Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3011
Jeg klarte her om dagen å slette "en del" sanger fra maskinen min, og jeg er helt blank når jeg skal sette meg ned å faktisk laste ned på nytt. Derfor spør jeg dere nFF-ere om hvilke grupper/artister som kan være bra å laste ned?

Jeg søker musikk i Rock-/metall- og psy-trance-sjanger.

Jeg har AC\DC, Opeth, Hammerfall, Within Temptation, Metallica, Testament og ZZ top på "listen" over det som skal lastes ned? Noen som vil legge til noe?

På forhånd takk.
jeg syned du kan fjerne hammerfall og zz top

neida. last ned dette:

Slayer, Megadeth, Iron Maiden, Pantera, The Gathering, Machine Head, Anthrax.

Da skulle du vel ha noe å prøve.
først vl jeg si, metal ikke metall.
men aslevik sier mange fornuftige band, vil legge til type o negative, SOAD, Angel Witch (hvis du liker de gamle kara), dope, the offspring ( ikke metal men... jeg hater punk, men dette syns jeg er bra) celtic frost er også ganske bra... men alt kommer jo ann på hvordan type metal du liker da... led zeppelin er også jævla digg musikk, god gammal dags rock
Vi aner jo ikke hva slags rock/metal du liker, men her er noen forslag:

HIM, Slipknot, Mindless Self Indulgence, Cradle Of Filth, Children of Bodom, Deftones, Disturbed, Turboneger, Dream Theater, Liquid Tension Experiment, Arcturus, Einherjer.

Her er det mye godsaker
jeg føler meg dum som ikke foreslo dream theatre, de er sinnsyk gode

EDIT: in flames må jo også lastes
Sist endret av BigFigWasp; 29. september 2005 kl. 10:22.
Skjekk ut Blind Guardian, Kamelot, og evt Sonata Arctica om du liker litt mer melodiøs metal.
In Flames, Kiss, Wizard, Black Sabbath, Nightwish, Grave Digger, Sonata Artica osv

Du kan gå inn på bnrmetal.com
Der finner du alle band du treger og vite om + mange flere
Helt klart CoB og In Flames
Norther, Soilwork, Kalmah.
Inearthed er litt artig da (alexi før cob).
Hmm..Melodisk death metal generelt sett
Sist endret av okaminaru; 29. september 2005 kl. 16:59.
Noe av det jeg liker/kan høre på

The Who, Led Zeppelin, Guns N' Roses, Pink Floyd, Kiss, Jethro Tull, Sex Pistols, The Beatles, Nazareth, Black Sabbath, Dire Straits, Mötley Crüe, AC/DC, Alice Cooper, Def Leppard, Jimi Hendrix, Aerosmith, Creedence Clearwater Revival, Deep Purple, Dio, Dire Straits, The Doors, Gluecifer, Herman's Hermits, Iron Maiden, Metallica, King Crimson, Megadeth, Pantera, Queen, The Rolling Stones, Scorpions, Slash's Snakepit, The Smiths, Thin Lizzy, TNT, Turbonegro, U2, Ugly Kid Joe, Van Halen, Velvet Revolver, Judas Priest, WE, ZZ Top, Brides of Destruction, Slayer, Skid Row, T. Rex, Twisted Sister, Judas Priest, Raga Rockers, Backstreet Girls, Motörhead, The Mars Volta, Lynyrd Skynyrd, INXS...godt mulig jeg har lista et band opp to ganger osv... sikkert glemt noen også :P
Kovenant (de to første CD-ene er best), Rammstein (doh), nine inch nails, accept, sisters of mercy, eldre dimmu borgir, dark tranquility, marilyn manson (hvis du liker), judas priest, alice cooper, guns n roses, tool.
Sist endret av Yuna; 29. september 2005 kl. 17:24.
Norske cumshots, tristania, zeromancer/seigemenn og det meste av jørn lande. Iron maiden, anthrax, rhapsody, metallica osv er også band som gjør seg å ha
Og så klart Dum Dum boys da! Glemte den
Mayhem og windir.... Gorgoroth er også fint...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Siden du liker Opeth, bør du sjekke ut Pain of Salvation. Norske Spiral Architect og amerikanske Cynic er heller ikke dumme. Vil også anbefale Ayreon, Mr. Bungle, Ozric Tentacles, Porcupine Tree, IQ, Eloy (Ocean & Ocean II), Nektar (Journey to the Centre of the Eye) og Jeff Wayne (War of the Worlds).

