Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2379
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hei.

Har kikket litt på Nvidia Shield k1 nettbrett for spill, surf og film. I mine øyne er dette et godt nettbrett som kan brukes som en god allrounder. Det eneste er at brettet ble utgitt i 2014, og det er nå to år siden. Ryktene går på internett om et nytt brett som "kanskje" kommer i 2016, nemlig modellen P2290W ( http://www.androidauthority.com/nvid...t-2016-692264/ )

Andre mener det ikke kommer noen ny tablet, og at Nvidia før har lagt ut spesifikasjoner om et produkt, som aldri har kommet.

Ganske kjedelig om jeg handler en, så kommer det en ny en om et par måneders tid. Hva tenker dere? Er Nvidia Shield k1 et utdatert produkt?

Mvh Orbeck

admin flytt om tråden er feilplassert
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
"Utdatert" kommer veldig an på hvordan du ser på det, som du sier selv, så fungerer det helt greit som et allrounder-brett. Men noe av poenget med Nvidia Shield er jo gamestream funksjonen, og evt andre spill som ikke streames, men krever litt av maskinvaren. Jeg føler de enda holder tritt i markedet, er tross alt en veldig kraftig tablet iforhold til prisen.

Jeg kjøpte en Shield tablet når de første fikk recall, da florerte det av nye uåpnede shield's. Jeg bruker den til alt mulig, og til mitt bruk fungerer den ypperlig, greit til spill på farten, og kjekt med gamestream dersom du har Internett som takler det.
Den har også fått nyeste Android 6 for ikke så lenge siden.

Som du sier selv, så er ingenting bekreftet enda, men dersom det ikke er hast med å kjøpe så bør du vente litt, dersom det kommer en ny versjon, og den viser seg å ikke være så veldig mye bedre, så vil uansett prisene droppe på de gamle, både brukte og nye hvis du får tak i noen som har det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Null problemer med mitt iallefall, tror det fortsatt klarer å gjøre det meste av det du vil at ett nettbrett skal gjøre

Men om du ikke har noen hast er det nok best å vente til det nye kommer
Shield-tableten får jo fortsatt Android-oppdateringer. I tillegg er den jo ganske kraftig. Jeg vil ikke akkurat si at den er utdatert nei. Skal man vente på "det neste" så får man jo aldri kjøpt noe.

2000 kroner for denne maskinen er da et ganske greit kjøp?
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Shield-tableten får jo fortsatt Android-oppdateringer. I tillegg er den jo ganske kraftig. Jeg vil ikke akkurat si at den er utdatert nei. Skal man vente på "det neste" så får man jo aldri kjøpt noe.

2000 kroner for denne maskinen er da et ganske greit kjøp?
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg med "skal man vente på det neste får man aldri kjøpt noe". Er sånn selv, når jeg vil ha noe kjøper jeg det relativt fort. Er vel ingen hast, men er litt gadgetfreak da Vil bare ikke gå i fella å kjøpe noe så kommet det en ny versjon etterpå ... Men om denne fortsatt holder følge og takler spillene like godt nå som i 2014 er det vel kanskje ikke noe å lure på?

Takk for svar!
Ja, er litt usikker på hvilke planer Nvidia har for tableten. De satser i alle fall stort på shield TV. Men tableten er litt vanskelig å få tak i for tiden. Enten er det fordi nvidia skal fase ut hele sin satsning på tableter, eller er det fordi de kommer med et nytt produkt.

Jeg ville bare gått for et kjøp nå, mens du enda har sjansen. Er i alle fall storfornøyd med min. Er vel forresten kun på proshop du kan bestille i Norge.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Ja, er litt usikker på hvilke planer Nvidia har for tableten. De satser i alle fall stort på shield TV. Men tableten er litt vanskelig å få tak i for tiden. Enten er det fordi nvidia skal fase ut hele sin satsning på tableter, eller er det fordi de kommer med et nytt produkt.

Jeg ville bare gått for et kjøp nå, mens du enda har sjansen. Er i alle fall storfornøyd med min. Er vel forresten kun på proshop du kan bestille i Norge.
Vis hele sitatet...
De har vel hatt rimelig suksess med tableten så skjønner ikke hvorfor de skal kutte den ut. På komplett har de et par igjen :P
Hm, tidligere sto det "utgått produkt" på komplett (for ca. 3 uker siden). Håper virkelig nvidia fortsetter suksessen med en etterkommer.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Hm, tidligere sto det "utgått produkt" på komplett (for ca. 3 uker siden). Håper virkelig nvidia fortsetter suksessen med en etterkommer.
Vis hele sitatet...
Ja, det håper jeg også. Men har fortsatt det dilemma om jeg skal kjøpe nå eller ta sjansen på å vente
Ja, skjønner jeg godt. Er jo verre i dette tilfellet. Skal man f.eks. ha ny iPhone, vet man jo sånn ca når den kommer. Men la meg bare si, jeg er ekstremt fornøyd med min. Eneste minus er kun 16GB intern lagring.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Ja, skjønner jeg godt. Er jo verre i dette tilfellet. Skal man f.eks. ha ny iPhone, vet man jo sånn ca når den kommer. Men la meg bare si, jeg er ekstremt fornøyd med min. Eneste minus er kun 16GB intern lagring.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk like gjerne til bestilling av både tabletten og kontrollen nå komplett har åpent kjøp i 45 dager også, så hvis det kommer noe i den nærmeste perioden er det bare å levere den tilbake..

