Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2802
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
noen i nærområdet har nylig flyttet, huset står tomt men postkassa er der fremdeles. er det mulig å bestille til den uten/med et annet navn?
Anonym bruker
"Sinna Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
noen i nærområdet har nylig flyttet, huset står tomt men postkassa er der fremdeles. er det mulig å bestille til den uten/med et annet navn?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke med et annet navn men med navnet som faktisk står på postkassen.
MEN det kan jo hende eieren av postkassen har bestilt videresending av posten og da blir sendingen omadressert.
Hei!
^ Jeg har ikke navn på postkassa, jeg får posten min der. Får også post ett annet sted jeg ikke er folkeregistrert. Har ingen omadressering.
Anonym bruker
"Sinna Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
^ Jeg har ikke navn på postkassa, jeg får posten min der. Får også post ett annet sted jeg ikke er folkeregistrert. Har ingen omadressering.
Vis hele sitatet...
Sist jeg flyttet leverte postbudet bare min post hos naboen helt til jeg fikk opp min egen postkasse. Men de skal vel egentlig ikke levere posten dersom navnet ditt ikke står på kassa.
https://www.postennorge.no/presse/ar...postkassen-din

– Det er viktig både for oss og for våre kunder at posten kommer fram. Feil eller manglende adresse på postkassene kan føre til at viktige brev må returneres til avsenderen.
Vis hele sitatet...
På min kasse står det kun husnummer, ingen navn. 6 mennesker mottar post i samme kasse. Husnummer på postkasse og brev stemmer overens, så det tror jeg er nok til at posten kan leveres.
Så lenge adressen er korrekt og det er en postkasse på stedet så blir posten levert. Men får posten mistanke om noe "lureri" blir politiet varslet.

Siden det ikke er din postkasse, er det vel teknisk sett tyveri å ta posten derfra selv, selvom det er din post. (Jurister må gjerne kommentere)

Husk også at oppbevaring/videresending kan påvirke posten til deg. (Nevnt lenger opp)
Anonym bruker
"Oppmerksom Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Så lenge adressen er korrekt og det er en postkasse på stedet så blir posten levert. Men får posten mistanke om noe "lureri" blir politiet varslet.

Siden det ikke er din postkasse, er det vel teknisk sett tyveri å ta posten derfra selv, selvom det er din post. (Jurister må gjerne kommentere)

Husk også at oppbevaring/videresending kan påvirke posten til deg. (Nevnt lenger opp)
Vis hele sitatet...
Jurist her. Straffelovens § 205 omhandler det å ta uberettiget post fra andre. Det er ikke uberretiget å ta post der den ansvarlige for bestillingen har fått den sendt i andres navn med hensikt å få den selv.

Skulle man feks ha sendt feil julekort til feil person kan man stjele det brevet fra deres postkasse uten straffeansvar selv om det er vel rart å gjøre det.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Send et test brev til postkassa.
Ellers så jeg på nyhetene i dag, at de stopper alt som kommer inn i landet pga folk bestiller den Malariamedisin. Hvis du bestiller utenlands :-)
Anonym bruker
"Allergisk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært en del om at utenlands blir grundig sjekket om dagen ja, men det har stått lite med innenlands...
Er det bare store mengder post som drøyer innlandsposten eller har de kanskje fått en ekstra sjekk der også?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vært en del om at utenlands blir grundig sjekket om dagen ja, men det har stått lite med innenlands...
Er det bare store mengder post som drøyer innlandsposten eller har de kanskje fått en ekstra sjekk der også?
Vis hele sitatet...
Har ikke merket noen treig postgang selv. Alt har gått en dag raskere en normalt når jeg tenker meg om og alt har vært innenlands.

Til TS: bestill til egen postkasse og nekt hvis det blir snappet opp. Ender med henlagt etter 2 uker pga manglende bevis. Bruk eget navn også.
Hvis huset var nylig bebodd er det sannsynlig at de har omadressert posten sin. Tre måneder er vel det de fleste pleier å bestille omadressing for så dvs alt som er adressert dit sendes til den nye adressen dems.
Sist endret av celtseus; 22. mai 2020 kl. 08:49.
R.i.p 23.04.2021
Ta en testbestilling eller send ei liten pakke dit selv for å sjekke. Eventuel slenge på en lapp på kassa med et falskt navn.postmann vet ikke om det allerede har flyttet in nye der som ikke har fåt omregistrert seg enda.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, ikke med et annet navn men med navnet som faktisk står på postkassen.
MEN det kan jo hende eieren av postkassen har bestilt videresending av posten og da blir sendingen omadressert.
Vis hele sitatet...

Joda det er mulig. Ble gjort mye slikt tidligere i mitt miljø. Til noen ble tatt. Blir forsendelsen merket av hund eller gjennomlysning så blir det nok span på postkassen også blir dere tatt likevel.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda det er mulig. Ble gjort mye slikt tidligere i mitt miljø. Til noen ble tatt. Blir forsendelsen merket av hund eller gjennomlysning så blir det nok span på postkassen også blir dere tatt likevel.
Vis hele sitatet...
Hva hvis du venter feks 1-2 uker med å hente? De har vel ikke kapasitet til å henge utenfor en postkasse 24/7? Man kan jo seff ha uflaks hvis man bestiller mye riktignok
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ser for meg en bil med to politimenn i, der de bare observerer en postkasse i timesvis, dag etter dag, fordi noen har fått mindre mengder hasj eller andre rusmidler sendt i posten. Vi har så mye klovneri i dette landet på dette feltet at jeg kan ikke nekte for at det er mulig.