Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3913
Jeg glad i kyllingvinger, og spiser det ofte. Jeg pleide lenge å kjøpe First Price kyllingvinger/vingeklubber, fordi de var billige og gode/riktig krydret.

For oppunder et år siden byttet First Price fra vakuumpakkede plastposer til plastbrett medtrekk, og samtidig begynte de å tilsette et krydder som får vingene til å både lukte og smake noe helt forjævlig.

Derfor prøvde jeg Coop sine neste gang, men med samme resultat. Helt forferdelig, tilsvarende smak; orker ikke spise opp en hel vinge engang. Så jeg prøvde videre med Jæren Grillede kyllingvinger. Samme smak. Alt måtte kastes.

Pr. i dag er det - iallfall i mine nærbutikker - kun Prior kyllingvinger som er spiselige. Resten smaker simpelthen forferdelig, og kan ikke klassifiseres som mat i mine øyne. Klarer heller ikke beskrive smaken; har aldri smakt noe sånt i mat noen gang.

Det er åpenbart at kyllingvingene til First Price, Coop og Jæren kommer fra samme sted, eller i det minste benytter samme krydderblanding. Noen som vet hva i helvete det er som har gått galt her, og hvorfor de holder på på den måten? De må jo ha merket en markant nedgang i salget etter overgangen til ny kryddertype. Eller er folk flest så altetende at de ikke merket dette?

PS. Dette er sjekket og kontrollert av flere venner, som alle er enige med meg. De er imidlertid ikke så glad i kyllingvinger at det er et problem for dem.
IT-Konsulent
Hva med å høre med produsenten..?
For Norgesgruppen er det UNIL som tar seg av forbrukerkontakten når det gjelder First Price. Prøv dem. COOP har også websider du kan bruke for å stille spørsmål.

Når det er sagt, hva med å prøve å lage din egen krydderblanding for kyllingvinger? Let litt på nett og finn en du synes høres god ut. Kjøp rå kyllingvinger, og stek selv. Ørlite mer jobb, men da blir også resultatet akkurat slik du selv vil ha det.
Sist endret av Tommel Totter; 18. mai 2017 kl. 21:17.
Prøv rema 1000 sine de smaker bedre enn de du nevnte
Kjøp de uten krydder på da vel?
Så lager du heller et eget krydder eller finner en god oppskrift på en kryddermix til kyllingvinger.
Ingenting slår kyllingvinger fra ferskvaredisk! Dobbelt så godt!
Legg kyllingvingene bak deg og utforsk noe nytt, det kan faktisk forandre livet ditt.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Legg kyllingvingene bak deg og utforsk noe nytt, det kan faktisk forandre livet ditt.
Vis hele sitatet...
Ok? hva mener du med det?
Vist man digger kyllingvinger, hvorfor bare legge det bak seg?
Sist endret av Alge; 18. mai 2017 kl. 22:35.
Sitat av Alge Vis innlegg
Ok? hva mener du med det?
Vist man digger kyllingvinger, hvorfor bare legge det bak seg?
Vis hele sitatet...
Når kyllingvinger blir lagt bak deg smaker de enda bedre!

Sitat av nehmZ Vis innlegg
Ingenting slår kyllingvinger fra ferskvaredisk! Dobbelt så godt!
Vis hele sitatet...
Helt enig! Har smakt på sånne pakker fra Prior et par ganger og synes de er like jævlige hver gang.