Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 600
Hallo!

Tenkte jeg skulle stille dette spørsmålet som jeg stiller meg ganske ofte. Hva musikken betyr for hver enkeltperson. Går vel omtrent ikke en dag uten musikk, enten det er via media, tv, skolebarna som synger, musikk på det kollektive og mange andre plasser.

Jeg har aldri drevet med musikk selv. Blokkfløyte er vel det eneste instrumentet som jeg har brukt mest, bare fordi det var obligatorisk. Prøvde litt DJ på pc programmer men kom ikke særlig langt

Siden jeg er født og oppvokst på østkanten var rap & hiphop smurt inn fra miljøet. Selv om livsstilen som flere rappere rimer om ikke var i nærheten av min så fikk jeg et spesielt bånd til rap og hiphop.

Interessen er ikke borte nå i 20 årene men jeg må si jeg velger mer med omhu. Jeg vil at sangene skal ha mening. jeg klarer ikke høre på sanger om horer, penger, gull, biler og berømmelse. Derimot er sanger med mening herlig.

Hører vel på omtrent alt nå. Fra Country til Electrohouse og mer.

Hvis man får se eller høre på spillelisten til en person så mener jeg nesten at jeg kan LESE personen. Høres sikkert rart ut, men vil tro musikk sier mye om deg som person.

Har bare nå en vanlig Ipod, de nye apple øreproppene og det holder GODT for meg. Laster som regel ned på 320.. Mange vil sikkert si at jeg aldri har HØRT musikk ordentlig. Hva slag utstyr bruker du til å eargasme hele deg selv?

For meg kan én sang endre den drittdagen til noe helt fantastisk. Eneste jeg syntes er fryktelig trist er at man fort kan "bruke opp" sangen og plutselig gå lei.

Jeg laster ned musikk og har vel gjort det store deler av livet. Fått noen cder igjennom tidene men går mye i nedlasting. Er vel kanskje ikke helt støttene for artisten men klarer ikke (uansett hvor mye jeg prøver) å gå over til å kjøpe musikken. Bruker heller ikke spotify, selv om hver gang jeg bruker det syntes det er fantastisk.

Ble mye skriving i denne tråden. Enkelt og greit; Hva betyr musikk for deg? Hvor stor lidenskap har du til musikk? Har fått utrolig lyst til å lære gitar etter jeg startet å høre på sjangrer der det benyttes osv.. Driver du kanskje med musikk selv?

I visse situasjoner gjør musikk meg skikkelig gira. Fester og trening spesielt. Har også skjedd at jeg bare har sittet rolig og fått det adrenalinrushet ut av dimensjoner av en beat, rytme eller en fantastisk lyrisk fremførelse.

Poengløs, håpløs og for normal tråd... Men følte for å opprette en

Ikke bry dere om skrivefeil!

heartslava.
Sist endret av heartslava; 24. september 2013 kl. 17:20.