Felles for alle disse er at de kan kalles progrock. Det er imidlertid store forskjeller, så om du ikke liker det ene, kan det godt hende du liker det andre. Når det er sagt, er ikke nyere metal min store lidenskap, men hvis du liker artistene jeg har anbefalt her, er det stor sjanse for at du også liker mye av progrocken som kom på 70-tallet, og i så fall må du bare skrike ut, så skal du få flere tips.
Sist endret av aybara; 29. september 2005 kl. 18:39.
Dream Theater og Pagan's Mind.

OT: Får se DT irl imorgen ^^
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Circus Maximus, Arcturus, Susperia
Kan ikke se at noen har nevnt : Black Sabbath !
Det er jo også mulig å leite litt etter Sirenia, Tristania, Sins of thy beloved (Dersom du liker denne typen musikk).
Det er veldig mye bra av de "nye" metal bandene er jo rimelig bra; Ensiferum er liksom den eneste jeg kommer på sånn i farta. Edit: Holdt på å glemme Paradise Lost (de første albumene) samt Motorhead.
Av gamle slägere har man jo Twisted Sisters, WASP, Thin Lizzy, Megadeth,
Sist endret av |fatman|; 29. september 2005 kl. 20:05.
def leppard, Ronnie James Dio, Ozzy,
legger til Rhapsody, Stratovarious og Guardians of time jeg mine personelige favoritt metalbands.
Folk er så flinke til å komme med finfin musikk her Katatonia, dream evil, AFI!!! Dad verden trenger ikke noe mer enn rock
Black Sabbath
Jimi Hendrix
Nightingale
Behemoth
Bathory
Rhapsody
Ozzy Osbourne
Burzum
Clandestine Blaze
Sykdom
Deathspell Omega
Stabat Mater
Musta Surma
Mgla
Exordium
Death to Earth
Idvarp
Totenkult
Hagl
731 Urkven
Wolfschrei
Necrolust
Funeral Forest
Erhabenheit
Cultus
Deathgate Arkanum
Dimmu Borgir
Creedence Clearwater Revival
Naglfar
My Dying Bride
Stratovarius
Kalmah
Old Mans Child
Bob Dylan
Motörhead
Blackfoot
HIM
Dreamscape
Einherjer
Judas Priest
Ingenting
Immortal
Iron Maiden
Type O Negative
Infernum
EverEve
Nahar
Black Astrology
Hammerfall
Grave Digger
Megadeth
Mnemic
Mirror Of Deception
The Herbaliser
Ensiferum
Entombed
Dark Sanctuary
Axewitch
Darkthrone
The Specials
Ajattara
The 69 Eyes
Opeth
Theatre of Tragedy
Obitary
Dryland
Thee Plague of Gentlemen
Led Zeppelin
Dusk
Berserk
DragonForce
Tenacious D
Rainbow
Johnny Cash
Steppenwolf
Ram Jam
Amon Amarth
Sons of Jonathas
Kovenant
Cradle of Filth
Funkadelic
Lordi
The Yardbirds
Fairyland
Evoken
Corrosion Of Conformity
Therapy
Samael
Mournful Congregation
Gorgoroth
System of a Down
Thunderstone
Tidal
Elvaron
Torian
Edenbridge
Arch Enemy
Elvenking
Slayer
Graveworm
In Flames
Turboneger
Iommi
cKy
Bloodsimple
Kamelot
Jack Johnson
Medusa
Pantera
Wintersun
Aerosmith
Baron Rojo
The Rolling Stones
W.A.S.P
Arise
Arkona
Katatonia
Moonsorrow
Kayser
Aquaria
Swallow the Sun
Tenhi
Unearth
On Thorns I Lay
Dark Tranquillity
Ildjarn
Korpiklaani
Soilwork
Wood
Kreator
Richard Strauss
Firewind
Kremate
Rebellion
Finntroll
Doctor Butcher
Pain
Order of Nine
Pagans Mind
Hatesphere
Lacuna Coil
Children of Bodom
Morgion
Meshugga
Stevie Ray Vaughn
Morgana Lefay
Borknagar
Jag Panzer
Ivory Moon
Sist endret av cryo; 29. september 2005 kl. 21:38.
across five aprils<3
Woooow. Her har det skjedd mye siden jeg så sist.. :P
Takker for ALLE svar

