Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 2751
Var det noen som så melodi grand prix her? Vinneren, Finland, hadde en låt som minnet meg veldig om en annen, men vet ikke hvilken. Noen som fikk med seg det samme? Evt. vet hvilken sang dette var?
Faen, vant Lordi? MGP sank nettopp til enda et lavere nivå...
Jeg likte at Lordi vant jeg. Endelig no "anstendig" musikk som vinner.

De minna litt mye sang messig om Wig Wam syns nå jeg, men nå har jeg ikke så fryktelig mye peiling :P Men det slår nå hvertfall alle baladene og sånn som vanligvis vinner. Balader eller pop...
MGP blir for preget av alle østblokklandene, sær musikksmak synes nå jeg.
Syns det minna om Kiss jeg. Det satt nemlig en kar bak med Gene Simmons-maske .
Sist endret av Yaman; 21. mai 2006 kl. 00:50.
Synes det var flott at Finnland vant jeg! Ok låt, og en helt klar motvekt til "pupper og lår" trenden som bare øker for hvert år! (ikke at jeg har noe imot lettkledde frodige kvinner, but still....)
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Melody Grand Prix er en SANGkonkurranse, ikke et moteshow.
Det skal kåres på grunn av sangen. Jeg syns vi ikke burde sett de som sang i det hele tatt.
Sitat av Grimdoc
Melody Grand Prix er en SANGkonkurranse, ikke et moteshow.
Det skal kåres på grunn av sangen. Jeg syns vi ikke burde sett de som sang i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Et moteshow?, vil heller si det var et karneval
Grimdoc: Tror du faktisk på det du skriver, eller er det ønsketenkning?

Vi vet da alle at det ikke stemmer i alle fall. Ikke for Grand Prix og ikke for musikkbransjen generelt. Det er mange år siden GP gikk bort fra sine relativt standhaftige idealer og ble "kommers" for alt hva det var verdt!
Endelig vant tøffe hardrockere grand prix. Jeg var så sikker på at de ville vinne men kompisene mine bare lo og kalte meg for dum og sprø. Thumbs up for Lordi!
Ah, mgp ja, så på, få fra østblokklandene som sang på orginalspråket desverre, liker å høre på mgpsangene som ikke er på engelsk for å se om jeg finner noen vers som gir en sær mening på norsk.
Men syns "the former yugoslavien republic of macedonia"(eller noe sånt, tar forbehold om stavefeil)burde tenke på korte ned navnet på landet sitt, navnet blir så knøtalite på tv at det nesten er umulig å lese jo.
(Kanskje det landet som får fart i hdtv utbyggingen? For at navnet på landet skal bli lesbart igjen?)
Norge må da snart skjønne at et ikke funker med "silkemyke sanger". folka vil ha pop /rock, ikke noe rolig vise sang shiit.. faen ass... skammer meg over norge
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Ønsketenkning det meste, mange av artistene jeg ikke har lyst til å se igjen :P
Men ville bare påpeke at det var en sangkonkurranse, og at mange utnytter pene damer for alt det er verdt.
Grad Prix slik det 99% er og 100% var er ikke verdt en dritt. På tide med en musikkrevolusjon.
Greit nok at Lordi-sangen ikke var alt for bra,de har faktisk mange bedre låter, men det slår alt som noen gang har vært på det programmet før.

Neste år får vi stille med Emperor.
Sitat av Henriken
Ah, mgp ja, så på, få fra østblokklandene som sang på orginalspråket desverre, liker å høre på mgpsangene som ikke er på engelsk for å se om jeg finner noen vers som gir en sær mening på norsk.
Men syns "the former yugoslavien republic of macedonia"(eller noe sånt, tar forbehold om stavefeil)burde tenke på korte ned navnet på landet sitt, navnet blir så knøtalite på tv at det nesten er umulig å lese jo.
(Kanskje det landet som får fart i hdtv utbyggingen? For at navnet på landet skal bli lesbart igjen?)
Vis hele sitatet...
Dersom du hadde fulgt med (på den norske sendingen) hadde du vist at det slett ikke er deres feil, da de instendig oppfordret alle kommentatorene til å kun bruke navnet Macedonia, mens Den Europeiske Krinkastingsettelleannet har hele navnet som offisielt navn på det aktuelle navnet...
syns det var fett at lordi vant jeg og.. selv om jeg egentlig er hip-hop'er.. alt det andre var jo bare skvip.. ikkeno artisteri, bare et ønske om å bli kjent å komme på tv så derfor presser vi frem en sang som egentlig bare er tull.. og så klarer de ikke lage noe fengende engang.. nei mgp hadde vært helt uspiselig uten disse abnormale innslagene :P det er nå min mening
Synes lordi ligna mer på gwar en kiss Men mgp er bare tull synes jeg, derfor brukte jeg ikke noe tid på å se det.
Sitat av Mantus
Neste år får vi stille med Emperor.
Vis hele sitatet...
Eller Tristania ... ?!?!?? Er jeg offer for 20 tegn syndromet igjen, eller?
MGP har sunket Betraktelig, alle stemmene kommer jo faen meg an på hvem du er naboer med osv.
HERREGUD verre enn idol det som var idag:/
En kompis og jeg jobba i lag på torsdag, og han sa at vi måtte se MGP når Finland skulle synge, på grunn av at de hadde kledd seg ut i
Sitat av Kompis
World of Warcraft kostymer.
Vis hele sitatet...
Det var veldig morsomt å se at et sånt band faktisk kunne komme seg til MGP, og det var enda morsommere å se at de faktisk vant. MGP er et standard catwalk show, med unntak av at de synger i tillegg til å vise fram kroppene sine. Jeg er forsåvidt drittlei av all spillingen på sex, tro det eller ei.
Sitat av Cikey
Dersom du hadde fulgt med (på den norske sendingen) hadde du vist at det slett ikke er deres feil, da de instendig oppfordret alle kommentatorene til å kun bruke navnet Macedonia, mens Den Europeiske Krinkastingsettelleannet har hele navnet som offisielt navn på det aktuelle navnet...
Vis hele sitatet...
Ah, broren min begynte å bable ivei midt inni forklaringen så fikk den ikke med meg...
Men takk for at du husket den

