Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1035
Er det noen programmer der ute som er like sikkert som bitlocker/veracrypt er for PC, men som er laget for android?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Android har innebygd støtte for krypterte filsystem, som i stor grad er basert på det som er i Linuxkjerna.

https://source.android.com/security/encryption

Er det spesifikke grunner til at du ikkje vil bruke det?
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Android har innebygd støtte for krypterte filsystem, som i stor grad er basert på det som er i Linuxkjerna.

https://source.android.com/security/encryption

Er det spesifikke grunner til at du ikkje vil bruke det?
Vis hele sitatet...
Hvis vanlig kode på android er tilstrekkelig har jeg ikke behov for noe tredjepart programvare, men tenkte at muligens dette ikke var sterk nok beskyttelse. Ser at mobilen min allerede har encryption aktivert uten at jeg har vært inne å tuklet med disse innstillingene.

Slik som med windows, de har også passord for å logge inn, men det er veldig lett å knekke og folk benytter seg av tredjepart programvare som veracrypt.
Forskjellen er at Android og iPhone benytter filkryptering på hele systemet som standard. Windows har ingen filkryptering som standard.

Så lenge du har Android 6 eller nyere (2015+), har skrudd på tastelås og installert nyeste systemoppdatering skal hele telefonen være kryptert tilstrekkelig.

Om du bare har en kort pinkode bør du oppgradere til et lengre passord med tall og bokstaver. Bruk helt unike passord. Du kan bruke en password manager for å huske dem.

Om du har fingeravtrykk for å åpne telefonen er det slik at du må skrive inn passord etter reboot, så bare hold inne av-knappen på tlf i 10sek før du forlater telefonen så får ingen tilgang.

Husk å skru av skytjenester på tlf som laster opp filene dine (drive, photos, <tlf-merke>-cloud, facebook etc).