Var noen som nevnte Sonata Arctica, hvis noen har flere grupper/artister i den sjangeren så spytt ut
Sist endret av colamannen; 29. september 2005 kl. 23:36.
megadeth er et must da. : )
Black Sabbath! beste bandet ever tror jeg ^^ ozzy, maiden, motorhead, metallica, megadeth, ac\dc, led zeppelin, rammstein, WASP, danzig, judas priest og hvis du liker punk så blir det vel sex pistols og ramones eller litt anderledes punk the misfits horror punk kalles det vel :P har sikkert glemt noen favoriter her men men
Sist endret av Bomber; 29. september 2005 kl. 23:56.
Sitat av aybara
Når det er sagt, er ikke nyere metal min store lidenskap, men hvis du liker artistene jeg har anbefalt her, er det stor sjanse for at du også liker mye av progrocken som kom på 70-tallet, og i så fall må du bare skrike ut, så skal du få flere tips.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skriker og gråter og alt sånt. sleng ut med det du har Jeg har ALDRI før lastet ned SÅ mye musikk på en dag:P (Hvis man ser bort fra gathering)
Du må vel ha noe psy/goa og..
1200 micrograms,shponlge,halucinogen,psysex,infected mushroom og grove controllers
InTrance: Takker Er glad i psy/goa når jeg *kremt*
black sabbath er best, eneste som måler seg er vel zeppelin *var på konsert i oslo*
heh, limewire likte ikke så mange nedlastinger på en gang. Det klikka
Vis du liker horror punk som feks Misfits så er det ett must å laste ned horror metal som feks Murder Dolls Wednesday 13.Mudvayne litt mer kommæsjt og Poison The Well, Atreyu og Rob Zombie (?)
New York City, N.Y.C, Pretty mean when it wants to be
Black leather, knee-hole pants, Can't play no high school dance
Fuzz tone, hear 'em go, hear 'em on the radio,
Misfits, Twilight-Zone, R-A-M-O-N-E-S, R-A-M-O-N-E-S ,RAMONES!

jah...få taki Ramones du
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Symfonisk prog:
Camel [SIZE=1](Camel, Mirage, Snowe Goose, Moonmadness, Nude)[/SIZE], Genesis [SIZE=1](Nursery Cryme, Foxtrot, Selling England By The Pound)[/SIZE], Van Der Graaf Generator [SIZE=1](H To He Who Am The Only One, Pawn Hearts, Godbluff, Still Life)[/SIZE], Änglagård [SIZE=1](Hybris)[/SIZE], Casa Das Maguinas [SIZE=1](Lar de Maravilhas)[/SIZE], Cressida [SIZE=1](Cressida, Asylum)[/SIZE], Flower Kings [SIZE=1](Back in the World of Adventures, Space Revolver, Meet The Flower Kings)[/SIZE], Focus [SIZE=1](In and out of Focus, Focus III, Hamburger Concerto)[/SIZE], Gentle Giant [SIZE=1](Octopus, Acquiring The Taste)[/SIZE], Peter Hammill [SIZE=1](Chameleon In The Shadow Of The Night, The Silent Corner And The Empty Stage, The Fall of the House of Usher)[/SIZE], Happy the Man [SIZE=1](Crafty Hands, Better Late...)[/SIZE], Roine Stolt [SIZE=1](The Flower King, Hydrophonia)[/SIZE], The Tangent [SIZE=1](The Music That Died Alone)[/SIZE], Transatlantic [SIZE=1](SMPTe)[/SIZE], Mike Oldfield [SIZE=1](Ommadawn, Amarok)[/SIZE].

