Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3879
Bare for og si det slik har jeg hatt problemer med de før, internetten kom en måned etter de lovte, jeg brukte 1500kroner i telefonregninger på og ringe kundeservice fordi de nektet plent og svare på kundeservice mail og hadde ventetid på 2 timer hver gang jeg ringte. Og når de endelig kom for å montere fikk de det ikke til så de måtte komme tilbake 2 uker senere etter FLERE nye telefoner som kostet meg mye. Senere krever de faen meg betalt for hele måneden jeg har vært uten internett.

Men nå koker det over! Her reklamerer de med den nye studentprisen på 398, også får jeg regning på 840 kroner!!!!!
De har funnet ut at de skal la meg betale gammel pris for abonomentet (som da er større enn prisen en vanlig kunde betaler) + at DE fant ut at det var GLUPT og fakturere meg for 4 måneder med 60kroners purringsgebyr for at jeg ikke har telefon. FORDI om jeg har telefon?? og jeg har jo hatt abonementet i bare 3 måneder snart, med denne måneden! Hvor fikk de 4 fra? vill tipping?

ENDA mer frustrerende er at fordi jeg betaler 100-200kroner for hver gang jeg ringer nextgentel så har jeg ikke råd og ringe de om faktura. Og email svarer de meg ikke på!

Hilsen en så frustrert student at han ser rødt.
Sist endret av EagleNest; 15. desember 2005 kl. 00:37.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Old news, noen er uheldig, andre er ikke.
En telenor-ansatt fortalte meg idag at de også har opptil 3 timers ventetid på internet-support i verste tid på døgnet, og at de ifølge statistiske målinger nå har verre support enn NGT.
Devine: telenor har et system som sier at må du vente lengre enn så og så mange minutter legger du igjen navn og nummer så ringer de deg opp.
Ring 55527979 i steden for 07979 til nextgentel. Du kommer frem til samme innvalgsmenyene, men 555-nummeret er mye billigere å ringe til fra mobil.
Ah, dette er en sak for nyhetene. Tips en journalist eller noe, og ikke minst; forbrukkerrådet (de begynner å få en stor bunke saker på NGT nå).
hjelper ikke, jeg er så dritlei av problemer, feil og alt mulig.. jeg har ikke RÅD til og betale et øre ekstra i telefonregning nå¨ass, har VELDIG stramt budsjett..

Hver gang jeg sender mail får jeg "ring kundeservice på 07979"

nichotin: jeg er ganske sikker på at vg ville svømt i bidragsytere til klagehaugen. husk at bare 1/100 del (tatt ut av hodet) sender klager til forbrukerrådet om ting, folk gidder ikke rett og slett. Så sortetallene er nok store


Jeg satt foressten i timesvis på telefonen med en person på nextgentel fordi de sendte meg regning på internetten etter 2 måneder med nextgentelhelvete og null internett.
Da var tydligvis det ENESTE de kunne gjøre uansett var og gi meg en liten rabatt, jeg fikk vel en halv månedes avslag. Ikke noe for telefonregningene, ikke noe for resten av regningen, ingenting for tort og svie.
Sist endret av EagleNest; 15. desember 2005 kl. 00:47.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av EagleNest
Devine: telenor har et system som sier at må du vente lengre enn så og så mange minutter legger du igjen navn og nummer så ringer de deg opp.
Vis hele sitatet...
Tviler på det blir mye brukt på internet-support. Kjenner såpass mange som jobber der (de har store deler av denne avdelingen her i Gjøvik og det er ca bare studenter som jobber der), og de kan være så uheldig å disconnecte kunder, likevel har de ikke lov av arbeidsgiver å ringe dem tilbake. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor en telenor-ansatt ville sagt dette om bedriften dersom det ikke er sant at de har så lange ventetider ...
mulig du har rett.. er jo latterlig, siden telenor sier selv at de satser på kvalitet og kundeservice framfor pris og konkuranse
Jeg skjønner ikke at du gidder. Personlig hadde jeg nektet å betale, da varen ikke er levert. Markedsloven dekker deg, og ikke minst forbrukerombudet!
Har ikke nextgentel bare 3 stk eller no i kundeservicen? Jeg satt i over 1 time i kø med nextgentel folkene, og internetten min var nede i 7 dager pga en oppgradering de hadde fucka med. Så jeg fikk 2 mnd med økt hastighet i kompensasjon.
NGT gjør ikke en skitt for deg, før du blander inn forbrukerrådet, og ikke minst; klag skriftlig. Ellers kan du risikere at de sitter og ler av deg i telefonen.


