Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2266
Går på en god del beroligende, mot angst X søvn. Sobril 25mg( dagtid) quetiapine 2x25mg på kveld+20mg vallergan, sovner ikke før 2-7 om morningen, tar de 21:00.

Det er jo ganske store doser?

Våkner: 09:00 vær ukedag, 10:00 i helgene.
Sist endret av BenzoKnekk; 12. november 2021 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går på 100 mg quetiapin, og sover som faen. Prøvd å be om høyere dose? Dropp gjerne Vallergan, som gir verre hangover enn quetiapin gjør.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
går selv på sobril, lyrica, stilnoct, phenergan, atarax, tolvon, seroquel, truxal og remeron, sovner sjeldent før 3 på morgenen.
prøv å ta seroquelen tidligere evt snakk med legen om å prøve ut stilnoct, funker fantastisk for innsovningen og kanskje mogadon/apodorm om du ikke sover gjennom natta.
om du har en streng lege, kanskje prøv noe antidepressiva som atarax, mianserin eller remeron. kan samtidig være en god ide å kutte vallergan om du sliter med å komme deg opp på morgenen. det som gir best effekt for meg er å røyke en feit en før sengetid.
men tror nok du opplever at du sover best uten noe medisiner om du trapper ut alt av beroligende og praktiserer gode søvnrutiner
lykke til kompis
https://oslo-universitetssykehus.no/..._s%C3%B8vn.pdf
Sist endret av Hasjoman02; 13. november 2021 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går på 100mg seroquel og sovner heller ikke før 6-7 om morran. De mister effekt etterhvert
Sover greit på 100 mg kvetiapin selv om effekten ikke er den samme som i begynnelsen. Slutter jeg med de så får jeg feber, hodepine og ukontrollert nysing i tillegg til akutt insomni i ca en uke. Angrer på at jeg begynte på de.
Hva gjør du fra du tar medisinene til du er i seng?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hva gjør du fra du tar medisinene til du er i seng?
Vis hele sitatet...
Ligger i sengen og ser på mobiltelefon.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Ligger i sengen og ser på mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Da blir man hvertfall ikke trøtt. Skru av all stimuli for hjernen. Søvnforskere sier mobil er værstingen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da blir man hvertfall ikke trøtt. Skru av all stimuli for hjernen. Søvnforskere sier mobil er værstingen
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg MÅ distrahere tanker, om jeg bare ligger der får jeg ubehag og angst. Må ligge til jeg er for trøtt til å tenke, så sovner jeg.

Men derfor det hadde vært greit med en medisin som ga den effekten.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Problemet er at jeg MÅ distrahere tanker, om jeg bare ligger der får jeg ubehag og angst. Må ligge til jeg er for trøtt til å tenke, så sovner jeg.

Men derfor det hadde vært greit med en medisin som ga den effekten.
Vis hele sitatet...
Du burde heller gjøre noe som ikke involverer skjerm. Skjerm lurer hjernen til å holde seg våken. Har du prøvd å høre på lydbøker eller musikk?

Det du går på er nok til å slå ut de fleste, så her er nok problemet at hjernen får for mye stimuli.
Ha på blålys-blokkerende briller og flux/kvelds-lys på telefonen hvis du må se på telefonen i senga!

Lysterapi om morgen er den beste måten å nullstille døgnrytmen på. Kjøp deg en lampe på Clas Ohlson til 399 og ha den på mens du drikker kaffe i senga om morgenen. Godt rituale. Lyset er så sterkt at det øker serotonin også. Har en mild antidepressiv effekt. ++ at døgnrytme nullstilles
Sist endret av urunderarrest; 13. november 2021 kl. 07:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dropp å ligge på mobilen! Det du heller bør gjøre er å sette på en interessant podcast eller video på YouTube på TVen, skru av skjermen så det er mørkt i rommet og legge deg med lukkede øyne og høre på
Da blir du trøtt etterhvert.
Sist endret av krystallkongen; 13. november 2021 kl. 09:33.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Dropp å ligge på mobilen! Det du heller bør gjøre er å sette på en interessant podcast eller video på YouTube på TVen, skru av skjermen så det er mørkt i rommet og legge deg med lukkede øyne og høre på
Da blir du trøtt etterhvert.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg enig i.

Hører jeg på en podcast med lukkede øyne, sovner jeg nær sagt uansett hvilken tid det er på døgnet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Problemet er at jeg MÅ distrahere tanker, om jeg bare ligger der får jeg ubehag og angst. Må ligge til jeg er for trøtt til å tenke, så sovner jeg.

Men derfor det hadde vært greit med en medisin som ga den effekten.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner deg godt, er i samme sko. For meg er sobril og seroquel den perfekte kombinasjonen når tankene spinner og seroquellen ikke er nok
▼ ... over et år senere ... ▼
begynn å spille oldschool runscape, og så tar du å trener opp runecrafting skillen til du sovner. eventuelt agility.

jeg mener det hvis du sier du trenger noe for å avlede tankene så er det heilt ideelt, men også skru ned skjermlys til minimum.
Sist endret av høystakken; 19. juni 2023 kl. 19:43.