La foresten ut en "oversettelse" her en gang, i denne posten
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=59999
Videoen som hører til "oversettelsen" er ikke lenger tilgjengelig, kreket meg inn på zanger-bobs hjemmeside og der sto det at den vil være tilbake snart...
Gled dere, og hvem vet, kanskje han deltar i mgp om noen år?
jeg sier bare en ting til MGP ...... LAS KETCHUP VAR MED!!! IDOL HAR blitt en bedre talent konkurranse nestn^^

så vidt jeg forstår , men jeg stikker heller heroin rett i øyet med sprøyte enn å se disse to programmene (men nå har det seg at madamen ikke mener akkurat det samma^^).
cbask: Du kan da ikke blame GP for at det ikke finnes talent i Spania
MGP er verdens mest tragiske show.

de som ser på er ikke bedre..
Låta til lordi har et lite segment som minner litt om Alice Cooper sin Posion. Mulig det var den trådstarter tenkte på?
Akkurat det jeg tenke på! Btw: Tragedie at Finnland vant når wigwam ikke fikk så god plassering i fjord (var det da?)
Synes det var bra at Finland vant. Vi er møkk lei all fløtepop'en og det er deilig å høre/(se) litt ordentlig musikk. Dette er jo en slags milepæl for MGP. Kanskje det blir mer ordentlig musikk neste år?
Nå liker jeg denne typen musikk, så syntes det var veldig bra at Lordi vant, de var heller ikke så værst. De er også 10 X så bra som Wig Wam.
Jeg liker også sånn musikk veldig godt. Finnland har jo mange brae metalband så var vel på tide at det kom et til MGP da Så gjenstår det jo å se om de bare blir noe i et halvt år, eller om de blir noe mer
Lordi har holdt på ganske lenge da. De var jo blant annet med i en Viva La Bam episode for en stund siden. Der spilte de riktignok en mye tyngre og hardere musikk. Har også lest en reportasje om de for mange herrens år om dem i Scream Magazine.
Øyh grand prix er ikke tragisk det er det morsomste programmet hele året...folk som driter seg så jævlig ut bak sitt lands flagg .

Men er ganske så enig med dere, bedre at spesielle og unormale Lordi vant enn "blond,deilig,og tror de kan synge"- gruppene. Hvor enn jeg snur meg, ser jeg sånne som tror de kan synge. Utrolig frustrerende, er blitt så fordomsfull av det.

Ser jeg blonde (er faktisk ikke alltid blonde, men dere skjønner hva jeg mener?) jenter som synger, skifter jeg kanal. Kelly Clarkson er blond, og jeg skrudde av. Usj, enda en blondine, tenkte jeg. Så HØRTE jeg Because of you, den er fantastisk fin, utrolig stemme osv... åja, var det hun som sang den? Så hun skiller seg faktisk litt ut. Poenget mitt er at når alle er like og alle synger like dårlig, er det lett å komme til den konklusjonen "vi stemmer på monstrene heller".

Det burde vært forbud mot internasjonale innslag. Heller kun nasjonale drakter,slik at folk skiller seg ut, man ser jo ikke forskjell på halvparten av artistene mer, halve sangen på språket deres og halve på engelsk f eks.

Ble også overasket over hvor mange som var kledd i hip-hop stil. Ikke for å fornærme hiphopere her, men sæggebukser, store gensere, svææært lettkledde jenter på samme scene er 50 Cent, ikke MPG. Og det blir jo ikke bedre av at det er 30 åringer som skal være "kule".
Sitat av mainer
Var det noen som så melodi grand prix her? Vinneren, Finland, hadde en låt som minnet meg veldig om en annen, men vet ikke hvilken. Noen som fikk med seg det samme? Evt. vet hvilken sang dette var?
Vis hele sitatet...
Så/hørte bare 10 sek av sangen dems, men syntes den ligna på en kaptein sabeltann låt!!!
Er det noe som er morsomt, og nesten verdt å se på i MGP-tragedien så er det MGP Junior! Alle slags mulige småbarn som synger helt forferdelig på en sær dialekt om noe som absolutt ikke har noen som helst mening.

