Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1837
Her er da resultatet av det jeg lagde..

cd-cover

Hva kan forandres?
off topic, kunne du ikke lagret den i et annet format? .jpg eller noe i den duren hadde vært topp.

er ikke akkurat sånn wow-aktig, men når du sa illustrator forestilte jeg meg noen najse vektorer og slikt. den var rett og slett platt og kjedelig .
Heisann

Hvor ble det av den?
Centurius's Avatar
Trådstarter
Den var vist litt dårlig, så måtte fjerne den. Har sletta den nå..
Det var jo litt dumt at du ga deg bare på grunn av en persons mening da! Du kunne latt den ligge så kunne vi andre fortelle hva som er bra, og hva som er dårlig, og hvordan du kan arbeide videre med den.

At noe som er laget i Illustrator skal ha "najse vektorer" er bare bullshit
Etter det jeg kan huske av å sett litt på den igår var den pen. Stilren.
Så du har bare å legge den opp igjen
Centurius's Avatar
Trådstarter
Sånn, nå er den oppe igjen!
Sitat av mirax
Sånn, nå er den oppe igjen!
Vis hele sitatet...
syns dette var veldig bra jeg, men navnene på sangene var rare, tror ikke jeg ville lastet ned den cden.
Jeg ville i alle fall forandret "Smufre Fyll" til "Smurfefyll". Ord deling...
Centurius's Avatar
Trådstarter
hehe, ja.. lagde det i natt.. så var ganske trøtt. Men det er bare midlertidige ting jeg kom på. Skal jo selfølgelig endres!
Sitat av itprokhhh
syns dette var veldig bra jeg, men navnene på sangene var rare, tror ikke jeg ville lastet ned den cden.
Vis hele sitatet...
du mener vel kjøpe...?

Coveret er helt greit det. Stilrent og enkelt. Kanskje for enkelt?

Litt mer konstruktiv kritikk:

Hvilken musikksjanger er dette? Av fremsiden så får jeg litt rebelske vibber med den stjerna og den stensilerte fonten, mens baksiden derimot stråler ikke akkurat ut rebelskhet. Innholdet bør matche innpakningen.

Tenkt komposisjon. Det å plassere noe midten, fungerer sjeldent. Bruk google og søk etter "det gylne snitt" for eksempel.

Typografien er også noe du må tenke på. Størrelsen på tracklisten er alt for stor. Fontene du har brukt passer heller ikke så godt sammen. Spesielt den fonten du har brukt på teksten "exilim & Mirax records 2006" skiller seg altfor mye ut.

Jeg syns du har startet godt, men med litt mer arbeid, så blir alt mye bedre.
Centurius's Avatar
Trådstarter
Takker så mye, skal bare være litt kødde musikk.. Men er helt enig i at baksiden ikke gir noe bra inntrykk. Ja, jeg vet hva det gylne snitt er. Dette var bare første utkast!
Sitat av xcv
du mener vel kjøpe...?

Coveret er helt greit det. Stilrent og enkelt. Kanskje for enkelt?

Litt mer konstruktiv kritikk:

Hvilken musikksjanger er dette? Av fremsiden så får jeg litt rebelske vibber med den stjerna og den stensilerte fonten, mens baksiden derimot stråler ikke akkurat ut rebelskhet. Innholdet bør matche innpakningen.

Tenkt komposisjon. Det å plassere noe midten, fungerer sjeldent. Bruk google og søk etter "det gylne snitt" for eksempel.

Typografien er også noe du må tenke på. Størrelsen på tracklisten er alt for stor. Fontene du har brukt passer heller ikke så godt sammen. Spesielt den fonten du har brukt på teksten "exilim & Mirax records 2006" skiller seg altfor mye ut.

Jeg syns du har startet godt, men med litt mer arbeid, så blir alt mye bedre.
Vis hele sitatet...
hehe, ska mye til før eg kjøper en cd, så eg mente å laste ned
CD-coverens funksjon er i trykt form, så du hadde nok ikke tenkt over utseendet på coveret før du laster ned
Sitat av Waffel
CD-coverens funksjon er i trykt form, så du hadde nok ikke tenkt over utseendet på coveret før du laster ned
Vis hele sitatet...
nei, men kan jo lese ka sangene heter selvom da.
Skal være brutalt ærlig med deg: Jeg synes det er helt unødvendig å poste slikt som dette.
For det første er det ganske sneversynt å tro at noe man har laget med to timers erfaring med er noe den jevne leser er interessert i å se på. Du er sikkert fornøyd selv, og har nok lært mye om programmet, men det er fortsatt ikke noe å vise fram!

