Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2290
Hei, har drevet med lucid dreaming en stund nå. Kom over en artikkel forleden angående kosttilskudd og drømming generelt. Altså at kosttilskudd/mat kan gjøre drømmer veldig realistiske og hjelpe deg å få en lucid dream. Lurte på om noen på forumet har noen erfaring med akkurat dette. Har du spist eller tatt noe som har gitt deg en lucid dream eller en veldig realistisk drøm?
Setter pris på svar
Jeg driver å trener endel å bruker ZMA, jeg får værtfall mye "sterkere" drømmer med det. Men vil ikke tro det når det du ser på som "lucid dreaming"
ZMA som er et kosttilskudd, ofte brukt i forbindelse med styrketrening, er kjent for å gi deg rare og syke drømmer.. Jeg brukte sjeldent å drømme før, men etter jeg begynte på det drømmer jeg nå nesten hver natt.. Det får deg bare til å sove veldig tungt som er bra for restutisjon, og som da igjen får deg til å drømme oftere.
Eneste negative med det er at det er heelt jævlig å stå opp på morraen hvis du ikke har fått nokk søvn. Øker sjangsene for å snooze, omså ikke høre vekkeklokka i det hele tatt....
Ridder av 1. klasse
Forstår ikke helt greien med Lucid Dreaming? Dette er noe jeg har opplevd med gjevne mellomrom hele livet?

Hele poenget er jo at du ikke må sove for "tungt"... Sover du for tungt, så glemmer du/kan du ikke kontrolle drømmen...

Opplever stadig at jeg "våkner" i drømmen og tenker, faen jeg sover/drømmer, let's have some fun! Pleier å fly endel, sånn som supermann! Når jeg kommer i det stadiet at jeg kan kontrollere drømmene mine, så tenker jeg bare, nå vil jeg fly som en fugl! Så gjør jeg bare et hopp fra bakken og så bærer det av sted. Flyr ofte over tretopper som en ørn, er sykt fett og en sinnssykt følelse, som du går å tenker på hele dagen etterpå! Må ofte gå noen runder med meg selv, for å forstå at det ikke var virkelighet.

Har aldri tatt noe stoff eller gjort noe som helst for å oppleve dette fenomentet... Det bare blir sånn av seg selv..
Melatonin og l-theanine har gitt meg mye mer drømming og lucid flere ganger.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ibux har funket flere ganger. ZMA også.

Særlig er 200-600mg ibux konge hvis du har betennelser og du har lyst til å sove godt med mye drømming
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av F3ffa Vis innlegg
ZMA som er et kosttilskudd, ofte brukt i forbindelse med styrketrening, er kjent for å gi deg rare og syke drømmer.. Jeg brukte sjeldent å drømme før, men etter jeg begynte på det drømmer jeg nå nesten hver natt.. Det får deg bare til å sove veldig tungt som er bra for restutisjon, og som da igjen får deg til å drømme oftere.
Eneste negative med det er at det er heelt jævlig å stå opp på morraen hvis du ikke har fått nokk søvn. Øker sjangsene for å snooze, omså ikke høre vekkeklokka i det hele tatt....
Vis hele sitatet...

ZMA er vell bare s(z)ink, magnesium og vitamin b6 da.
Så det må jo være en av de ingrediensene som gjør noe med søvnen.
Sist endret av sam500; 12. april 2014 kl. 02:24. Grunn: Yolzo
Hei, fant ut at det er vitamin b6 som gjør at du får realistiske drømmer/drømmer mer. Du finner b6 i blant annet fisk, frukt osv. Kjøpte derfor 50mg tabletter på apoteket, og tok 2 før leggetid. WOW... Jeg fikk først en veldig realistisk drøm som gikk over til å bli lucid etterhvert.
Hvis formålet er kun å kunne drømme mer, er det magnesium og muligens B6 du er på jakt etter. Istedefor synsing og vage svar har du her en lege som gir deg nødvendig informasjon om temaet:

http://www.lommelegen.no/legesvar/si...-til-s%C3%B8vn

Skal nevnes at jeg selv opplever langt bedre søvn/husker drømmer bedre på inntak av magnesium, men om det er placebo eller aner jeg ikke. Vil også anbefale deg å kjøpe magnesium seperat hvis formålet er rettet mot søvn, da det blir billigere enn å dytte i seg ZMA som de færreste har behov for.
Sist endret av Dibsent; 13. april 2014 kl. 11:28.
Har brukt en del ZMA hardcore, tar som regel 2 stk før jeg legger meg - NOEN dager har jeg helt syke drømmer, andre dager er det en helt vanlig drøm. Husker også drømmene til punkt og prikke, har f.eks drømt at jeg var den største dealeren i Norge å vært med på store handler osv x)
Sitat av sam500 Vis innlegg
ZMA er vell bare s(z)ink, magnesium og vitamin b6 da.
Så det må jo være en av de ingrediensene som gjør noe med søvnen.
Vis hele sitatet...
ZMA øker kvaliteten på søvnen til den som tar det. Funker spesielt godt etter fysisk moderat og hard trening.
1 ampull pr 30kg kroppsvekt er normal dosering, 30-45 min før du vanligvis legger deg.
Sist endret av nudo; 13. april 2014 kl. 17:33.