Italiensk symfonisk prog:
Banco Del Mutuo Soccorso [SIZE=1](Io Sono Nato Libero)[/SIZE], Maxophone [SIZE=1](Maxophone)[/SIZE], Museo Rosenbach [SIZE=1](Zarathustra)[/SIZE], Le Orme [SIZE=1](Collage, Felona E Serona)[/SIZE], Osanna [SIZE=1](L'uomo)[/SIZE], Premieta Forneria Marconi [SIZE=1](Storia Di Un Minuto, Per Un Amico)[/SIZE],

Canterbury:
Caravan [SIZE=1](In the Land of Grey and Pink, For Girls Who Grow Plump in the Night)[/SIZE], Hatfield and the North [SIZE=1](Hatfield and the North, The Rotters' Club)[/SIZE], Khan [SIZE=1](Space Shanty)[/SIZE].

Artrock:
Ambrosia [SIZE=1](Ambrosia)[/SIZE], Explorer's Club [SIZE=1](Age of Impact)[/SIZE], Steve Hackett [SIZE=1](Voyage of the Acolyte)[/SIZE], Høst [SIZE=1](På Sterke Vinger, Hardt Mot Hardt)[/SIZE], Kansas [SIZE=1](Point of Know Return)[/SIZE], Phish [SIZE=1](Junta)[/SIZE] , Rush [SIZE=1](Hemispheres)[/SIZE].

Krautrock:
Amon Düül II [SIZE=1](Tanz der Lemminge)[/SIZE], Can [SIZE=1](Future Days)[/SIZE], Grobschnitt [SIZE=1](Rockpommel's Land)[/SIZE].

Neo-prog:
Fish [SIZE=1](Vigil In A Wilderness Of Mirrors)[/SIZE], IQ [SIZE=1](Subterranea)[/SIZE], Marillion [SIZE=1](Script for a Jester's Tear, Fugazi, Misplaced Childhood, Clutching at Straws)[/SIZE].

Folk:
Folque [SIZE=1](Folque)[/SIZE], Haizea [SIZE=1](Hontz Gaua)[/SIZE], Jethro Tull [SIZE=1](Stand Up, Aqualung, A Passion Play, Songs From The Wood, Heavy Horses)[/SIZE], Ragnarök [SIZE=1](Ragnarök)[/SIZE], Strawbs [SIZE=1](From the Witchwood, Grave New World)[/SIZE], Traffic [SIZE=1](The Low Spark of High Heeled Boys)[/SIZE].

Psykedelisk prog:
Eloy [SIZE=1](Dawn, Ocean, Planets, Ocean II)[/SIZE], Nektar [SIZE=1](Journey To The Centre Of The Eye, A Tab in the Ocean)[/SIZE], Ozric Tentacles [SIZE=1](Curious Corn)[/SIZE], Pink Floyd (Piper at the Gates of Dawn, A Saucerful of Secrets, Dark Side of the Moon).

