Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 944
Hei,

FIkk spørsmål av en venn om jeg kunne hjelpe han med å finne utstyr som kan være brukbart til å et stort hus.

Dette har jeg fått av info:
- ca 400 kvadrat
- fordelt over flere etasjer og halvetasjer
- Diagonalen på huset er ca 40 meter

Jeg skjønner at her må det settes opp en router, og et par repeatere.
Noen som har noen gode forslag eventuelt erfaring med noen produkter?

Setter pris på alle tilbakemeldinger

håper på hjelp bump*

Bump*

PS. huset var vist nærmere 350 kvadrat viser det seg
Sist endret av feltrasjon; 21. mai 2014 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er fint at vi har info om lokasjonen, men vi trenger også info om hvor mange pcer og utstyr som skal kobles til..

Hvor mange klienter skal kobles opp her? eventuelt er dette til et firma eller privat bruk? ( ang sikkerhetskrav)
Må alt kobles til trådløst eller er det kabling også?

Hvordan trafikk skal det gå på nettverket? vanlig surfing ut på intetrent eller skal det også være servere på nettverket?
Også nyttig å vite om det er mye betong-vegger, da de bremser trådløst nettverk veldig effektivt. I slike tilfeller er det bedre å enten ha et skikkelig kablet nettverk eller benytte seg av Powerline (nettverk via strømnettet i huset).