Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2926
Toyota Corolla 1993
2 0
Hei, noen som vet hva som kan ha skjedd ettersom jeg har susing i bare Høyttalerene mine? strøm fra batteri er på en side alene og resten på den andre siden alene.. hva er galt?
Hvilke høytalere? Har du en forsterker eller snakker vi om laptophøytalere?

Forsterkere forsterker også støy (som finnes overalt), så det beste er å ha en kilde med høyt nok signal, så man slipper å forsterke det så mye. I praksis blir det å skru opp lyden på kilden til max, og stille lyden på forsterkeren.
Trolig skyldes susingen problemer med jordingen. Forsøk å jorde in-dash enheten separat på nytt. Sjekk også jording på forsterker. Er signalkabel fra in-dash til forsterker skjermet og av bra kvalitet? Om ikke oppgrader.

Hvordan er forsterkeren montert? Er den skrudd fast i karosseriet? Forsøk å montere forsterker på feks mdf plate også skrur du mdf platen i karosseriet, dette for å unngå "falsk jord". Vet ikke om det er en faglig korrekt elektriker benevnelse men forsterkeren skal jo ha en egen jordkabel. Og den kabelen skal stå rett i gods, og bør festes nærme forsterker. Er ikke kabel festet rett i gods må du skrape av lakken under festet slik at det blir skikkelig kontakt. Husk å slenge på noe som gjør at det ikke ruster etterpå.

Hvilken in-dash enhet bruker du?

Kan du beskrive lyden? Er den statisk eller dynamisk? Hvilken bil står anlegget i, årsmodell? Støy og sus kan skyldes mange ting og feilsøking er ofte å bare starte en plass og forsøke å gjøre endringer for så håpe en treffer før en har prøvd "alt". Dynamostøy og plugger kan være mulig å lytte seg frem til så beskriv gjerne susingen. Hva med drivstoffpumpen, ligger den rett i nærheten av signalkabel?
Sist endret av frtoretang; 21. juli 2017 kl. 08:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hadde slikt selv en gang, hadde en jbl 4 kanaler til høyttalerene i kupeen, styrte og stressa og det endte med at jeg monterte på en kondensator og da forsvant absolut all støy (faen meg det eneste de er brukende til også:P )