Vis hele sitatet...
du har ikke noe mail ellernoe som tar den plassen da? hvor er det du har kjøpt mobilen henn da?
kjøpt på mpx.no. Hvis det er mail, vises ikke det i mappene på pc-en?
Jeg har brukt PC Inspector Smart Recovery 4.5 fra www.convar.de flere ganger. Den er gratis og finner i hvert fall bildene, men er mere tvilsom på filmsnutter pga filendelser. Den tilbyr at alle bilder som blir funnet blir lagret på et annet sted (les: harddisk) slik at intet blir endret på minnebrikken under bruk. PC inspector krever riktignok at du får opp minnebrikken som en stasjonsbokstav på PC-en, men du har jo dette. Vær forberedt på at det kan ta noen timer å lese gjennom 8 GB minnebrikke.
Sitat av homer666
kjøpt på mpx.no. Hvis det er mail, vises ikke det i mappene på pc-en?
Vis hele sitatet...
aiith, høres ut som minnebrikken din er fucka! hvis ikke noen har fikla med telefonen din uten at viste om det å vært borti noe formatering ellernoe av minnebrikken! men hvis du er sikker på at det heller ikke har skjedd så har jeg ville ha klaga på den!