I tillegg: Hvis du mener vi skal bli imponert av dette må du være omtrent bevisstløs, når du på så mange fronter kan sammenligne det med andre trykksaker, nettsteder og CD-covere! Det du har laget er svart skrift på hvit bakgrunn. Det er rett og slett ikke bra, og det er fullstendig uten særpreg eller en god idé.

Det er kult å se på ting andre har laget og gjort seg flid med, men for guds skyld, gjør dere flid.. og lær dere til at selv om du er fornøyd selv, så betyr det ikke nødvendigvis at andre synes det er noe interessant. Mammaen din synes sikkert du er flink, men har du hatt et program installert i kun to timer så bør det være rimelig lett å skjønne at det du har laget ikke egner seg til å vippe den jevne leser av stolen.

Kan man få be om et minimum av kritisk sans, folkens?
Sorry at jeg lar dette gå utover trådstarter, det gjelder mange fler.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Einig med poster ovanfor. Det var ikkje spesielt kreativt, det var dårlig gjennomtenkt (svart kant bak på cd-coveret? Då ser ein det ikkje viss det står med ryggen ut av ei hylle), kjedelige fargar (svart?), gradients er ikkje spesielt vanskelig å mekke, etc etc. Greit, det er relativt bra gjort etter to timar med AI, men ikkje noko å poste her om. Du bør tenke littt meir gjennom det, finne ut korleis du skal ha det, og lage ting best mogeleg før du legg det ut her.
Sitat av Loud
Skal være brutalt ærlig med deg: Jeg synes det er helt unødvendig å poste slikt som dette.
For det første er det ganske sneversynt å tro at noe man har laget med to timers erfaring med er noe den jevne leser er interessert i å se på. Du er sikkert fornøyd selv, og har nok lært mye om programmet, men det er fortsatt ikke noe å vise fram!

I tillegg: Hvis du mener vi skal bli imponert av dette må du være omtrent bevisstløs, når du på så mange fronter kan sammenligne det med andre trykksaker, nettsteder og CD-covere! Det du har laget er svart skrift på hvit bakgrunn. Det er rett og slett ikke bra, og det er fullstendig uten særpreg eller en god idé.

Det er kult å se på ting andre har laget og gjort seg flid med, men for guds skyld, gjør dere flid.. og lær dere til at selv om du er fornøyd selv, så betyr det ikke nødvendigvis at andre synes det er noe interessant. Mammaen din synes sikkert du er flink, men har du hatt et program installert i kun to timer så bør det være rimelig lett å skjønne at det du har laget ikke egner seg til å vippe den jevne leser av stolen.

Kan man få be om et minimum av kritisk sans, folkens?
Sorry at jeg lar dette gå utover trådstarter, det gjelder mange fler.
Vis hele sitatet...

Så, hvor går grensa for at en er proff nok til å vise fram stuffet sitt? Og hvor skal vi som ikke er spesielt gode vise fram stuff (hvis mora våres ikke bryr seg)?

Jeg er enig i at det var ikke spesielt imponerende. Men ikke jag vekk fyren for det da. Og synes du det ikke er interresant, ignorer posten. Hvis han får ingen kommentarer, vil han ta hintet. Ikke at jeg sier at en ikke skal gi negativ kritikk, all seriøs kritikk er bra kritikk. Bare ikke be folk pelle seg vekk, bare fordi de ikke er i nærheten av ditt nivå.
Centurius's Avatar
Trådstarter
Dette gjør jeg bare for å få litt motivasjon til å arbeide videre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mirax
Dette gjør jeg bare for å få litt motivasjon til å arbeide videre.
Vis hele sitatet...
Fint! Men kanskje det er betre å sjå litt sjølv kva du meiner kan gjerast betre sjølv? I framtida er det ikkje alltid du kan spørre om respons på ting, når du kjem i jobb. Det er difor lurt å lære seg til å bedømme ting litt sjølv, og perfeksjonere før du ber om kritikk her. Men for all del, etter to timar i AI var ikkje det der så gale.