Jeg er egentlig ingen fan av å kategorisere forskjellige artister og grupper, siden mange artister/grupper kan plasseres flere steder. Jeg velger likevel å gruppere dem etter kategoriene brukt på ProgArchives, rett og slett fordi det da er lettere å vite hva som ligner på hva. Anbefaler deg å ta en titt på den sida, da det ligger mange MP3-er til nedlasting der. Det er et ganske omfattende arbeid å skaffe seg alt jeg har nevnt, så jeg vil anbefale at du begynner med Pain of Salvation, Opeth, Flower Kings, Genesis, Van Der Graaf Generator, Camel, Caravan, Hatfield and the North, Jethro Tull, Haizea, Marillion, og Pink Floyd (de er du kanskje kjent med fra før.. av en eller annen grunn virker for meg som om veldig mange har god kjennskap til Pink Floyd, men liten eller ingen kjennskap til lignende grupper fra samme periode) for å finne ut om dette er noe for deg. Se forøvrig http://www.progarchives.com/prog/1967-2004v1.html og http://www.progarchives.com/Progressive-rock.asp for mer informasjon om progressiv rock.
Hmm.. er jo veldig forskjell på rock og metal da

Coheed and Cambria (alternative metal/emo)
The All-American Rejects (indie rock/emo)
No Use For A Name (punk)
Transplants (punk)
Boxcar Racer (punk)
Mew (alternative rock)
Amber Pacific (indie/alternative rock/punk/emo)
Anberlin (indie rock/emo)
My Chemical Romance (alternative rock/punk)
Wakefield (punk)
Dashboard Confessional (indie rock/emo)
Further Seems Forever (emo)
Jack's Mannequin (alternative country/rock)

Har mye mer, men orker ikke å skrive det vil bare anbefale å sjekke ut så mange indie og alternative rock-band som mulig og bare finne de man liker best, om man liker den typen musikk
Black Sabbath, Pantera, Slayer, DIO-
Sitat av aybara
av en eller annen grunn virker for meg som om veldig mange har god kjennskap til Pink Floyd, men liten eller ingen kjennskap til lignende grupper fra samme periode
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok gjerne, ja. Det tror jeg kan ha noe med Pink Floyd's talent å gjøre.. Jeg tror ikke det er noen i verden som klarer å lage så beroligende musikk som den gruppa der gjør.. Takk for tipsene
Uhm. Jeg hadde glemt at jeg hadde laget en sql-database over musikken min, jeg fant output her: http://ftp.nohope.nukethenet.com/~nohope/liste.txt (Dårlig linje, but what the heck)
Musikken som har blitt lastet ned der lasta jeg ned på The Gathering 03 og 04.. Lasta bare ned de største mappen jeg fant, og endte opp med en svær og litt unødvendig kolleksjon.
Sist endret av colamannen; 30. september 2005 kl. 09:07.
My Chemical Romance=Emo Joshiwo menne uansett blant de beste bandene som finnes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om noe som ligger i samme gate som In Flames - Whoracle (albumet altså)?
Svært melodisk, i tillegg til gråling
Sist endret av okaminaru; 9. oktober 2005 kl. 21:05.
Sitat av okaminaru
Noen som vet om noe som ligger i samme gate som In Flames - Whoracle (albumet altså)?
Svært melodisk, i tillegg til gråling
Vis hele sitatet...
Hmm... In Flames er jo noe for seg selv, nærmeste jeg kan tenke meg er Dark Tranquility...
er det ingen andre enn meg som hører på Guardians of time her? :S
Årets album: Russell Allen / Jorn Lande: The Battle - fantastiske duetter med to av mine favorittvokalister. Bør sjekkes ut!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Iron Maiden(min favoritt)
Van Halen
Motörhead er jo jævlig digge, om enn litt ensformige
AC/DC
Children of Bodom
Guns 'n Roses (jævlig digg musikk)
Black Sabbath
Led Zeppelin
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Sitat av Gitarfreaken
Årets album: Russell Allen / Jorn Lande: The Battle - fantastiske duetter med to av mine favorittvokalister. Bør sjekkes ut!
Vis hele sitatet...

Enig der, meget bra skive.
Jeg har fått meg nytt favorittband: In Flames:-)
okaminaru: Jeg et om en sang, da:P "Opeth - Blackwater Park" er utrolig fin, 102% deilig å høre på.
Gg Allin!!!!!!