Ps: for ei stund så jeg at forbrukerrådet hadde fått rundt 1500 klager på NGT iår. Selv har jeg en tredel av den opp-hastigheta som de lover meg
Sist endret av laumann; 15. desember 2005 kl. 09:59.
Huff, forstår at du er sint, har vært i et par slike situasjoner selv, men ikke når det gjelder internett. Ring og si det du sa i tråden her, gjerne mer og hør hva dem har og si til det.
Sist endret av CryptoN; 15. desember 2005 kl. 11:43.
Har selv NGT, og har vært borti mye hardt vær med dem. Nå fungerer imidlertid alt som det skal, og får det jeg betaler for. Men NGT må skjerpe seg! Det mener jeg. Mener også de bør ta kritikken på alvor, for det skulle nesten ikke vært lov å fortsette slik de gjør. Hva med om vi lager ei side, type opprop.no, om NGT, hvor folk kan liste eventuelle problemer de har/hatt. Det være seg overeksponerte fakturaer, for lav hastighet, utsatt installasjon etc. I tillegg kunne man hatt ei kolonne for status, om NGT har foretatt seg noe for å forbedre problemene.
Detter minner meg litt om en sak jeg har hadd med en strøm-leverandør. Fikk regninger på strøm jeg allerede hadde betalt (noe som jeg har tadd vare på kvitteringer på), jeg nekta betale. Denne gikk da videre til inkasso.... jeg ringte og ga beskjed om at denne regninga har jeg betalt, så jeg kom ikke til å betale den. Etter en liten måned kom en ny regning med purregebyr og trussel om forliksklage bla bla bla. Igjen jeg nekta betale, ringte inkasso sa følge på en meget høflig måte "Nå har jeg mottatt 5 regninger fra dere, jeg har ringt hver gang og sagt at jeg har betalt regninga noe som jeg har kvittering på fra bank. Vennligst avslutt denne saken da min tålmodighet snart er slutt og meg er ikke en dere vil starte krangel med". Fikk svar at det skal de fikse (noe som ble sagt alle andre gangene og). ca 1mnd etter hva skjer... jo. Forliksklage mottas, jeg går på forlikskontoret og leverer kvitteringer for betalt oppgjør og sier takk for meg. Går så på politistasjonen og anmelder Strømselskap og dets partner for personforfølgelse. deretter ringte jeg strømselskapet å varslet at jeg har levert en politi-anmeldelse på dem og sa opp abonnemente mitt. De ringte meg opp senere å beklage det hele, og tilbydde kompensansjon på 10høvdinger mot at jeg trakk tilbake anmeldelsen. Jeg godtok det tilbudet. SÅÅÅ, det jeg egentlig skulle fram til er rett og slett å gå å anmeld NGT for svindel. Folk leker med deg helt til du slår tilbake!!!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er jeg den eneste som har som værste opplevelse av NGT at nettet forsvant noen timer på 3 veldig spredte dager de siste 3 årene?

Jeg har faktisk ikke en eneste ting å si om dem.. kundesupport har jeg ALDRI hatt troen i, uansett hva det er snakk om.
Betal kun det du skal over nettbanken. Og så sende du telefonregninga di til NG samtidig.
Jeg fikk et brev idag:
Prisen for Echo på NTNU-abonnementet er pr. dags dato kr 598,-. Nye priser gjelder fra 01.02.05.

Det er ikke opplyst til NextGenTel at dere has fasttelefon. Linjetillegg må derfor betales fram til fasttelefonnummeret deres er registrert hos oss. Vennligst send oss deres fasttelefonnummer.

Med vennlig hilsen
Kundeservice
NextGenTel


ALTSÅ, jeg sa jo til selger at vi HADDE det. Jeg har også trudd at dette var i orden siden de første 2 månedene så stemte regningen helt fint, uten noe telefongebyr.
Hvis de faktisk skal ha 589 for abonomentet så skal de faenmeg skifte på sidene, fordi det der er snakk om falsk reklame når de har hatt siden forrige måned reklame om at abonomentet koster nå 398.