Vi kan jo sende ned Satyricon neste år og se hvordan det går.
Lordi rooler enkelt å greit!
Musikken var ikke heavy nokk for min smak, men bra at noen skikkelige folk vant for en gangs skyld!
Veit ikke hvorfor hun kor dama hadde kiss maske da men, var sikker bare fordi hun var så blond at hun ikke ville ha skikkelig utstyr!

Ikke send Satyricon, da sender vi heller Windir! De har skikkelig metal på norsk!

"Dauen he komen kem e da han ska heeeenta?!"
Sist endret av Ashaman; 21. mai 2006 kl. 11:37.
LOrdi var faktisk bra, har ikke hørt noen andre sanger enn "Hard rock halleluja", men for min smak var den sangen bra. De kunne thou ha gjort den mer heavy som Ashaman sier ovenfor.
hmmmmm kanskje noen av heavy metal banda i norge kan vere med neste gang då:P
er vel det vi er berømt for rundt om i verda:P
mainer's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie
Låta til lordi har et lite segment som minner litt om Alice Cooper sin Posion. Mulig det var den trådstarter tenkte på?
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende! Jeg fikk helt hetta i går, da jeg ikke kom på sangen. Er ikke 100 % sikker på om det var den da...
Jeg stemmer for å sende Mayhem (de av dem som lever) neste år. Ett og annet selvmord på scenen hadde gjort seg. :P
Sangen til lordi var ettter min mening ganske bra, men det som også tellet endel for hva jeg synes om låten er jo scene showet noe som var drit kult med Lordi. Så all cred til Lordi.

En annen ting som var sykt morsomt var når de latviske karene spilte. De som sang "we are the winners of eurovision" Jeg var hos noen kammerater og alle lå på gulvet og hylte av latter.Det er den verste latterkrampa i år. Minuset var at etter låta ble jeg litt dårlig p.g.a. oksygenmangel men men.

Alle elsker å hate Eurovision så mange meninger.
Hehe.. Finnland vant med Lordi, vi har vunnet med Jan Teigen..
Synes lordi og wigwam EGENTLIG høres mystisk likt ut...
Sitat av cryo
Synes lordi og wigwam EGENTLIG høres mystisk likt ut...
Vis hele sitatet...
Syns du virkelig det? Wig Wam er så utrolig dårlig i forhold. Jeg er flau over å bo samme sted som sangern.
at lordi vant, viser kun atgramprix er en vits. Men at dere virkelig liker lordi sjokkere mere. Hva har skjedd med musikk? Techno, trance, metal og alle de andre - Heng dere!

Lordi er ikke rock for søren. Det er søppelmetal. Rock er musikk!
Sitat av Zoidberg
Hehe.. Finnland vant med Lordi, vi har vunnet med Jan Teigen..
Vis hele sitatet...
ehhh. Når vant vi MGP med Jan Teigen?
Jan Teigen.... Han er bare metall!!

Nei, det er en del av norsk histoie vi ikke burde være stolte av...
MartinB: Synes de er like dårlige begge to, har noe utrolig falsk over seg
Sitat av Sabbi
Lordi er ikke rock for søren. Det er søppelmetal. Rock er musikk!
Vis hele sitatet...
Det er ikke metal hvertfall! Er hard rock spør du meg!
Dersom noen syns disse karene var fæle, så har dere ikke sett GWAR!
Synes Lordi-sangen minnet om Morten Abels spesielle melodier... butterfly tror jeg den heter den som lignet mest... Ikke Poison ihvertfall... Stemmene og brølene er litt like Wig Wam, men det er kanskje vi Wig Wam hatere som ser den sammenligningen...
Sitat av Sabbi
Hva har skjedd med musikk? Techno, trance, metal og alle de andre - Heng dere!
Vis hele sitatet...
Nå syntes jeg du er litt for høy på pæren her. Det skal også sies at jeg hater trance/techno, men å si at de som liker det, metal og "alle de andre" (hallo?) kan gå å henge seg er som å si at hinduer er idioter.

Er det noen som burde henge seg her er det du eller kanskje du burde heller vurdere å lære deg litt om respekt.
Det faktum at Lordi vant viser hva slags folk som bruker penger på å stemme. Fornuftige folk stemmer ikke, og da vinner ikke de fornuftige sangene.

Men det værste med hele Grand Prix-kaoset er programmlederne. Noe så falskt har jeg aldri vært borti! Hadde jeg funnet han der norske kommentatoren som satt og tørrflirte og ødela alt som ikke var ødelagt hadde det nok vært vanskelig for etterforskerne å funnet ham igjen!