Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4339
Jeg begynner å gå rimelig lei av å sjonglere på tre forskjellige ladere til digitalklokke, mobil og headset. Det har gått opp for meg at det faktisk eksisterer ladestasjoner for å løse akkurat dette problemet, problemet er bare at jeg ikke finner en vegglader/ladestasjon med inngangene jeg ønsker.

Jeg er 99% sikker på at det er jeg som har gjort en dårlig jobb i mitt forsøk på research, fordi dette er vel noe som må eksistere? Men til min skuffelse hittil, så finner jeg kun ladere med USB-C og USB-A.


Jeg ønsker meg altså en (helst litt elegant) ladestasjon som permanent kan stå tilkoblet i stua, og som har støtte for å lade enheter via. Mini-USB/USB-C/USB-A (samtidig om mulig). Dersom den tilfeldigvis hadde hatt støtte for alle disse (samtlige) tilkoblingene så hadde det vært en bonus, men er selvsagt inget krav

Håper noen har noen gode tips!
Hvorfor trenger du så mange forskjellige porter på laderen? Enheter med mini og micro-USB lades jo gjerne gjennom en kabel som har USB-A connector i andre enden.
3-in-1 ladekabel

Ville gått for en av disse typene istedenfor en ladestasjon
Jeg bruker helst originale ladere som følger med produktet, men har i tillegg en liten ladestasjon. Den har kun USB-A porter, men det er alt jeg trenger. Denne lille soppen lader alt av USB-dingser, og fungerer som lampe i tillegg.



For å lade større enheter kan det være nyttig å ha USB-C i tillegg, men dedikerte porter for mini og micro-USB er vel ikke spesielt nyttig?
Sist endret av mentalmelt; 7. november 2021 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.ikea.com/no/no/p/koppla-...hvit-20415027/

Billig og grei lader med 3 porter. Funker helt fint til mitt bruk, men ikke forvent hurtiglading.
Sånt er faktisk Netonnet bra på med sine egne produkter "Andersson"..

Sitat av sprett Vis innlegg
https://www.ikea.com/no/no/p/koppla-...hvit-20415027/

Billig og grei lader med 3 porter. Funker helt fint til mitt bruk, men ikke forvent hurtiglading.
Vis hele sitatet...
Hurra for Ikea måtte langt inni en manual for å finne effekt med små bokstaver. Naturligvis ikke noe hurtiglading for noen tikroner.

Indoor use only
Max total load: 3400 mA
Max load per USB-outlet: 2400mA
Sist endret av Dough; 8. november 2021 kl. 10:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for alle svar!

Jeg må innrømme at jeg følte meg litt dum etter å ha lest svarene, fordi når jeg nevnte alle de forskjellige uttakene jeg trengte i ladestasjonen, så tenkte jeg ikke på at den andre enden av samtlige USB-kabler er lik

Jeg har funnet to produkter som er aktuelle, men jeg har et par spørsmål i tillegg. Alternativene jeg vurderer er en ladestasjon med headset-stand, og kanskje en litt mer elegant og funksjonell lastestasjon). Dersom noen har personlig erfaring med disse så hadde jeg forresten satt pris på de også


Mitt første spørsmål er om jeg trygt kan lade "spesialutstyr" som telefoner i disse ladestasjonene så lenge jeg bare har en kabel som passer? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt folk si at dette er av betydning ift. tilkobling av utstyret (brannfare), er dette riktig? Eller kan jeg f.eks. bare bestille de billigste kablene jeg finner fra Ali Express?

Mitt andre spørsmål er også et spørsmål som kommer fra teknologisk uvitenhet om ting de aller fleste kanskje forstår. I ladestasjonen med headset-stand så er det også lydinnganger, jeg forstår ikke hensikten med å ha lydinnganger på en ladestasjon?

Mitt siste spørsmål henger egentlig litt sammen med det første, men er det generelt noe å bekymre seg for i forhold til brannfare hvis dette er utstyr som står konstant tilkoblet?


Tusen takk hvis noen tar seg bryet med å opplyse meg
Sist endret av stepry; 14. november 2021 kl. 14:11.
Ved å bruke ustandard lader og kabel, vil (kan) du få lengre ladetid.

Alt elektrisk utstyr urgør en brannfare, og du bør ha minst mulig tilkoblet når du sover. Så vurdér nøye behovet for å ha utstyr fast tilkoblet.