Komplett hadde 20 tablets tidliger i uka, og til morgen idag hadde de 9, så gikk det ned til 3, da bestilte jeg en, og rett etterpå var den ute av lager :P Men komplett skal ta inn en ny bunke, så tydelig at den fortsatt skal eksistere...

I tillegg så jeg reviewes fra 2016 hvor den fortsatt var "Editors choice" og "best buy" selv to år etter lansering. Jeg tok en råsjans og satser på at jeg blir fornøyd!

Det med lagring er jo bare å kjøpe sd kort på 128gb så er jo lagringsproblemet løst

Hvordan er grafikken ift til spill?
Sist endret av orbeck; 18. juli 2016 kl. 14:19.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Grafikken er helt grei, ble faktisk positivt overrasket, den kjører fks Trine 2 native(ikke fra gamestream) og jeg syntes det er så bra som det blir på en såpass "liten" skjerm.

Dersom du skal bruke Nvidia Gamestream så må du ha raskt nok internett, hvis ikke kan du bare skalere ned kvaliteten.
Har kontrollen og Tableten selv, veldig fornøyd, men kontrollen ser mer bruk sammen med pc'en og tableten blir lite brukt for tiden, telefonen gjør liksom jobben.
Sitat av orbeck Vis innlegg
Det med lagring er jo bare å kjøpe sd kort på 128gb så er jo lagringsproblemet løst
Vis hele sitatet...
Nja, microSD-kort er i mine øyne ikke en fullverdig erstatter for kjapp intern lagring. Man kan formatere kortet som såkalt adaptiv storage (intern lagring + microSD blir slått sammen til ett medium), men da mister man muligheten for å overføre filer fra f.eks. PCen (kortet blir kryptert). I tillegg kan hele systemet bli korrupt hvis man plutselig fjerner kortet, eller at det blir ødelagt (siden man har null kontroll over hvor data blir lagret).

Den andre måten er å bruke det som er vanlig ekspansjonskort. Noen apper lar deg lagre appdata på kortet, men lagt fra alle.

Men uansett, tror du blir fornøyd med tableten. Er jo ikke all verden den koster heller.
Sist endret av raze; 19. juli 2016 kl. 19:17. Grunn: Typos
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Nja, microSD-kort er i mine øyne ikke en fullverdig erstatter for kjapp intern lagring. Man kan formatere kortet som såkalt adaptiv storage (intern lagring + microSD blir slått sammen til ett medium), men da mister man muligheten for å overføre filer fra f.eks. PCen (kortet blir kryptert). I tillegg kan hele systemet bli korrupt hvis man plutselig fjerner kortet, eller at det blir ødelagt (siden man har null kontroll over hvor data blir lagret).

Den andre måten er å bruke det som er vanlig ekspansjonskort. Noen apper lar deg lagre appdata på kortet, men lagt fra alle.

Men uansett, tror du blir fornøyd med tableten. Er jo ikke all verden den koster heller.
Vis hele sitatet...

Brettet er jo helt fantastisk. Latterlig ytelse/kvalitet for pengene! Kontrollen er også fantastisk, totalopplevelsen er absolutt og anbefale
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av raze Vis innlegg
Ja, skjønner jeg godt. Er jo verre i dette tilfellet. Skal man f.eks. ha ny iPhone, vet man jo sånn ca når den kommer. Men la meg bare si, jeg er ekstremt fornøyd med min. Eneste minus er kun 16GB intern lagring.
Vis hele sitatet...
Med nyeste Android kan du jo smette inn et digert SD-kort og sette Android til å bruke det som om det var intern lagring.

Sitat av raze Vis innlegg
Nja, microSD-kort er i mine øyne ikke en fullverdig erstatter for kjapp intern lagring. Man kan formatere kortet som såkalt adaptiv storage (intern lagring + microSD blir slått sammen til ett medium), men da mister man muligheten for å overføre filer fra f.eks. PCen (kortet blir kryptert).
Vis hele sitatet...
Man kan vel fortsatt få tilgang til det som en vanlig diskstasjon? Det kan du jo med det interne minnet når du ikke bruker adaptive storage.
Sist endret av hemmeligegreier; 31. juli 2016 kl. 22:01.