Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 677
Hei, tenkte jeg skulle skaffe meg en ny gamer-pc da jeg solgte min gamle for litt over et år siden. Men jeg har null erfaring med det å bygge/kjøpe data. Da jeg tidligere har fått venner til å gjøre det for meg.
Men nå trenger jeg hjelp fra dere.

De spillene jeg skal spille er Cs:go, cod, garrys mod, og framtidige fps spill. Jeg vil gjerne at dataen skal dra alle disse spillene på maks.. Jeg har et budsjett på rundt 10tusen.

Er det noen som kunne hjulpet meg med å satt sammen en relativt bra pc til den prisen, i prisen skal det være med tastatur, mus, skjerm (24"), og head sett.
CS:GO skal du nok klare fint til den prisen.
Komponenter jeg tror du bør vurdere er:
CPU: i5-6400 - intel
GPU: 970 (temmelig billig nå fordi det er litt gammelt, men yter bra) - nvidia
Kjøp et billig hovedkort med samme sokkel som prosessoren. kjøp et billig kabinett.
Kjøp 16GB DDR4 ram, det er så billig at det ikke bør være noe problem i din prisklasse.
Kjøp deg en billig mus og tastatur.
Skjerm vet jeg ikke så mye om, du får google litt rundt de billigste modellene du finner
Noe slik som det her kanskje?

Komplettliste
Trådstarter
Tusen takk for svar, er det mulighet å få komplett til å bygge dataen jeg setter sammen for meg ?
Dem selger jo komplette pc pakker. Vet ikke hvordan det er med selvplukk. Blir vel uansett dyrere. Du får høre med supporten deres isåfall.
Vil nesten anbefale å sette sammen selv. Morsomt å bygge pc. Er ikke noe hokuspokus. Alt du trenger å vite står i manualene. Slik som hva som skal hvor på hovedkort etc.
Trådstarter
Sitat av WinterStone Vis innlegg
Dem selger jo komplette pc pakker. Vet ikke hvordan det er med selvplukk. Blir vel uansett dyrere. Du får høre med supporten deres isåfall.
Vil nesten anbefale å sette sammen selv. Morsomt å bygge pc. Er ikke noe hokuspokus. Alt du trenger å vite står i manualene. Slik som hva som skal hvor på hovedkort etc.
Vis hele sitatet...
hehe, det er godt mulig det er artigere å sette sammen og bygge selv, men så fiksert er jeg desverre ikke. ganske grønn med alt som har med data å gjøre.
Men er det trolig billigere for meg å sette sammen selv, og får jeg en bedre data om jeg finner delene selv ?

Har noen venner som kan hjelpe meg med å bygge den om det blir sånn at jeg går for det
Ville gått for venner til å hjelpe deg isåfall. dem tar for et par lapper ekstra for ferdigmontert ser det ut til.
Trådstarter
Sitat av WinterStone Vis innlegg
Ville gått for venner til å hjelpe deg isåfall. dem tar for et par lapper ekstra for ferdigmontert ser det ut til.
Vis hele sitatet...
Okei da går jeg for å få venner til å hjelpe meg å montere en data Takk for svar