Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3878
Noen som vet noe om dette studiet? Kan velge og vrake mellom alt jeg har søkt på, men valget står mellom Digital infrastruktur og cybersikkerhet, Informatikk, og Dataingeniør. Alle tre ved NTNU Trondheim. Digital infrastruktur og cybersikkerhet er fullstappet med innhold jeg synes virker interessant. Dataingeniør ser også bra ut rent emnemessig, men er jo en del mer matte osv. - men det er kanskje en fordel egentlig? Jeg har B i matte fra forkurs (tilsvarende 4 i R2).

Informatikk ble jeg litt sjokkert over, da det er utrolig mye annet enn informatikkemner med i bildet. Noe av det andre er valgfag, mens noe ser ut til å være et påtvunget felt som ikke direkte har noe med informatikk å gjøre. Merkelig? Kjenner det trekker veldig ned, men er vanskelig å si når man bare har det som står på nettsidene.

Har egentlig vært ganske fast bestemt på Digital infrastruktur og cybersikkerhet, og har også dårlig erfaring med å plutselig gå vekk fra opprinnelige planer i siste liten, men har også erfart at IT-studier ikke alltid er fullt så innholdsrike/matnyttige som de kanskje kan utgi seg for å være - derfor håper jeg noen kanskje har vært borti studiet Digital infrastruktur og cybersikkerhet, eller kjenner noen som har gått/går der?
Går du informatikk så lærer du "alt" og kan velge og vrake i IT-jobber - inkludert sikkerhet hvis du har en særinteresse innen det. Der teller personlig engasjement, domenekunnskap og eventuelle sertifiseringer mer enn den spesifikke graden uansett. Går du en mer spisset IT-linje vil det kunne lukke noen dører hvis du finner ut at f.eks cloud devops eller enterprise backend er det kuleste i verden.
Trådstarter
Sitat av Odesseiron Vis innlegg
Går du informatikk så lærer du "alt" og kan velge og vrake i IT-jobber - inkludert sikkerhet hvis du har en særinteresse innen det. Der teller personlig engasjement, domenekunnskap og eventuelle sertifiseringer mer enn den spesifikke graden uansett. Går du en mer spisset IT-linje vil det kunne lukke noen dører hvis du finner ut at f.eks cloud devops eller enterprise backend er det kuleste i verden.
Vis hele sitatet...
Veldig godt poeng!
Hørt mye bra om linjen. Det er vanligvis evnen til å lære nye ting som er det viktige å få dokumentert, med tanke på fremtidige muligheter, så det å gå på steder der læringstempoet er bra er absolutt veien å gå!