Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1191
Har noen erfaringer?

"Lucid dreaming is simply dreaming while being aware you are dreaming. You can think of lucid dreaming as being conscious while dreaming."

Dreamviews.com

Har så vidt startet med øvelser og trener meg opp. Det høres veldig inntresangt ut!
Sist endret av Spacerunner; 29. desember 2005 kl. 17:06.
Jeg har hatt Lucid Dreams flere ganger etter jeg leste meg til tricksene for å sjekke at man virkelig drømmer. Men jeg har en tendens til å våkne etter en liten stund etter jeg har funnet ut at jeg hadde en Lucid Dream.

Tror kanskje jeg blir litt for gira på å gjøre mye rart at jeg våkner, alt er trening.


Men et lite tips, idet du kjenner at du begynner å bli trøtt. Så se for deg en støvsuger som suger ut alle tankene av hodet ditt, det hjelper på meg hvis jeg vil ha Lucid Dreams.

Ps. Har bare fått det til 5, 6 ganger. 4 av de med vilje
Stilig!
Har nok hatt en del jeg oxo, men ikke som jeg husker..
Skal nok få flere etterhvert som jeg husker
Så ved hjelp av "Lucide drømmer" kan du oppfylle dine sykeste fantasier?
Jepp, men da må man være pro da.. Hvis man er ordentlig i en LD (lucid dream) kan man bare tenke en ting, så får man det. Man kan gjennoppleve gamle hendelser, fly for det saks skyld.. Litt strev å trene så mye på det, men jeg er ganske sikker på at der er verdt det!
Start med å ha liggende penn og papir ved siden av senga.
Før du sovner så sier du flere ganger til deg selv at du skal huske alle drømmene.
Når du våkner skriver du ned alt du husker.

Hold på med dette en stund, så blir du etterhvert i stand til å husker flere hele drømmer hver natt.
En jeg halvveis kjenner greier å huske opptil 8 hele drømmer hver natt!

Når du så har blitt i stand til å huske drømmene, så gjelde det bare å oppdage når man drømmer, mens man samtidig ikke blir for opphisset hvis man merker dte (for da våkner man jo).
For å oppdage at man drømmer så må man nesten utføre noen 'reality checks' for å se om det er noe som ikke stemmer. I tillegg skal det hjelpe å gi instrukser til seg selv før man sovner om at man skal legge merke til at man drømmer mens man drømmer.

Trikset er bare å ha nok styrke til å skrive masse greier med engang man våkner.
Også, senere, å være var nok over hva som foregår.
LD er morro, definitivt morro. Jeg har prøvd, men ikke hatt tid til å undersøke "med-vilje-LD" særlig mye, men det tar helt av å kunne gjøre akkurat hva en måtte ønske, og manipulere omverdenen (oppi hodet ditt) etc. Kan være Brainwave Generator kan være til hjelp, selv om det har en del med selvkontroll å gjøre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Personlig finner jeg ut av kroppen opplevelser mer interesant.
Er en post ( http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=46723 ) som tar opp bruken av et program (div lydbølger) for å påbringe diverse tilstander for meditering og evt astral projeksjon som det heter på norsk.

http://skepdic.com/obe.html
en ting som hjelper på for å kjenne igjen 'drømmetegnene'. dvs ting som skjer, objekter etc som dukker opp i drømmen, så skriv ned i stikkordliste de tingene du vet kun kan skje i en drøm. f.eks at du flyr, kan puste under vann, bestemte personer som dukker opp, osv. alt av interesse. når du da drømmer vil du lettere kunne 'våkne' i drømmen.
Jeg har hatt omtrent 40 "lucide" drømmer (LD) det siste året. Riktig nok har en del av disse vært ganske korte, og jeg sluttet å gjære såkalte reality checks (virkelighetstest) allerede i februar... eller var det mars? Uansett er det disse virkelighetstest som nok er mest avgjørende for din suksess med lucide drømmer - LD frekvensen for meg sank kraftig da jeg sluttet å telle fingrene mine.

Denne virkelighetstesten er nok den mest pålitelige: Tell fingrene dine flere (mange) ganger om dagen samtidig som du virkelig spør deg selv om du drømmer. Dersom du teller et unaturlig antall fingre drømmer du! Jeg har aldri husket en drøm hvor i jeg har talt fingrene mine og kommet til at begge hender har fem fingre hver. Jeg har diskutert denne og andre virkelighetssjekker med andre som har hatt en viss suksess med lucide drømmer, og stort sett har alle vært enige i at det er denne virkelighetstesten som er sikrest. Også er det jo veldig enkelt og diskret å telle fingrene sine

Min erfaring er at slike virkelighetstester ofte blir undervurdert som metode for å få lucide drømmer i forhold til selvsuggesjon (riktig ord?), hvor en for eksempel gjentar for seg selv den intensjon å huske at en drømmer når en drømmer, gjentatte ganger før en sovner. (Selv om dette også er viktig!).

Den selvsuggesjon som du sikkert allerede er godt i gang med - og som er essensiell for å huske dine lucide drømmer er jo selvfølgelig den som Okaminaru nevner i sin post (den om å huske drømmene dine).

Han nevner også at det å skrive ned drømmene dine - i hvertfall i begynnelsen er svært viktig for å lære deg huske flere drømmer bedre. Her er et annet viktig tips: Når du våkner bør du ligge helt stille i noen få minutter. Drømmer har det med å forsvinne fra minnet ditt utrolig fort om du spretter opp av sengen (eller forsåvidt bare snur deg i sengen) med en gang du våkner.

Ja. Jeg har ikke tid til å skrive mere akkurat nå, men jeg syns det var spesielt viktig å nevne hånd-virkelighetstesten, siden den, så vidt jeg kunne se, ikke var nevnt på Dreamviews.
Til slutt husker du drømmene automatisk og du kan gjøre hva du vil.Fått det til 3-4 gang og det er meget gøy.Sånne drømmer man ikke vil våkne av =p
Jepp. Jeg gleder meg til jeg drømmer ordentlig.. Nå for tida husker jeg ikke drømmene mine, men prøver alt for å gjøre det.