Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4467
Jeg sitter og ser litt på sånn fake epost greier. Der en kan fake adr som står som avsender... Det jeg lurer på er om noen vet om en sånn side der en vil få svarene på de fake epostene til sin egen adr? Hvis ikke vil jo folk få sånn error når de sender svar.... Noen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet er at man må ha tilgang på DNS til gitt domene man sender fake epost i fra for å kunne motta eventuelle svar sendt dit.

Epost er en ganske gammel protokoll, det er ingen autentisering som kreves for å sende mail fra en spesifikk adresse. En mailserver spør basicly rett ut hvilken adresse skal du sende fra, og du kan skrive hva du vil så lenge det er en gyldig adresse.
Men å ta i mot blir noe helt annet, hvilke mailservere som håndterer epost som kommer inn til et gitt domene er spesifisert i MX oppføringene i DNS servere. Og det har man bare tilgang på om man faktisk forvalter det domenet.

Wiki: MX record
Sist endret av Dodecha; 8. juni 2017 kl. 12:44.
Trådstarter
31 1
Ah ok. Så det er ingen program som gjør at man får svar fra den fake eposten til.en gitt epost adr?


mvh
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg tipper at TS har tenkt å utgi seg for å være en annen person eller en autoritet av noe slag (for eksempel @kripos.no). Hvis han eller hun bare trengte en falsk e-post som ikke er sin egen, så ville det vært mye enklere å bare opprette en ny GMail eller Outlook-konto.

Det å motta e-post på et domene du selv ikke har kontroll over er som Dodecha skriver, ikke mulig. Tjenesten ovenfor gir deg "kontroll" over en midlertidig e-post - men igjen, jeg regner med at hensikten din er å utgi deg for å sende fra et velkjent domene som noen allerede eier. Det går ikke an.

Det du derimot kan gjøre er å sende fra en falsk adresse, men oppfordre mottaker til å kontakte deg på en annen måte enn å svare på mail. Gi dem en link til en nettside du kontrollerer eller et hemmelig/uoppført telefonnummer de kan ringe til.