Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 779
Jeg sliter med å få Age of Empires II til å fungere over internett. Jeg får til å joine spill over ip, men ingen klarer å komme inn på mine spill.

- Jeg har ikke firewall eller ruter
- AoE2 sier at IPen 169.254.5.238 hver gang(og da snakker jeg om den som skulle vært ut til internett)
- Jeg har 2 nettverkskort, ett til nett og ett til LAN.
- Jeg bruker en cracka versjon 1.0 av spillet og får ikke til å patche det(mangler sikkert registry)

Over nevnte ip kommer opp i ipconfig på Local Areal Connection 2, som er den jeg bruker internett til. Den egentlig internett ipen min står i ipconfig på PPP tilkoblinga mi. Altså AoE prøver å bruke den "fysiske porten" fremfor tilkoblinga(tror jeg).

Å få de jeg spiller med til å hoste er uaktuellt siden de er bak lan/firewall. Noen som vet råd?
http://www.kunnskapstorget.org/atekst/iptest.php

Hvis denne ip'en er forskjellig fra den som står på AoE, bruk den som står på den siden.

Har de andre du skal spille med/mot også versjon 1.0? Kan være viktig, but I don't know...
ipconfig skal ikke ta feil, og det gjør den heller ikke hvis man sammenlikner den med IP-tester. (med andre ord samme ip på begge)

edit: Jeg har prøvd å få folk til å joine med den ipen som tester gir meg. Funka ikke...
Sist endret av WhatSOever; 13. april 2004 kl. 00:21.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skulle spille dette spillet med en kamerat etter en LAN-runde vi måtte save, som vi nå håper å kunne gjennoppta. Men trodde da man måtte ha cd-key, enls for å få spille? Aner egentlig ikke i det heletatt hvordan man kobler seg til hverandre over internett. Men kan vel neppe være så vanskelig.

Noen som kan hjelpe oss?
Sitat av Ar3z
Skulle spille dette spillet med en kamerat etter en LAN-runde vi måtte save, som vi nå håper å kunne gjennoppta. Men trodde da man måtte ha cd-key, enls for å få spille? Aner egentlig ikke i det heletatt hvordan man kobler seg til hverandre over internett. Men kan vel neppe være så vanskelig.

Noen som kan hjelpe oss?
Vis hele sitatet...
Det letteste er vel over MSN MEssenger, hvor du da kan gjenoppta gamle lagrede spill, samt spille online veldig lettvint. Åpne port 23978 dersom du har router. Krever ikke så altfor mye linjekapasitet heller. Man trenger ingen serialkode for å spille multiplayer.

SD
Er det ikke slik at du må installere IPX protokollen for å spille AOE II over internett/LAN ?
WhatSOever:
Jeg er ikke sikker på om det fungerer, men du kan prøve følgende...
Hvis du bruker XP, hak vekk TCP/IP under egenskaper for 'Local Areal Connection 2'
Under egenskaper for <PPP-tilkoblingen> (den du ringer opp ispen din med) sørger du for at TCP/IP er haket av.
Samtidig kan du prøve å 'Disable' de andre tikoblingene dine.

AOE2 rox!
Sitat av Frazzy
Er det ikke slik at du må installere IPX protokollen for å spille AOE II over internett/LAN ?
Vis hele sitatet...
TCP/IP holder i lange baner
Før var det sånn at man så aoe II på MSN'n min. Men sånn er den ikke lenger. Så søkte på google, og kom frem til siden der man kunne registrere seg i MSN zoone tror jeg det var for å spille mot tusner av andre AoeII spillere. Men det klikke for sida fant ikke igjen programmet. Men hvis man skal gjøre det old-school way. Er det da bare nok at jeg creater et internet TCP/IP game. Og når jeg kommer inn, så er det en sånn "IP" knapp. Men IP'n denne viser, virker som den lokale IP'n på PC'n min. Skulle tro IP'n han trengte var den routeren hadde ut mot internett? I så fall, skal han komme inn i gamet mitt på en av disse uten å åpne noen porter?