Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2578
Hei!

Har et bilde jeg gjerne vil ha kritikk på.

http://www.home.no/haakonsh/S8000318.JPG

Si ifra om du trenger full str.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
jeg er ingen fotokritikket, men bildet er vel ikke noe ekstra ordinært. Jeg tar det for et feriebilde. Jeg reagerte på teksten. Om du vil ha tekst på bildet ville jeg ha gått for en annen farge og en annen font. Og du ha vel gjerne ikke "laget" fotografiet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kutt bort en del av himmelen er vel noe av det første jeg tenker. Kanskje ikke ta med så mye av hele greia men ett mindre utsnitt?
Ok, er er litt kritikk:
- Litt for lite kontrast, bildet blir litt blass.
- For mye bakke "nærmest" dvs nederst på bildet. Ingen fokuspunkter eller noe. Ingenting å hvile øyet på.
- Selv om man kan følge muren med øynene så er den så krunglete at det blir slitsomt. Du skulle hatt noen linjer som ledet øyet.
- Kanskje en anelse for mye himmel også. Det er liksom bare blått.
- Selve komposisjonen fungerer ikke, selv om det er et meget interessant "objekt".
- Den grønne teksten ødelegger alt fullstendig. Fjern den.
jaG
Produktutvikler
Typisk bilde. Sett alt for mange kjedelige bilder av den KM, og dette var ett av dem.
Enig med Jonta, kutt vekk noe av himmelen og bytt font(gjerne teksten også)

Du kunne sikkert gjort noe ekstra med det også, bilde effekter o.l, får å fått det litt mer interesant å se på.
kineserne hadde lite og gjøre på den tiden..
Ikke veldig konstruktivt, men jeg håper ikke du har lagt ned veldig mye tid i dette bildet, for det ville være bortkastet tid.
Du har da vel ikke gjort annet enn å trykke på utløserknappen på veg forbi? Hvorfor vil du ha kritikk? Fordi du vil vite hva du kan gjøre bedre neste gang? Begynn med å tenk hva du vil med bildet, fortsett med å tenk på hvordan du vil ta bildet, hvordan du skal få fram det du vil med bildet, og etter å ha stått der å tenkt som en annen tulling, så finn ut hvorfor i all verden du vil vise det fram til oss.

Feriebilder er både fint og bra det, men hvorfor viser du dem til oss som om det skulle være et kunstverk?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke så mye liv i dette bildet her. Brun sand,brunt kratt, beige mur, blekblå himmel. Det eneste som stakk seg ut med hensyn til fargene var teksta, med sin lysende grønne farge, og det er ABSOLUTT ikke noe pluss.
Ville sagt 2-3/10.
hawken07's Avatar
Trådstarter
Ps: må bare minne på at teksten bruker jeg bare for denne publiseringen og bildet er tatt med kompaktkamera.

Takk allikevel!
jaG
Produktutvikler
Sitat av hawken07
Ps: må bare minne på at teksten bruker jeg bare for denne publiseringen og bildet er tatt med kompaktkamera.

Takk allikevel!
Vis hele sitatet...
Hadde vært greit å hatt bildet helt ferdig før du poster det da..
Vet ingenting
Greit motiv, men det er utrolig blass og uskarpt. Får ikke hengt øynene mine på noenting der..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av hawken07
Ps: må bare minne på at teksten bruker jeg bare for denne publiseringen og bildet er tatt med kompaktkamera.

Takk allikevel!
Vis hele sitatet...
Tviler på at noen her kommer til å stjele bildet ditt.

Tenk litt før du tar neste
Sitat av hawken07
Ps: må bare minne på at teksten bruker jeg bare for denne publiseringen og bildet er tatt med kompaktkamera.

