Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 652
Hallo, er en stund siden jeg har hatt hode inne i dette område. Har i det sisste sittet med en crappy laptop og føler det er nok, jeg trenger noe bedre. Det jeg lurer på er innkjøp av billigest mulig prossesor,hovedkort og RAM, men fremdeles brukbart til gaming og diverse arbeidsoppgaver som bilde og musikkproduskjon.

Jeg har
Asus Radeon 7850 2GB
HDD/SDD
Evo 212 (cpu cooler)
Kabinett
550W PSU
Kabler som trengs

Tenker selv 8Gb ram og 4 kjerners prossessor holder. Kommer selv til å kikke litt rundt men aldri feil med litt feedback.

-Bringeberry
Hva slags cpu har du i dag? i5 6600 (LGA 1151 hovedkort) eller i5 2500k\ 3570k (LGA 1155) brukt kanskje?

R9 280\290x brukt eller Rx 480\GTX 1060 nytt?

Ram er så billig så 16 GB er ikke for mye.
Sist endret av lmh1; 8. august 2016 kl. 07:28.
Er en eldgammel intel core duo, hovedkortet er stygt og gammelt og er visstnok fra 2003, tviler på jeg finner noe god prossessor til det. Jeg tror også at 7850 skal holde, har hatt mange gode gamingstunder med det kortet, og det leverer som det skal.