Det står ingen plass at prisene ikke går i drift før januar, jeg har sjekket på mailen jeg fikk av de, kundesiden og hovedsiden, står ingen dato der om pris idriftsetting.


Priser gjelder fra 1.02.05?? altså, da burde jeg jo hatt mindre pris for lenge siden.
Den stakkaren som sitter ved telefonen på nextgentel og må svare for alt bedriften driter seg ut på synes jeg litt synd på.

Men etter 8 timer og 70 samtalet med kjefting, må man kjøre strategi for at han skal prioritere DITT problem over alle andres.

Legg frem problemet til ham på en tydelig måte.
List opp sakens gang kronologisk.
Få ham til å LOVE at han skal ta seg av saken IDAG! (Tving ham til å si "Jeg lover")
Fortell ham at du har vært i kontakt med forbruker-rådet(selv om du ikke har det).
Avslutt med å takke ham for at han nå lovet å fikse opp i rotet.
Fortell ham at han gjør en bra jobb(selv om han ikke gjør det).

Følger du disse punktene har du en sjanse til å bli hørt iallefall.

Ordnet opp i en linja for ikke så lenge siden der vjeg hadde fått tilsendt feil adsl2modem to ganger og fått feil linjehastighet.
Nå har jeg fått ny og redusert regning. Riktig modem og riktig fart.
gi faen i nextgentel, go for something else... like Mimer! Hva får du for 500kr i måneden?
EagleNest

Hadde det vert for 3uker siden hadde jeg blitt med deg nedover til Bergen og "snakket" med NGT ;D
Men er nå lykkelig med NextHome... Billig er det også! =)
sendte de 2 mailer, enda ikke fått svar.
før jeg drar hjem for jula så sender jeg en skriftelig klage på brev, er visst ikke noen annen måte og bli hørt på
Får du ikke varen du skal ha så betaler du ikke, selvsagt. Og dersom de prøver å pusse lindorff på deg, eller noe annet inkassodilldall, så sender du _dem_ et brev med opplysninger om hvorfor du nekter å betale kravet, du "bestrider kravet", som det så fint heter. Så lenge kravet bestrides, så kommer ikke lindorff til å gjøre en drit med det... eller noen andre seriøse inkasso-selskaper for den saks skyld.
Sist endret av atomet; 17. desember 2005 kl. 18:23.
Herregud, buytt til Telenor da vel. De koster kanskje en 100'ings mer enn andre, men du får kvalitet, de holder avtaler og de har blitt geniale på ventetid og kundeservice. Telenor har tatt seg opp noe voldsomt. Drawbkacket er bindingstid, men jeg regner ikke med at du skal ha adsl noe mindre enn 1 år?
Vet hvordan du har det. Fikk purring på regninger jeg hadde betalt jeg. Hjalp ikke å ringe eller maile så jeg satt inn pengene på sperret konto intill det tok ca 1 måned der en stakkars slave måtte beklage dette og gi meg en kompensasjon. Er jævlig, men hold hodet kaldt og ta mest mulig skriftlig slik at du har alt dokumentert.
Kontakt TV2 Hjelper deg, eller ta ibruk den gratise time du har rett på i sammtale med en advokat å legg frem saken din å hør om det er realistisk å saksøke NGT. Start en kampanje på internett der du søker etter folk som er kunder av NGT som har hatt problemer, kontakt hver enkelt person, hør på saken, er den "jævlig" nok, så tar du den personen med deg. Når du har fått ca 50 andre (noe som brude være relativt enkelt.) og fått dokumentasjon på at de alle har klaget og fulgt de riktige stegene, så drar du/dere samlet til den samme advokaten å sier at dere vil saksøke NGT for et eller annet som en samlet gruppe. Når dere er 50 stk som sammen saksøker en bedrift med god dokumentasjon der det er blitt gjort tydelige og store feil, så vil saken få media oppmerksomhet (du tipser lokalavisa, vg, dagbladet osv.) noe som vil starte et helt rabalder. På denne måten så blir du værtfall hørt, og kanskje du får ordnet opp i saken din. Og kanskje du til og med får penger tilbake. Sats på amerikanske tillstander, kanskje vil retten gjøre et eksempel ut av NGT, så starter du en ny standard som alle ISP'er må følge for at ikke resten utav de ufattelige 1000 som sitter med samme problemer skal saksøke alle andre ISP'er.
Tips 1:
- 55527979 (NGT sitt åttesifrede nummer)

Tips 2:
- http://www.voipbuster.com (Ring gratis til blant annet norske åttesifrede nummer, fasttelefoni)

Hvis du nå legger sammen 1 og 2 så får du kanskje litt mindre telefonregning neste gang.