Takk allikevel!
Vis hele sitatet...
Du kunne forsatt ha valgt en annen farge og en annen font, kunne du ikke? Gjerne gjort den halv-gjennomsktig også.. Man setter navnet sitt på et bilde for å unngå at andre kopierer det gjør man ikke, ikke for å ødelegge bildet? Som du har gjort det nå tar den absolutt ALL oppmerksomheten, og det blir totalt feil... En mildere farge som for eksempel grå og litt halv-gjennomsiktighet hadde gjort seg. Da er det faktisk bildet man fokuserer på og ikke hvor forferdelig skriften og fargen er.
Sist endret av simdal; 21. mai 2007 kl. 15:08. Grunn: Skriveleifer
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tror skriften kan være lagt på i Paint, der blir der vanskelig med gjennomsiktighet.

Skaff deg Photoshop eller Gimp (Som er gratis, Goooogle it.)
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Utgangspunktet i bildet er bra.
Men skriften, vær så snill, den ruinerte hele bildet!
Hadde kansje vert tøft med noe mer kontrast og noen svarte eller hvite rammer rundt, noe jeg er fan av, men skaff deg et redigeringsprogram som du kan leke deg litt med
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte ikke bildet. Prøv å lek deg med farger. Det kan hjelpe litt =)
hawken07's Avatar
Trådstarter
Har endret og redigert litt med bildet. her er den nye versjonen:

http://www.home.no/haakonsh/S8000318-1.JPG


Tenkte over det litt. Burde kanskje ikke ha laget denne tråden, men pytt, nå er det gjort.

Kan jeg legge til flere versjoner av bildet nå uten å havne i konflikt med forumreglene?
Sist endret av hawken07; 21. mai 2007 kl. 21:48.
jaG
Produktutvikler
Bedre!
Bildet er mer fokusert på muren og du har fått vekk det meste av unødvendig bildemateriale..
Fått litt mer kontrast også, er ikke så ille det her!

Keep it up!
ville kanskje gått for et mindre utsnitt,..tatt bort litt av himmelen. og skirften ville jeg helst fjernet, om ikke hvertfall byttet farge
Jeg syntes bildet var fint jeg - flott dybde og fint mønster. Spesielt muren som går litt sporadisk. Er enig at vinkelen er ganske kjedelig, men for slike som meg så er spesielle opplevelser og syn nok til å fange. Men jobb litt mer med vinkel og plassering.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ayay! Kom seg en heil del det der.

Mykje finare, gir bedre oversikt, og mykje mindre støy!
jaG
Produktutvikler
Sitat av The_st_king123
ville kanskje gått for et mindre utsnitt,..tatt bort litt av himmelen. og skirften ville jeg helst fjernet, om ikke hvertfall byttet farge
Vis hele sitatet...
Lese hele tråden før du poster!
Sist endret av jaG; 21. mai 2007 kl. 21:53.
Jeg forstår ikke hvordan dere kan gi han ros for dette. Tar du æren fordi muren er lang? Dette er et helt vanlig feriebilde som du ikke har lagt noe arbeid i eller bak whatsoever. Er blitt en grådig trend på å lage "se bildet mitt"-tråder av folk som tror de har et blinkskudd.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Har du sett bilde #2 Matthiesen? Det er nok dét vi diskuterer nå. Her har han/hun klippet og fargelagt så det har blitt mye bedre enn det første.
Jeg syntes bildet kom seg veldig på #2, første utkast så egentlig ganske jævlig ut. Personlig syntes jeg fortsatt at det er lite å feste øyet på, og at muren blir for rotete, jeg finner liksom ikke roen i bildet.

Menmen, stå på, og for all del kom med mer gjennomtenkte førsteutkast
Ja, likte dette bedre. Selv om jeg står ved noen av punktene jeg tidligere skrev. Men du skal absolutt ha ros for å gjøre en innsats. KP til deg for det
føler ikke helt at farger er viktig her, så jeg ville nok gjort det svart hvitt og kjørt opp kontrasten
Oioioi, stoooor forskjell mellom de to bildene du har lagt ut her. Skulle ikke tro det var samme fotografen .