Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1617
Hei, jeg lurer noe når det gjelder multicom.no sin garanti tid (år)! Jeg kjøpte en ferdigbygget PC der i august i 2014! Jeg er ikke sikker men trodde at garantien på pcen varte i 3 år! Når jeg går inn på multicom sin side, så står det at all garanti på PC ( stasjonær/ bærbar) har garanti på 2 år!

Da lurer jeg på: har de endret noen garantier siden 2014? Eller husker jeg feil?

Unødvendig mye tekst! Takk for svar
Komplett pleier å operere med 3 år garanti, kanskje du blander?
Uansett har du jo reklamasjonsretten fortsatt!
Sist endret av Sandertn; 29. juli 2016 kl. 23:19.
Reklamasjon på datamaskin i Norge er 5 år.

Hva er problemet med maskinen forresten?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva er problemet med maskinen forresten?
Vis hele sitatet...
Maskinen er det egentlig ikke noe galt med, utenom at viften av og til lager en høy skurre lyd (tror dette kommer av kontakt med pc bokse. Viften er løs?)

Det er skjermkortet mitt som e rproblemet! Det tokk kvelden (smeltet/overropetret - grunnet mye støv tror jeg). Lurte egentlig på om jeg kunne sende det inn....
Sitat av Eikaas933 Vis innlegg
Maskinen er det egentlig ikke noe galt med, utenom at viften av og til lager en høy skurre lyd (tror dette kommer av kontakt med pc bokse. Viften er løs?)

Det er skjermkortet mitt som e rproblemet! Det tokk kvelden (smeltet/overropetret - grunnet mye støv tror jeg). Lurte egentlig på om jeg kunne sende det inn....
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at skjermkortet har tatt kvelden?
For at du skal få dekket nytt skjermkort under reklamasjon, må du kontakte multicom og forklare at skjermkortet har tatt kvelden.

For at de skal fatte at skjermkortet har tatt kvelden pga. produksjonsfeil, må du kunne beskrive hva som er feilen.

Så dersom du skulle skrive en mail til multicom og beskrive hvordan skjermkortet har "tatt kvelden", hva hadde du skrevet?

Du kan lese om garanti og reklamasjon hos multicom her: multicom.no/infoterms.aspx#Garanti

[EDIT:] Her kan du lese en tråd om en lignende sak, hvor multicom til slutt oppgraderte skjermkortet siden de ikke hadde samme modell på lager.

Reklamasjon, bærbar pc

Lykke til.
Sist endret av Turbolego; 1. august 2016 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Eikaas933 Vis innlegg
Maskinen er det egentlig ikke noe galt med, utenom at viften av og til lager en høy skurre lyd (tror dette kommer av kontakt med pc bokse. Viften er løs?)

Det er skjermkortet mitt som e rproblemet! Det tokk kvelden (smeltet/overropetret - grunnet mye støv tror jeg). Lurte egentlig på om jeg kunne sende det inn....
Vis hele sitatet...
Vær dog forberedt på at saken blir avvist. Om skjermkortet tar kvelden etter overoppheting pga. støv er ikke dette en fabrikasjonsfeil, men ditt manglende vedlikehold av skjermkortet.