Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2065
Tenkte det kunne være litt spennende å se hvem som skal på Dream Theater-konserten i spektrum om 2 dager.

Noen som har gjort seg noen tanker eller andre ting dere vil dele? Gjett om jeg gleder meg
Hvorfor ikke bare lage en vote? ;P
Sitat av mirax
Hvorfor ikke bare lage en vote? ;P
Vis hele sitatet...
Det er da totalt uinteressant å vite om 99,9% eller 99,8% av brukerne ikke skal dit.
Kjenner en svær gjeng som skal dit, men jeg skal ikke. Synes ikke Octavarium albumet var så bra.
Vi kommer til å kjøre 5 stykker herifra på fredagen. Kan vel trygt si at vi gleder oss sinnsykt mye til konserten. Ingen av os har sett DT live før, så det blir utrolig morsomt tenker jeg.

Har aldri vært på konsert i spektrum før, hvordan er det med å møte opp tidlig for å kommer forran osv?
Du trenger nok ikke komme så veldig tidlig for å komme langt foran. Sist kom jeg maks en time før det startet og ble stående 4-5 meter fra scenen på det dårligste, noe nærmere etter mye av dyttingen

Såvidt jeg husker kom det utrolig mange rett før det startet.
Brodern var der sist de var i norge. Han syntes det var helt greit, men lyden var usakli høy sa han, flere som klaga på at det var alt for høyt. Han pakka pappir inni ørene til slutt. Så er sikkert litt greit å ha med seg noen propper just in case
Jeg skal der!!! Gleder meg intenst til fredagen.

"Du får vente til freddan" som man pleier å si.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Jeg skal =)

Først blir det DT vorspiel med fanklubben, så konsert, og etterpå DT nachspiel med Circus Maximus på sentrum scene klokka 2330

gleder med som en unge
Jeg skal også.. gleder meg sinnsykt.. ROCK ON \m/
Juhu.

Jeg og sergeant svin kjører til Osloen i morgen.
Gleder meg masse, håper de spiller låter fra Images and Words eller kanskje SFAM. (Helst begge)

Noen som vet om det er "an evening with" eller om det blir oppvarmingsband og møkk?
Husker den forrige konserten, nesten 3 timer med bare DT. <3

Ja, det var visst "an evening with", herlig.
Sist endret av elodin; 28. september 2005 kl. 20:52.
Jeg tror ikke det er så typisk Dream Theater med oppvarmingsband... Det blir litt feil bare

Men jeg la merke til tiden de annonserte med på oslospektrum.no. Der står det 19:30 - ca 22:00. Det er jo noe kortere enn det pleier å være, så vi får se.
Hm, var jo oppvarming på Six Degrees-turneen. Men de bruker vel ikke ha det.
Forrige konserten var vel også annonsert kortere enn den ble? Det er jo vanlig, musikere..
Den var annonsert til rundt 3,5 - 4 timer, noe som også stemte om man tok med pausen i tiden, så denne kan tilsynelatende bli noe kortere. Men det som står på oslospektrum.no trenger ikke bety så mye heller da...

Moro blir det uansett
Håhå, men neida. DT oppholdte oss i spektrum i nesten tre timer. To timer og 45 minutter for å være nøyaktig (tror jeg).

Uansett, herlig var opplevelsen, unntatt all den dyttingen ved scenen. Måtte "gi fra meg plassen" da Octavarium begynte. Holdte på å spy og mer til.

Høydepunktene var desidert Pull Me Under og The Spirit Carries On.


... Utrolig, helt utrolig
Enig. Slutten var så deilig..
Sang med som bare f på Spirit Carries On, nesten på gråten.

Men jeg er litt irritert over at de aldri klarer å få bra lyd i gitaren til Petrucci.
Mellomtone/bass-registeret er så ullent og høyt. Hører det veldig godt når han går over til lysere register i f.eks soloer, lyden ble klokkeklar.