Btw: Jeg bruker voipbuster daglig via Asterisk PBX, og kvaliteten er upåklagelig.
Sitat av Odne
Den stakkaren som sitter ved telefonen på nextgentel og må svare for alt bedriften driter seg ut på synes jeg litt synd på.

Men etter 8 timer og 70 samtalet med kjefting, må man kjøre strategi for at han skal prioritere DITT problem over alle andres.

Legg frem problemet til ham på en tydelig måte.
List opp sakens gang kronologisk.
Få ham til å LOVE at han skal ta seg av saken IDAG! (Tving ham til å si "Jeg lover")
Fortell ham at du har vært i kontakt med forbruker-rådet(selv om du ikke har det).
Avslutt med å takke ham for at han nå lovet å fikse opp i rotet.
Fortell ham at han gjør en bra jobb(selv om han ikke gjør det).

Følger du disse punktene har du en sjanse til å bli hørt iallefall.

Ordnet opp i en linja for ikke så lenge siden der vjeg hadde fått tilsendt feil adsl2modem to ganger og fått feil linjehastighet.
Nå har jeg fått ny og redusert regning. Riktig modem og riktig fart.
Vis hele sitatet...

Trist men sannt!

Jeg jobber selv som kundesupport for ett mindre mobiltelefonselskap som har hatt litt vanskeligheter i det siste men en del ufornøyde kunder. Hadde jeg fått en slik kunde på tråden hadde jeg gledelig framskyvet den i køen, skal jo ikke være sånn men..
en kamerat av meg fikk tak i e-mailen til direktøren og presseansvarlig + noen andre høyt oppe i systemet og sente en mail hvor det stod alt crappet som hadde skjedd. han truet også med å gå til avis, tv, forbrukerrådet o.s.v. hvis det ikke ble gjort noe. dette funka som faen.. dagen etter så ringte de 2 ganger og beklaget seg, han fikk tilbakebetalt penger og stoppet bindingstid..
Prøv å få adressen ut av kameraten din og skriv den inn her,
tror det blir årets julegave til mange her på nff
Go jul foresten!
Gjør det Odne sa, men sørg for å snakk rogli o ikke kjeft, rop og vær opphisset/sur.
Utrolig for mye mer behjelplig folk blir hvis du snakker rolig og tydlig med dem.
God Jul og lykke til
EagleNest: Du holder, jeg slår!
Dette var noe lignende jeg kranglet med dem på i fjor sommer. "Regelen" om at oppgitte priser ikke gjelder for eksisterende kunder stod da ikke oppført noen steder på sidene deres. (Nå står det oppgitt under prislisten på http://www.nextgentel.no/privat/priser/ ) Denne regelen hadde antageligvis heller ikke markedsføringsavdelingen deres fått med seg, siden de sendte ut infomail med "nå lønner det seg å oppgradere". Når vi så gjorde dette, men fikk regning med gammel pris klagde jeg, og etter en 4-5 ringerunder med kjefting fikk vi refundert mellomlegget.
Du kan jo true med å gå til media og/eller skiftelevrandør, men legg for all del saken frem på en sikkelig måte, spørr om å få snakke med overordnede...
synest nextgentel er bra jeg mye bedre enn telenor biligere også, men dette er for gale må so at du er heller en av de _MEST MULGT_ uheldigste da!
Sitat av Fisk
gi faen i nextgentel, go for something else... like Mimer! Hva får du for 500kr i måneden?
Vis hele sitatet...
Jepp!
Du burde bytte til mtu link.
De er billige og du er alltid nr 1 eller 2 i køa når du ringer kundeservice