Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1080
M19 her. Drevet med idrett hele livet, siste 2 år egentrening på styrke, fokusert på bodybuilding.

Vekt 4 måneder siden: 80kg og lean. Vekt nå: 70kg og lean.

Benk 4 måneder siden: 15 reps på 80kg.

Benk nå: 10 reps på 70kg.

Natural, ikke på steroider.

Det har altså vært en kombinasjon av mye festing/ferie og sykdom som har gjort at jeg ikke har fått trent bra på 4 måneder hvorav de siste 2 månedene har vært absolutt null trening. Har mistet 10kg med lean muskelmasse og løftene mine har som dere ser, da spesielt benk gått ned ekstremt. Er basically der jeg var for 2 år siden nå. Dette er veldig deprimerende ettersom jeg var i mitt livs form for 4 mnd siden.

Jeg vil tro jeg har bra muskelminne, men har aldri vært avholds fra trening så lenge så må nesten spørre her. Noen med erfaring som kan gi meg et estimat på hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta igjen vekta på 80kg da med lean muskler (shredda) og styrken min på løftene hvis jeg spiser, sover og trener consistent fra nå?
Jeg vil tro jeg har bra muskelminne, men har aldri vært avholds fra trening så lenge så må nesten spørre her. Noen med erfaring som kan gi meg et estimat på hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta igjen vekta på 80kg da med lean muskler (shredda) og styrken min på løftene hvis jeg spiser, sover og trener consistent fra nå?
Vis hele sitatet...
Tok meg ca. 4 måneder å komme tilbake i toppform igjen etter en lengre pause fra trening under corona-tiltak.
Vil tro du kommer fortere tilbake til nivået du var på ved å trene med lettere vekter enn du ellers ville brukt en liten stund.

Det går fort, du er ung stut. Ikke gammel bukk
Tar deg 4uker og du er på samme sted.
Sentral nerve systemet er mye med på styrke også. Når du ikke bruker musklene på en stund så blir koblingene i sentral nerve systemet mindre effektive, men du har ikke mistet muskler men litt styrke. Kanskje du har mistet litt pga festinga, men er ikke mye. Alkohol har jeg merket tørker ut kroppen noe sinsykt og drikker jeg mye i perioder så kan de ta uker før vekta stabiliserer igjen. Har ofte gått ned 3-4kilo som varer i flere dager etter en heftig kveld med gutta.
Du husker nok når du begynte å trente hvordan den første mnd du kunne øke vekta hver trening, det var sentral nerve systemet som begynte å bli mer effektiv. Tok meg 4mnd når jeg var 15 å gå fra å så vidt maxe stanga til å reppe 60kg, det har dog tatt meg 6år og noen kurer til å kunne reppe 110kg komfortabelt.
Sist endret av Sitronbrussomsm; 10. august 2021 kl. 22:52.
Det varierer, er kosthold på stell og du kanskje legger deg litt på bulksiden kommer du langt på 4 uker. Det gjorde jeg, men da trente jeg hele kroppen 2 ganger i uka, vanligvis tar jeg bare 1.
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Har mistet 10kg med lean muskelmasse og løftene mine har som dere ser, da spesielt benk gått ned ekstremt.
Vis hele sitatet...
Du har ikke klart å miste 10kg med muskelvev, så fremt du har vært nærmest sengeliggende å regne. Jeg tipper du har overvurdert din lean masse ved 80kg og vurderer feil fettprosent nå som du har gått ned 10kg. Store deler av dette er uansett intramuskulært vann og glukose. Ikke kontraktile proteiner.


Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Er basically der jeg var for 2 år siden nå. Dette er veldig deprimerende ettersom jeg var i mitt livs form for 4 mnd siden
Vis hele sitatet...
Tja. Du får trøste deg med at å trene tar tid og at det er en ferskvare. Med løftene du skisserer er du fortsatt langt unna 'toppen' og kan fortsatte nyte flere år med god og motiverende progresjon om du ønsker!

Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Jeg vil tro jeg har bra muskelminne,
Vis hele sitatet...
Muskelminne er et direkte mål på tidligere størrelse av muskelmasse. Du har med andre ord like bra muskelminne som noen andre som har hatt identisk masse.

Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Noen med erfaring som kan gi meg et estimat på hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta igjen vekta på 80kg da med lean muskler (shredda) og styrken min på løftene hvis jeg spiser, sover og trener consistent fra nå?
Vis hele sitatet...
80kg i benken for 15 reps er fint oppnåelig for de fleste normalt bygde menn innen 8-14 måneder. Å bygge 10kg (tipper nærmere 3-5kg muskelmasse, resterende vann og glukose) kan du sikkert oppnå ila 3-6 mnd, med tanke på at du nylig har hatt den fysikk.
Bare husk at lav fettprosent (>6-10%) medfører en del fysiologiske endringer som gjør det vanskeligere å bygge muskulatur.
Har du dårlig tid kan du jo vurdere en rolig bulk/vedlikehold, og så heller ta cuttingen når du er fornøyd med massen.
Sist endret av Dibsent; 10. august 2021 kl. 23:40.
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Tar deg 4uker og du er på samme sted.
Sentral nerve systemet er mye med på styrke også. Når du ikke bruker musklene på en stund så blir koblingene i sentral nerve systemet mindre effektive, men du har ikke mistet muskler men litt styrke. Kanskje du har mistet litt pga festinga, men er ikke mye. Alkohol har jeg merket tørker ut kroppen noe sinsykt og drikker jeg mye i perioder så kan de ta uker før vekta stabiliserer igjen. Har ofte gått ned 3-4kilo som varer i flere dager etter en heftig kveld med gutta.
Du husker nok når du begynte å trente hvordan den første mnd du kunne øke vekta hver trening, det var sentral nerve systemet som begynte å bli mer effektiv. Tok meg 4mnd når jeg var 15 å gå fra å så vidt maxe stanga til å reppe 60kg, det har dog tatt meg 6år og noen kurer til å kunne reppe 110kg komfortabelt.
Vis hele sitatet...

ETTER steroider så tok du repper på 110kg?