Og, var det bare meg, eller sang James til tider OKi første settet?
Sitat av helk
Enig. Slutten var så deilig..
Sang med som bare f på Spirit Carries On, nesten på gråten.
Vis hele sitatet...
Samme her! Måtte tenke på andre ting for å la være. Så utrolig vakkert

Var du forresten sammen med rundt tre andre gutter og en jente, hvorav den ene hadde langt lyst hår? Isåfall så jeg deg, for han jeg så lignet på bildet av deg på et nFF-treff
Den beste konsertopplevelsen jeg har hatt, og det til tross for all dyttingen forran scenen.

Dere så ikke noe til meg da? Jeg var han tullingen som holdt en arm, med et blått armbånd på, oppe i luften under hele konserten :P Var det noen av dere som var på dt-norge opplegget før og etter konserten?
Sitat av helk
Enig. Slutten var så deilig..
Sang med som bare f på Spirit Carries On, nesten på gråten.

Men jeg er litt irritert over at de aldri klarer å få bra lyd i gitaren til Petrucci.
Mellomtone/bass-registeret er så ullent og høyt. Hører det veldig godt når han går over til lysere register i f.eks soloer, lyden ble klokkeklar.


Og, var det bare meg, eller sang James til tider OKi første settet?
Vis hele sitatet...
Er ganske så enig i det du sier her. Eneste jeg savna var god miksing. Syntes blant annet Myung fikk litt for mye lyd enkelte ganger, og omvendt. Rytmepartiene til Petrucci var noe dårlig. Veldig dårlig lyd til tider.

James LaBrie, derimot, gjorde en fantastisk jobb! Klarte ikke å skimte en eneste sur tone. Sang oppsettet var heller ikke så verst. Likte svært godt den tredje sangen, som jeg ikke har hørt så mye på. Etter Panic Attack.

Edit: Another Won het den.
Nah, jeg tror ikke det var basslyden til Myung. Satt og fulgte med på det der ganske lenge, det måtte ha vært bass- og mellomtoner hos Petrucci, bare vrengte alt av basselementer i høyttallerflata.


Octavarium: Nah, jeg var ikke nede på gulvet heller. (Noe du sikkert var)
Jeg hang sammen med sergeant og en kompis av han på sitteplassene, var godt det og.
Husker de to første konsertene jeg var på, trengselen der framme altså.. vet hva du snakker om, NoRemorse.
Er jo en del av "greia" og, egentlig.. men jeg er en gammel og skrøpelig mann nå. Gidder ikke sånt mer.
Sitat av Yaman
Er ganske så enig i det du sier her. Eneste jeg savna var god miksing. Syntes blant annet Myung fikk litt for mye lyd enkelte ganger, og omvendt. Rytmepartiene til Petrucci var noe dårlig. Veldig dårlig lyd til tider.

James LaBrie, derimot, gjorde en fantastisk jobb! Klarte ikke å skimte en eneste sur tone. Sang oppsettet var heller ikke så verst. Likte svært godt den tredje sangen, som jeg ikke har hørt så mye på. Etter Panic Attack.

Edit: Another Won het den.
Vis hele sitatet...
Hvor var du under "Under A Glass Moon" ? LaBrie slet veldig der...
Flott konsert..
Sitat av helk
Er jo en del av "greia" og, egentlig.. men jeg er en gammel og skrøpelig mann nå. Gidder ikke sånt mer.
Vis hele sitatet...
Haha, føler meg ganske gammel og skrøpelig jeg også idag, helt gåen Satser nok på sitteplass neste gang, var nesten ikke diskant forran scenen. Denne gangen følte jeg at jeg bare måtte komme så nærme idolene mine som mulig, er utrolig merkelig å se de i "real life", men nå som det er gjort blir det nok en behagelig sitteplass neste gang
Sitat av Ablaze
Hvor var du under "Under A Glass Moon" ? LaBrie slet veldig der...
Vis hele sitatet...
Måtte ha vært mangelen på oksygen .