Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 917
Hei, burde egentlig vite dette, men må bare spørre for å være sikker.

Dette er det som er i den stasjonære nå:

Strøm:
Cooler Master GX Lite 600W PSU

Prosessor:
Intel Core i7-3770 Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 77W,

Hovedkort:
MSI B75MA-P45, S-1155, PC-REP
m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI

Ram:
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Skjermkort:
ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
PCI-Express 3.0, "DirectCU II", GDDR5,

Spørsmålet er da, jeg er er interessert i å oppgradere grafikken, og vurderer da en 1070/1080, og lurer da på om noe annet blir bottleneck av den grunn? Og om hovedkort støtter nytt grafikkort?

Pcen er kjøpt for 4 år siden hvis det har noe å si

Takk på forhånd
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jepp, du kan oppgradere uten problemer
Ok tusen takk for svar
hadde aldri satt en 1070/80 i en pc med den strømforsyninga, greia koster 500 kr, definitivt ikke kvalitet, blir mye penger å svi.

ganske dumt å spare penger på strømforsyning, en feil på den vil kunne koste mye mer enn du sparte.
Sist endret av mlel; 4. august 2016 kl. 03:52.
Enig, selv om GTX 1080 trekker kun 180 watt TDP eller GTX 1070, kun 150 watt.
Vil nok overklokking gjøre at psuen gir ustabil strøm så det kan nok betyr forkortet levetid.

Skaff deg heller EVGA SuperNOVA 750 G2 eller EVGA PSU 750W SuperNOVA GQ
Begge er nok mye bedre en den du har i dag.
Ok takker for flere svar, er det rett og slett uaktuelt med strømforsyningen jeg allerede har?
Sitat av overwatch Vis innlegg
Ok takker for flere svar, er det rett og slett uaktuelt med strømforsyningen jeg allerede har?
Vis hele sitatet...
Funker fint med strømforsyningen du har nå. Ser heller ikke ut som du har mulighet for å overklokke prosessoren uansett. Men å kjøpe en kvalitets strømforsyning når man først bygger en pc er lurt. Disse kan fint holde i 10 år.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Funker fint med strømforsyningen du har nå. Ser heller ikke ut som du har mulighet for å overklokke prosessoren uansett. Men å kjøpe en kvalitets strømforsyning når man først bygger en pc er lurt. Disse kan fint holde i 10 år.
Vis hele sitatet...
Ok Den er bygget av komplett så vil tro den funker. Har lite peil på dette annet enn det generelle. Og forresten driver jeg ikke med overklokking og alt dette avanserte, hehe :P
Sist endret av overwatch; 4. august 2016 kl. 11:53.