Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 794
Hei, har nå et Radeon HD 7970 og vurderer å oppgradere til et 1060. Har en FX-6300 prosessor som er overclocket til 4.5GHz. Bruker pcen særlig til å spille SMITE, og merker at under noen forhold at jeg ikke har så bra fps jeg vil ha. Hvor høy fps økning vil et 1060 føre til? Og vil FX-6300 holde GPUen tilbake, eventuelt hvor mye?

Takker for svar!
Sist endret av ThePiggyDude; 12. august 2016 kl. 16:10.
Bytt plattform, ifra AMD til intel.

http://www.anandtech.com/bench/product/288?vs=699

Du kan jo gjerne kjøpe et nytt grafikkort, men den største flaskehalsen er nok din CPU. Om du kjøper et nytt grafikkort, får du ikke fullt utnytte av det.
Sist endret av Brofist; 12. august 2016 kl. 16:23.
Ja trodde det ville bli en bottleneck, men tror du det er bedre å bytte CPU enn GPU? Personlig tror jeg en ny GPU vil forbedre mer enn ny CPU, eller tar jeg helt feil her? Beste er jo å oppgradere begge selvfølgelig.
Skjermkortet er en mye større bottleneck i vanlige spill. Mye bedre å kjøpe ny GPU enn CPU. 1060 vil være en stor oppgradering fra 7970.
Hvis du liker å bruke penger på pc, så hadde jeg nok kjøpt Intel cpu og hovedkort. Dette er en veldig god grunnmur som holder i veldig mange år fremover. Men hvis du vill bare ha mest for pengene nå, så er nok skjermkort en fin oppgradering. Men 7970 er da vell ikke så ille i performance. Sikkert mulig å overclocke det litt.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Hvis du liker å bruke penger på pc, så hadde jeg nok kjøpt Intel cpu og hovedkort. Dette er en veldig god grunnmur som holder i veldig mange år fremover. Men hvis du vill bare ha mest for pengene nå, så er nok skjermkort en fin oppgradering. Men 7970 er da vell ikke så ille i performance. Sikkert mulig å overclocke det litt.
Vis hele sitatet...
Enig i dette. GTX 1060 vil kanskje gi en boost i spill nå, men CPU vil uansett måtte oppgraderes senere.
Ja blir nok ny CPU etterhvert, men hadde vært digg med en ok oppgradering uten å bytte hele riggen. Eventuelt hvilken CPU er det jeg burde gå for?
Sitat av ThePiggyDude Vis innlegg
Ja blir nok ny CPU etterhvert, men hadde vært digg med en ok oppgradering uten å bytte hele riggen. Eventuelt hvilken CPU er det jeg burde gå for?
Vis hele sitatet...
Blir vell en i5 skylake, helst med K. Husker ikke navnet i farten men tror det er i5 6600k?